Zadzwoniłem do serwisanta do Aprili w Krakowie z tym pytaniem.
Odpowiedział, że nie ma przed sobą podręcznika, ale z tego co pamięta to, że rozrząd pada po 20-25tys km, max.30 tys i jest do wymiany. Wywróciło mnie z butów.
Adjusting the valve clearance - after break in (1000km) ; Every 15000km or 24 months
co do rozrządu to nie mogę znaleźć, ale te 30 tys jest prawdopodobne, jeśli łańcuszek rozrządu wygląda jak lańcuch rowerowy
co do cen - płytka z granicach 30 zł, łańcuszek - ok. 300 zł
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-10-10, 11:42
Jakby zawory były co 15000, to jeszcze nie jest źle i śmiem twierdzić, że 20 kółek pykną spokojnie.
Jakby rozrząd co 30 tys.km to kicha, ale tutaj jest podobnie jak z łańcuchem napędowym i nie ma reguły.
Już wiem w co zainwestuję na początku sezonu :)
B3stia
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 270 Skąd: Leszno
Wysłany: 2009-11-04, 15:12
W zależności od sposobu eksploatacji od 45 tys do 80-90 tys km.
Jeśli łańcuszek będzie luźny to wyraźnie go usłyszycie.
Witam
Dzis mialem okazje odwiedzic serwis Aprili w Monachium i dostalem jedna pocieszajaca wiadomosc dotyczaca naszych rumaczkow, a mianowicie:
ROZRZADY W NASZYCH RUMAKACH WYMIENIA SIE JAK ZACZYNAJA DZWONIC I RACZEJ NIE SA SLABYM PUNKTEM TEGO SILNIKA.
Podsumowujac 50tys dla rozrzadow nie powinno sprawiac zadnych problemow, a powinny zrobic duzo wiecej (wypowiedz warsztatu)
Pozdrawiam Jarek
Witam
Dzis mialem okazje odwiedzic serwis Aprili w Monachium i dostalem jedna pocieszajaca wiadomosc dotyczaca naszych rumaczkow, a mianowicie:
ROZRZADY W NASZYCH RUMAKACH WYMIENIA SIE JAK ZACZYNAJA DZWONIC I RACZEJ NIE SA SLABYM PUNKTEM TEGO SILNIKA.
Podsumowujac 50tys dla rozrzadow nie powinno sprawiac zadnych problemow, a powinny zrobic duzo wiecej (wypowiedz warsztatu)
Pozdrawiam Jarek
Chyba mogę potwierdzić
Kontrola po 35tys km wykazała, że wszystkie luzy zaworowe są w normie, a łańcuszki są w stanie idealnym
A mi coś dzwoni/stuka z przodu silnika - zwłaszcza na wolnych obrotach, jak się rozgrzeje albo po dłuższej jeździe to znika. Czy to objaw zużytego łańcucha, napinacza?
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
tosiek obawiam się gorszej sprawy.....tracisz nakrętki wrzucone do silnika :P a Pamietaj najlepiej moto brzmi jak 20 deko nakrętek w silniku drży.... ostatnio dałem kumplowi się przejechać na kapciu ( jeździ Pan-cią (paneuropean)) stwierdza:
qwa zajebiście....chyba nawet wygodniejszy jak mój tylko coś nie tak...dzwoni Ci coś sprawdzałem łańcuch lookałem "na szybko" qle ale co to jest???
moja odp.... przyzwyczaj się :D i co wciągło????
odp noooo!!
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum