Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: ...z Bieszczad
Wysłany: 2009-06-02, 14:06 żarówki na przód
Witam kolegów
W każdym swoim pojeździe dbam podobnie jak Wy o techniczną stronę medalu w tym również o oświetlenie. Plusów z dobrej widoczności nie będę wymieniał, są oczywiste.
Mam sprawdzone żarówki Hella, takie dwa modele:
Chętnie poczytam co Wy macie sprawdzone, może warto zmienić producenta, stosunek jakości do ceny jest ważny ale ładować tanioche która "coś tam " błyszczy ...sami wiecie- lipa. W zimie jest troche czasu i mniej pln-ów idzie na wache hehe więc może jakiś zestaw samochodowy na bixenon zapakuję caponordiemu...pożyjemy-zobaczymy.
POZDRAWIAM z Krosna i dziękuje za inf w tym temacie Piotr
_________________ Caponord ? czemu nie...przecież to zajefanie turla się..hehe
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-02, 15:04
Nie mam sprawdzonych żadnych żarówek, oprócz "Tunsgram + 50%".
Założyłem takie świecidełka do FZS 600. Jakość oświetlenia wyraźnie poprawiła się, ale niestety nie mam porównania do innych hiper żarówek.
Również planuję zakup nowych żarówek. Jak narazie celuję w "Philips H4 Power2Night GT150", ale chętnie zapoznam się z opiniami o innych produktach
Strażaku! Za mną też chodzą biksenony... Zwłaszcza że na przeglądzie zawsze muszę robić głupią minę jak mi diagnosta mówi, że to światło to takie trochę rozmazane jest... (anglik z żarówkami tylko obróconymi we właściwa stronę ) Ale zanim się zdecyduję to jeszcze minie trochę czasu, pewnie cały sezon przeleci... Przy takiej przeróbce przydałoby się też mieć drugą lampę na wszelki wypadek, bo zawsze operacja może sie nie powieść...
A przy okazji, to czytałem gdzieś w jakimś Motorze czy AutoŚwiecie taki ranking żarówek. I jak sie można było domyślać markowe produkty faktycznie świeciły lepiej, choć okupiały to krótszą zywotnością. A cała taniocha z Chin świeciła gorzej niż normalne żarówki za to we wszystkich kolorach tęczy. Są też żarówki o nominalnie większych mocach, bez homologacji drogowej (sportowe, specjalne). Świecą bajecznie, niestety bajecznie krótko także. Poza tym w jednym z aut uszkodziłem odbłyśnik taką żarówką, bo ciepła wydzielają znacznie więcej... Polecam je jako ciekawostkę wyłącznie (są też dość drogie).
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-02, 22:21
Ziomek z mojej dzielni handluje ksenonami i bi-ksenonami :)
Ma takie zestawy od razu gotowe do montażu w motocyklu.
Polega to na tym, że żarniki, palniki czy jak to się tam zwie montowane są w obudowie żarówki H4.
Montaż jest łatwy i szybki cena chyba coś około 350 zł za sztukę.
Myślę, że jakby chętnych było więcej, to dostalibyśmy jakiś rabat
Gość
Wysłany: 2009-06-03, 09:41
Widzisz Wicher, to rozwiązanie jest proste, ale z drugiej strony kompletnie do bani... Mój teść i szwagier, którzy mają zdrowego hopla na punkcie swoich aut zamontowali sobie takie zestawy. Teść w Accordzie w normalnych reflektorach a szwagier w Vectrze w soczewkowych, ale pod H1. W obu przypadkach światło jest kiepskie. Co prawda jest znacznie jaśniej, ale Honda oślepia niemiłosiernie a w Vectrze na granicy światła i cienia robi się istna tęcza kolorów (ugięcie światła na ostrej krawędzi przesłony). Jeden i drugi pojazd z kilometra kwalifikuje się do zabrania dowodu przez policję, o przeglądach już nie wspomnę. Zresztą szwagier niedawno pozbył się dowodu, tylko że ksenony były w tym przypadku jedynie gwoździem do trumny...
Jedyna przeróbka, jaką dopuszczam, i to tylko w motorze - auta odpadają, to zamontowanie kompletnych oryginalnych zestawów odbłyśnika, przesłony, soczewki i żarówki ksenonowej. Jest tego wiele na allegro. Muszą to być tzw. biksenony, gdzie światła długie uzyskuje się poprzez podniesienie przesłony przed soczewką. Konsekwencją montażu takiego zestawu jest gruntowna przeróbka całej lampy, może to nie być proste jeśli chce się zachować jako taką estetykę zestawu.
Oryginalne zestawy ksenonowe w samochodach są zawsze wyposażone w samopoziomowanie i spryskiwacze, gdyż łatwo mogą oślepiać a zanieczyszczone fatalnie świecą. W motorze jest mi ciężko wyobrazić sobie spryskiwacz (choć może tylko ze względów estetycznych). Natomiast samopoziomowanie jest trudne do zrealizowania, ze względu na duże amplitudy pracy zawieszenia i co za tym idzie dużą zmienność kąta pod którym świeci lampa. Dlatego (z tego co wiem) dopiero chyba jeden model motocykla (nie pamiętam marki) jest fabrycznie wyposażony w homologowane oświetlenie ksenonowe.
Tym niemniej my motocykliści i tak bardzo oślepiamy przy gwałtownym przyspieszaniu a przy hamowaniu oświetlona przestrzeń bardzo się skraca (może oprócz GS-a... ). Dlatego chyba pójdę kiedyś na kompromis z samym sobą i wrzucę takie biksenonowe wkłady. A potem będę się użerał z policją i diagnostami.
I jeszcze przy okazji:
- żarnik - źródło światła oparte na stałym elemencie żarzącym - patrz żarówka
- palnik - źródło światła emitowanego w procesie spalania
- źródło światła w lampach wyładowczych (ksenony, lampy HID w projektorach, jarzeniówki) to jarznik.
Ale ubaw, co?
No witam.Mam w swoim skarbie zamontowane biksenony.Montowal je poprzedni wlasciciel a cala dokumentacja lezy niestety w Polsce w garazu.Gdybym mial ją tu ze sobą z checią bym napisal co i jak wyglada.Wiem tylko tyle ze naprawde warto miec takie lampki bo jazda w nocy na nich to bez porownania do zwyklych zarowek.Jesli do sierpnia nikt z Was nie sprawi sobie czegos podobnego to napisze wtedy ( bo bede w kraju)co to za model i cala reszte z tym zwiazana
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 18 Skąd: ...z Bieszczad
Wysłany: 2009-06-03, 12:51 światło
HEJ
No i super, temat się rozwija. Ja pisałem wcześniej temat bixenonów jest odległy jak na tą chwilę ale inf. i to sprawdzonych w praktyce nigdy za wiele - ktoś wydeptał ścieżkę więc może warto się podeprzeć sprawdzoną w praktyce wiedzą
Pewno warto zapytać na zaprzyjaźnionym forum autkowym, tam większa liczba użytkowników daje szersze spektrum doświadczeń.
POZDRAWIAM Piotr
PS ..korci mnie zapytać Was w innym temacie o odczucia na temat kasków, konkretnych modeli, producentów...no ale może od razu nie będę siętak "rozpędzał" hehe.......ale co tam .....zasieje ziarno ...mam sprawdzonego integralnego AGV-a, szukam jakieś otwartej alternatywy...jesli mod uważa że warto zrobić oddzielny topic to fajnie
_________________ Caponord ? czemu nie...przecież to zajefanie turla się..hehe
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-03, 19:09
Marcin napisał/a:
A teraz byłem zalogowany, tylko tak długo się bawiłem z powyższym postem, że mnie wylogowało. Znowu dostanę karniaka....
Po tym krótkim wykładzie, daruję sobie te sromy....znaczy ksenony i kupię dobre żarówki
Fireman nie krępuj się zakładaj temat kasków przeca to nie forum tylko o motocyklu ale także o rzeczach z nim związanych. Sam się chętnie czegoś nowego dowiem chociaż mam swój typ sprawdzony Lazer Fiber Pro :)
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-21, 19:28
Zakupiłem i zamontowałem żarówki "Philips H4 Power2Night GT150".
Jeszcze nie testowałem w czasie jazdy w ciemnościach, ale już sama barwa światła zdecydowanie do mnie bardziej przemawia.
Na starych żarówkach światło było zdecydowanie za żółte.
Philipsy dają delikatnie niebieską poświatę. Szczególnie mocno odbija się to w dolnej części odbłyśnika reflektora.
Trochę zalatuje wiochą, ale jak będzie świecić skutecznie to zostawię
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum