Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przed zakupem
Autor Wiadomość
Andreas987 

Wiek: 65
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-08-23, 08:19   Przed zakupem

Tak jak nadmieniłem w POWITALNI, rozglądam się za Caponordem :-) . Nie mam pojęcia jakie zmiany konstrukcyjne nastąpiły w modelach pomiędzy rokiem 2002 a 2008 (końcem produkcji). Mówię o takich które mają istotny wpływ na eksploatację i komfort jazdy. Na googlach nie udała się nic znaleść :-( . Gdyby ktoś z Was posiadał taką wiedzę to proszę o podzielenie się nią. Chciałbym dokonać właściwego wyboru. Pozdrawiam
 
   
danio 
danio

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-08-23, 08:28   

z tego co czytam to forum to tylko wygląd czaszy , ale poczekaj na wypowiedzi innych bo może sie mylę a modyfikację trzeba zrobić samemu ale to jak juz kupisz to powiemy co ;-)
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
danio 
danio

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-08-23, 08:28   

aaa i moto wychodzi do 2001
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-08-23, 11:58   

od 2002 lub 2003 dodali lambde o ile dobrze pamietam

niektóre nowsze (albo i wszystkie) modele maja automatyczny wlacznik swiatel.
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-23, 20:11   

Po po 2004 roku są inne czachy, wydają się mniej chronić jeźdźca przed warunkami atmosferycznymi, ale może tylko tak wyglądają.
Natomiast w tych starszych rocznikach podobno łatwo stłuc kierunkowskaz przy wywrotce.

Druga najważniejsza zmiana to chyba ABS montowany >2004 - wyłączany.

Istotna zmiana to również pływające tarcze hamulcowe >2004 - czasem stukają i trzeba coś z jakimiś blaszkami popracować. Było na forum.

No i światła w automacie w nowszych modelach.

Silnik, zawieszenia, komputer itp bez mian.

We wszystkich należy wcześniej lub później zmienić mapę zapłonową, złączki paliwowe, z czasem może przekaźnik, cewki, regulator napięcia i łożysko na sprzęgle.

Jakbym dzisiaj stał przed wyborem zdecydowanie szukałbym wersji Rally Raid: ciekawsze zawieszenie, niezbędne akcesoria w standardzie i malowanie które może nie na zdjęciach, ale na żywo wygląda rewelacyjnie.

Powodzenia :mrgreen: Na allegro jest chyba największy wybór od lat :shock:
_________________
Caponord 2003
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-08-23, 20:50   

Wilk stepowy napisał/a:
We wszystkich należy wcześniej lub później zmienić mapę zapłonową


W standardowej wersji motocykl jeździ bardzo dobrze w wyższych zakresach obrotów. Na niższych czuć szarpanie.
Po zmianie mapy masz bardzo gładki dół od 2000 do 4K idzie płynnie i bez szarpnięć.

Wilk stepowy napisał/a:
zdecydowanie szukałbym wersji Rally Raid: ciekawsze zawieszenie, niezbędne akcesoria w standardzie i malowanie które może nie na zdjęciach, ale na żywo wygląda rewelacyjnie.


A ja bym się dwa razy zastanowił. Raid ma bardzo dużo części innych niż standardowy Capo. Ceny tych części są kosmiczne i czasami bardzo trudne do zdobycia.

Z kolei do standardowego Capo części masz w brud z tym że ceny mogą być trochę wyższe niż do innych (podobnych) motocykli.

Generalnie Capo to wyśmienity motocykl w którym psują się wszystkim te sam rzeczy. 99% tych usterek można rozwiązać po przeczytaniu odpowiednich wątków.

Silnik - jeśli zadbany - jest niezniszczalny. :-)

Daj znać co kupiłeś..
_________________
 
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 64
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2011-08-23, 21:53   

"A ja bym się dwa razy zastanowił. Raid ma bardzo dużo części innych niż standardowy Capo. Ceny tych części są kosmiczne i czasami bardzo trudne do zdobycia. "
eterum- co właściwie miałeś na myśli, jakie tak różne części?- bo chyba nie o kierunkach myślałeś...jest pewnie inny tylny amor- ale cena tego ustrojstwa jest pewnie taka sama jak i wersji cywilnej, czyli drogo:(, poza tym- różnice są w przełożeniach skrzyni biegów- a kto to kiedykolwiek naprawiał?- nie widziałem takiego tematu na forum...co tam jeszcze?- aha, kierycha+podwyższone jej mocowanie- fakt, jest inne(o niebo lepsze) ale to się przecież nie psuje..bo sam silnik jest identico co wersja normal...więc co masz na myśli?- ja uważam tak samo jak Wilku-RR jest OK- przód regulowany i twardszy (i nie zgadzam się z tymi, którzy twierdzą że za twardy- na polskie, dziurawe drogi jest właśnie ok- normalny zaraz dobija:(,nie widzę żadnych różnic na minus...poza tym- RR mają fabryczne gmole -całkiem zgrabne i co ważniejsze - sprawdzają się w "realu":)
-zdrowia:)
jaras
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-08-24, 07:10   

Jaras wersja Raid jest wyśmienita!
To nie podlega dyskusji.

Tylny amor w wersji Raid ponoć sprawia problemy (opinia gości z AF1). MarcinLa wymieniając uszczelniacze w lagach coś tam uszkodził. Kilka tygodni czekania na części.
Gmol górny pomimo podobnego wyglądu różni się od standardowego. Kanapa, malowanie, plastiki, stelaż kokpitu.. jest tam trochę różnic.

Ale wiadomym jest że wszystko się da zrobić.

PS. Na allegro jest jeden Raid. Gdyby miał ABS to poważnie bym o nim myślał.
_________________
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-24, 09:28   

Sercem albo rozumem :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
Andreas987 

Wiek: 65
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-08-24, 09:39   

Dzięki wam wszystkim. Z postów od: eterum, Dziubka, Wilka stepowego, Jarasa, dania wyrabiam sobie pogląd na całokształt ;-) . Caponord który zamierzam nabyć ma mi służyć do dalekiej turystyki w dwie osoby z gratami. Chciałbym żeby miał gmole, kufry, płytę podłogową, ABS, był zadbany z rozsądnym przebiegiem (chyba przesadziłem z wymaganiami :-D ). Oglądam oferty na otomoto i allegro i zastanawia mnie przebieg tych moto. Roczniki 2001,2002,2005 i przebiegi ok. 30.000. Ja na intruderze robię ok 16000 w sezonie (bez wakacji). Jest jeden "młodziak" w Szczecinie ale cena chyba za wysoka za golasa. A tak na marginesie, od którego roku jest ABS w standardzie. Rozmawiałem z gościem z Zielonej Góry (Allegro: Gracek-F) może będzie na dniach coś ciągnął z UK - zobaczę. Nastawiam się na rocznik nie starszy niż 2005. Pozdrawiam
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-24, 09:58   

ABS jest od 2004. Z tymi przebiegami to rzeczywiście dziwnie, człowiek zawsze ma podejrzenia. Ale te silniki robią (z tego co można poczytać na forum zagranicznym) lekko 100tys km a i pod 200tys km chłopaki pokazują liczniki. Poza tym czasem jest to możliwe: jedni robią 16 a inni np ja w tym sezonie ledwie 4 tysiaki nakręciłem.
_________________
Caponord 2003
Ostatnio zmieniony przez Wilk stepowy 2011-08-24, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-08-24, 09:59   

Na allegro masz 3 sztuki które powinny Ci pasować.

http://allegro.pl/aprilia...1768243463.html

Dziwny bo w 2005 roku nie było już wersji z uszami. Ale to są włosi. Wszystko jest możliwe.

http://allegro.pl/aprilia...1777782354.html

Pomimo wcześniejszych zastrzeżeń to jest mój typ. Gdybym dziś kupował to brał bym od razu (pod warunkiem że z motocyklem jest wszystko ok ). Szkoda że nie ma ABSu

http://allegro.pl/otomoto...1737870594.html

Moim zdaniem za drogo.

Z przebiegami to jest różnie. Zobacz jakie są średnie przebiegi na mobile.de.
_________________
Ostatnio zmieniony przez eterum 2011-08-24, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
   
danio 
danio

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-08-24, 10:02   

jak by gościu ze szczecina zszedł na 19 tysi to ta jest cudo , moja opinia

no i ta z piaseczna good , 2005 plus uszy ja wole uszy ładniejsza jest , criters
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
Ostatnio zmieniony przez eterum 2011-08-24, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-24, 10:05   

Cytat:
http://allegro.pl/aprilia...1768243463.html

Dziwny bo w 2005 roku nie było już wersji z uszami. Ale to są włosi. Wszystko jest możliwe.


Zapewne podobna sprawa jak u mnie, rocznik 2001-2003 tylko kupiony i zarejestrowany w 2005. Wcześniej stał w salonie.

Cytat:
http://allegro.pl/aprilia...1777782354.html

Pomimo wcześniejszych zastrzeżeń to jest mój typ. Gdybym dziś kupował to brał bym od razu (pod warunkiem że z motocyklem jest wszystko ok ). Szkoda że nie ma ABSu

Miodzio, tylko te liczniki w milach/farenhaitach. Nawet cena akceptowalna.
A MaciejuW sprzedał swojega Raida?
_________________
Caponord 2003
Ostatnio zmieniony przez Wilk stepowy 2011-08-24, 10:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
   
danio 
danio

Wiek: 47
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 269
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-08-24, 10:06   

a to Piaseczno to nikt od nas???
_________________
capo capo(-:

http://pl.fotoalbum.eu/xl1100/a591172
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11