Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-16, 21:39
Oj Maćku nie doceniasz chyba swojej Włoszki :) Caponord jest wyposażony w system , który działa jak sprzęgło antyhopingowe
"The CAPONORD also incorporates the following exclusive Aprilia patents:
· AVDC (Anti Vibration Double Countershaft) system
· Hydraulic clutch assisted by the patented PPC (Pneumatic Power Clutch) system to control rear wheel bounce."
Jakiś czas temu kupilem motor po szlifie. Naprawiłem go sobie i przyszeł czas na ostre pośmiganie w zakrętach... Taki chrzest bojowy. O jakie było moje zdziwienie gdy po każdej redukcji spod tylnego koła było słychać krótkie pisknięcie i wyczuwalny uślizg koła. A to była tylko 650 rocznik 2009. I jak tu nie kochać starej, podcziwej April...
_________________ Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
Patrzysz na ogłoszenie mojego motocykla gdy go kupowałem.
A co do sprzęgła antyhoppingowego to nie bardzo wiem jak ono ma działać. Jak redukuję bieg to się koło normalnie przyblokuje na chwilę. U mnie to może już nie działa.
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-17, 20:48
Jak redukujesz biegi normalnie to działania sprzęgła antyhoppingowego nie odczujesz. One zadziała w sytuacji takiej jak np: przy dużej prędkość redukujesz z 6 na powiedzmy 2 bieg. ( dlatego jest to popularne w sporcie ) W takich sytuacjach gdy różnica prędkości obrotowej silnika jest znaczna, standardowe sprzęgło mogłoby nie wyrobić co doprowadziło by do chwilowego zablokowania koła tylnego. Czy system Aprilii działa podobnie tego nie wiem , wolę chyba nie sprawdzać tego na własnym motocyklu:))
Aż sobie muszę sprawdzić, nigdy nie odczułem jakoś specjalnie żeby to działało.. Choc czasem się zastanawiałem, czy to było to...
Ale rzeczywiście jak wrócę pamięcią to mojej byłej SV650, to tam przy temperaturach poniżej 10stC przy redukcjach nawet w średnim zakresie obrotów koło łapało delikatny uślizg. W Capo chyba nigdy tego nie odczułem..
jagiel teraz to żeś walnął. Jak zredukujesz z 6 na 2 to zadne sprzegło Cię nie uratuje. No może tylko takie, ktore już się bardzo mocno ślizga. Uwierz mi, że na kawasaki versys ( dwa cylindry w rzędzie, pojemnośc 650 ccm) nawet przy redukcji z 5 na 4 uslizg jest i to naprawdę odczuwalny.
_________________ Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
Jeździłem trochę VFR 800 (którą nota bene mam na sprzedaż: http://allegro.pl/honda-v...2016307602.html ) i byłem trochę zdziwiony jak przy szybkich redukcjach koło ślizgało się bardzo często - na V4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum