Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z licznikiem
Autor Wiadomość
lwilk 
Caponord 1000

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 30 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: okolice Gliwic
Wysłany: 2019-10-01, 20:15   Problem z licznikiem

Witam, pomagam koledze naprawić licznik. Objawy są takie, że świeci sie kontrolka EFI, zarzy kontrolka rezerwy. Poza tym nic nie świeci i nic nie działa. Licznik był juz u dwóch fachowców, ale nikt nie dał rady naprawić. Kondensator elektrolityczny został wymienione, lecz to nic nie pomogło. Napiecie VO1 z układu L4938 wynosi 5V, natomiast VO2 0V.

Wiem, że na tym forum jest wiele życzliwych ludzi, ktorzy na pewno pomoga.
Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.

Ponizej zdjecie z podlaczonym zasilaniem do GND oraz +12V from Ignition Switch.

IMG_3105 (1).jpg
Widok plytki licznika po podlaczeniu 12V
Pobierz Plik ściągnięto 2162 raz(y) 110,99 KB

 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-01, 20:50   

A podałeś też 12 V na pin 11 (permanent)

Dashboard connections .jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2163 raz(y) 60,7 KB

 
   
lwilk 
Caponord 1000

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 30 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: okolice Gliwic
Wysłany: 2019-10-02, 08:04   

Witam,

dzieki za zainteresowanie tematem.

Tak podałem też +12V na pin 11. Jeśli podałem napiecie na ten pin, to oświeca sie diona LED żółta z lewej strony licznika, natomiast jeśli zdejme napiecie +12V Permanent (Clok), to tylko dioda LED z lewej strony gaśnie, a pozostałe świecą bez zmian.
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-02, 16:12   

Na tą chwilę to myślę, że:
1) pin 11 to permanent czyli tu powinno być podane na stałe
2) pin 12 to napięcie po włączeniu zapłonu (może być ważna kolejność)
3) Czego oczekujesz jak masz odłączone wyświetlacze. Procesor ich nie widzi więc może się wieszać.
4) Nie mam teraz licznika, żeby sprawdzić, ale podstawowa sprawa sprawdzić czy wszystkie napięcia wychodzą ze stabilizatora i dochodzą do właściwych elementów. Stabilizator ma oznaczenie L4938ED - znajdziesz notę aplikacyjną w necie.
 
   
lwilk 
Caponord 1000

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 30 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: okolice Gliwic
Wysłany: 2019-10-02, 19:42   

Witam,

1) pin 11 to permanent - tak mam podane (podtrzymanie zegara, aby sie nie skasowal)
2) pin 12 to napięcie po włączeniu zapłonu - też mam podane
3) Czego oczekujesz jak masz odłączone wyświetlacze. Procesor ich nie widzi więc może się wieszać. - Z podłączonymi wyswietlaczami i ustrojami wskażnikow nic sie nie zmienia. Na wyswietlaczach ciemno, wskazowki stoja niezaleznie od podłączenia.
4) Nie mam teraz licznika, żeby sprawdzić, ale podstawowa sprawa sprawdzić czy wszystkie napięcia wychodzą ze stabilizatora i dochodzą do właściwych elementów. Stabilizator ma oznaczenie L4938ED - znajdziesz notę aplikacyjną w necie.

Tak jak pisałem w pierwszym poście z układu scalonego L4938 napiecie Vo1 = 5V, natomiast z Vo2 = 0V. Układ wymieniłem i dalej jest to samo.

czy spotkałeś sie z korozją przelotek, ktore są rozwarciem?
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-02, 22:15   

Czytając tematy o tej płytce, to jest bardzo możliwe. Można znaleźć wątki, w których główne ścieżki zasilające były bocznikowane kawałkami przewodów.
Za jakieś dwa tygodnie będę mieć licznik na stole to mogę pomierzyć, gdzie powinny być poszczególne napięcia.
 
   
lwilk 
Caponord 1000

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 30 Wrz 2019
Posty: 5
Skąd: okolice Gliwic
Wysłany: 2019-10-02, 23:28   

Ok, wielkie dzieki.

Ja zaczalem rozwiercac i lutowac przelotki. Zrobiłem część, pewnie bede musiał wszystkie zrobić.
Dzieki za informacje, bede walczyl. Jak sie coś zmieni, to dam znac.

pozdrawiam

[ Dodano: 2019-10-20, 00:52 ]
Witam, dzisiaj zakończyłem lutowanie wszystkich przelotek. Po podłączeniu zasilania nic się nie zmieniło. Napięcia jakie wychodzą ze stabilizatora to U01 5V, U02 3,5V. Czy ktoś ma jakieś pomysły? Może ktoś ma taki licznik i mógłby zmierzyć?
Z góry dziękuje i pozdraeiam
 
   
samael88

Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 2020-09-06, 15:30   

Witam podpinam się do tematu . U mnie objawy są takie że jak kapeć stoi w garażu albo na zimnym w nocy to liczniki nie działają , jak temperatura jest powyżej 25 stopni słoneczko wszystko jest ok . Czy jest ktoś kto ogarnia te liczniki ?
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2020-09-06, 18:49   

samael88 napisał/a:
(...) U mnie objawy są takie że jak kapeć stoi w garażu albo na zimnym w nocy to liczniki nie działają (...)

Poczytaj wątek o naprawie liczników. W wielu przypadkach potwierdzonych na naszym i obcojęzycznych forach, usterka o jakiej piszesz może mieć przyczyny w wadliwych kondensatorach na płycie drukowanej kokpitu. Tak było w moim przypadku i wymiana trzech podzespołów przywróciła funkcjonalność wyświetlania. Zanim wyprujesz scalaki, zrobiłbym porządek z kondensatorami. Oczywiście, przedtem nsleży sprawdzić czy na płytkę podawane jest napięcie 12V na trzy piny opisane w podanym wątku.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12