Wysłany: 2011-01-23, 23:41 Wymiana silnika na taki od RSV
Tak się zastanawiam, czy nie pokusić się o wymianę całego silnika na taki od Aprilii RSV. Silniki na necie można dostać za rozsądne pieniądze i może bym się na coś takiego zdecydował.
Jak myslicie - czy jakbym wymienił sam blok silnika to czy to by normalnie chodził w Caponordzie? Pewnie są inne przełożenia w skrzyni biegów, możliwe, że przednia zębatka też jest inna, ale nie to mnie martwi?
Czy komputer pokładowy by nie zgłupiał i urządzenie dozujące mieszankę paliwa i powietrza by dostarczało to we właściwych proporcjach?
No i czy cały układ wtrysku i średnice gardzieli byłyby takie same?
Fajnie byłoby mieć w capo 120 KM zamiast 98 KM....
Może ktoś już obczajał ten temat?
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-24, 16:36
Trzeba wiedzieć, czy mocowania silnika są takie same.
Trzeba wiedzieć, czy wszystkie czujniki i złącza w tych silnikach są takie same - obstawiam że na 90%nie.
Żeby zostawić komputer z Capo, musiałbyś wszystkie czujniki ze swojego motocykla wpiąć w silnik RSV. Trzeba wiedzieć, czy będą pasować, ale i tak wydaje mi się, że bez innej mapy ten silnik nie pchnie cię do przodu, bazując na oryginalnym kompie z Capo.
Kolejne problemy....
....Zawór sterujący obrotami biegu jałowego jest inny w Capo i chyba inny w RSV.
W RSV jest czujnik ciśnienia bezwzględnego, w Capo tego nie ma, więc nie wiem jak to ogarniesz na seryjnym kompie.
Oczywiście nie bierz mojej wypowiedzi na pewniaka, bo sam mam wiele wątpliwości, ale jest za dużo niewyjaśnionych problemów :)
110-120 koni mechanicznych to chyba można z Capo wycisnąć, bez operacji wymiany silnika :)
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-01-24, 21:12
Wicher napisał/a:
....Zawór sterujący obrotami biegu jałowego jest inny w Capo i chyba inny w RSV.
W RSV jest czujnik ciśnienia bezwzględnego, w Capo tego nie ma, więc nie wiem jak to ogarniesz na seryjnym kompie.
110-120 koni mechanicznych to chyba można z Capo wycisnąć, bez operacji wymiany silnika :)
W nowszych capo w tych których jest sonda na 99% powinien być czujnik ciśnienia.
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-24, 21:51
Nie wiem, czy rozmawiamy o tym samym, ale być może chodzi ci o czujnik ciśnienia atmosferycznego.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego może nie być montowany nawet wtedy kiedy jest sonda. Tak samo możesz mieć katalizator, lub jak to inni mawiają doapalacz katalityczny, a nie będzie sondy :)
Bądź tu mądry i pisz wiersze :)
Capo gdzieś już się natknąłem na silnik Futury w Capo.
Podobno jest mniej problemów przy montażu, no i 114 kucyków, to już coś jak na capo
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-01-24, 22:03
Czujnik ciśnienia bezwzględnego mierzy jak silnik nie pracuje ciśnienie atmosferyczne,a jak pracuje podciśnienie w kolektorze ssącym,nieraz jest tak że są 2 czujnik ciśnienia atmosferycznego i drugi czujnik ciśnienia bezwzględnego.Tylko w starych moto czy autach 90 lata jest tak że ma katalizator a nie ma sondy i tak samo jest z czujnikiem ciśnienia.
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-24, 22:42
Czujnik ciśnienia bezwzględnego, który masz w kolektorze dolotowym, mierzy akurat ciśnienie jakie panuje w owym kolektorze.I jak doskonale wiesz, ta wartość zależna jest od obrotów silnika i jego obciążenia. Wysokie ciśnienie, to wysokie napięcie i na odwrót.
W takiej postaci czujnik wysyła informacje do ECU, które to są wykorzystywane do określenia gęstości powietrza i w ten sposób określa się odpowiednią dawkę paliwa i czas otwarcia wtryskiwaczy.
Czujnik ciśnienia atmosferycznego (z tego co pamiętam ze szkoły i z dłubaniny niegdyś tam w samochodach, znajduje się w obudowie modułu ECU), jak sama nazwa wskazuje dostarcza do sterownika aktualne informacje o stanie ciśnienia atmosferycznego. I właśnie w zależności od tego jaka jest wartość tego ciśnienia, to tak dobierane są parametry, aby stworzyć jak najoptymalniejszą mieszankę paliwowo-powietrzną.
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-01-25, 08:56
Nie zawsze czujnik ciśnienia atmo. jest w kompie,przeważnie już teraz w nowych nie tylko jest dwa w jednym,przy włączeniu zapłonu mierzy ciśnienie atmo. a zaraz po zapaleniu już podciśnienie w kolektorze ssącym.
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-25, 20:56
Tak masz rację, z tymi samochodami z lat 90-tych :)
Chyba szybciej odpisałem na twojego posta niż go przeczytałem
A czy RSV nie ma przypadkiem po jednej świecy na cylinder? Średnica gardzieli w układzie dolotowym jest na pewno w RSV większa. Jeśli pominiemy problem 2 a 4 świece kontra oryginalny kalkulator ECU to myślę, że po przełożeniu wszystkich czujników z silnika Capo do silnika RSV i zmianie mapy w ECU silnik pracować będzie. Co najwyżej jego praca na "mniejszym oczujnikowaniu" nie będzie tak gładka jak na oryginalnym układzie. Z drugiej strony skoro capo na mapach omawianych w innym poście tego forum lepiej działa niż na oryginalnych to, czemu cały silnik nie miał by działać równie dobrze. Tylko czy pożądany efekt nie będzie okupiony naprawdę dużymi kosztami finansowymi?
_________________ Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum