wypiąć czujnik?
oczywiście żartuję
u mnie jest tak, że nawet na luzie jak rozłożę boczną to gaśnie silnik
wku...ce , bo żeby trochę rozgrzać moto , to muszę go na centralną dźwigać
Kupić nowy (używany) czujnik albo wczyścić stary - popryskać preparatem do łączy elektrycznych i poruszać nim. Druga opcą to uciąć kabel i złączyć dwa przewody ze sobą, nie pamiętam które, Jancio Wodnik będzie wiedział które aby oszukać komputer, że stopka jest zawsze złożona.
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
no właśnie.. w końcu wsiadając po kawaleryjsku co najwyżej szybciej ruszy jak tykniesz nogą ;)
A tak powaznie - mo być bo bo dali, a jak dali i mo być - musi działać, bo jak mom to niech na siebie zapracuje, a niy bydzie leżeć i sie opcyndzalać :)
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1574 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-06-20, 22:53
Temat przerabiany całkiem niedawno. Pasuje od Varadero (po zamianie miejscami kabelków) lub od jakiegoś Rometa. Piszę jakiegoś bo się w końcu nie dowiedzieliśmy od jakiego. Zakładam że Romet to Romet i pasuje z każdego
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
(...)Żebyś wiedział... bez czujnika stopki też da sie jeździć :P
Jancio, którego lubię i podziwiam, raczył popełnić cytowany wyżej wpis. Towarzyszący uśmieszek może sugerować autoironię, lecz obecność czujnika jest tak samo ważna, jak warta kilku zdań.
Piszę to z subiektywnej pozycji doświadczonego przez jego brak, chociaż doświadczony motocyklista w większości przypadków da sobie radę w 99 przypadkach na 100. Ale ten umowny 1 procent, jak podkreśliłem - dla wytrawnego kozaka, może okazać się decydujący dla przyszłości w siodle, o ile nie przyszłości w szerszym znaczeniu.
Miałem kiedyś odłączony czujnik, bo coś tam się stało z połączeniem elektrycznym. Zmostkowałem przyłącze i lampka zgasła, jednak bez skutków generowanych przez poprawnie działający obwód. W takich okolicznościach odpalałem wielokrotnie maszynę, pamiętając o kopnięciu podstawki w położenie do jazdy. Jeden, jedyny raz zapomniałem na byłej granicy polsko-czeskiej w Bogatyni i tuż po starcie leżałem na asfalcie, jak betka!
Ruszając z otwartą stopką, usiłowałem pokonać jakiś odcinek po łuku na lewo, czyli w stronę otwartej stopki. Ta na ułamek sekundy uderzyła o podłoże i nawet nie zdążyłem pomyśleć, co się stało, kiedy odbiło motocykl w przeciwnym kierunku z taką energią, że nie byłem w stanie zareagować. Całe szczęście, że miało to miejsce na pustym placu, ale skóra wręcz cierpnie na podobną scenę w intensywnym ruchu.
Wbrew oczywistym wnioskom, przewrotnie powtórzę za Janciem, że owszem, można jeździć bez czujnika. Tylko ryzyko jest na tyle wielkie, że po co z takiego błahego powodu tracić zdrowie lub nawet życie o obcierkach na maszynie nie wspominając? Lepiej przyłożyć się i naprawić detal, co nie jest trudne lub zamontować pasujący zamiennik od chińskiego skutera. Chyba, że wasze synapsy przewodzą bez zarzutu i pamiętacie o wszystkim. Bo ja nie...
_________________ Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
w nawiązaniu do postu Wojtaq'a, oczywiście moja akceptacja dla Jańcia opinii była jak najbardziej żartobliwa - bo już pisałem - jak zapłaciłem - ma działać.
cyt:
A tak powaznie - mo być bo bo dali, a jak dali i mo być - musi działać, bo jak mom to niech na siebie zapracuje, a niy bydzie leżeć i sie opcyndzalać :)
Poprawne działanie czujnika stopki kiedyś jednak - z powodu pośpiechu - ostudziło mnie - zwolniło moje działania. Nie zauważyłem że N się nie świeci - kręcę, kręcę a motocykl (jeszcze Drag Star) ni hu hu... Najpierw wqurw, potem ufff.. jak skumałem o co chodzi. No i spokojniej siadałem na moto.
Pośpiech jest złym doradcą.
Więc dbajmy, bo warto.
A żarty - niech są żartami, byle nie sugerowały zbytniej nonszalancji...
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wbrew oczywistym wnioskom, przewrotnie powtórzę za Janciem, że owszem, można jeździć bez czujnika. Tylko ryzyko jest na tyle wielkie, że po co z takiego błahego powodu tracić zdrowie lub nawet życie o obcierkach na maszynie nie wspominając? Lepiej przyłożyć się i naprawić detal, co nie jest trudne lub zamontować pasujący zamiennik od chińskiego skutera. Chyba, że wasze synapsy przewodzą bez zarzutu i pamiętacie o wszystkim. Bo ja nie...
Pełna zgoda z Tobą Wojtek. Na początku sezonu będę z tym ustrojstwem działał. Wstyd się przyznać ale czujnik mam od czasów Zieleńca :) Z pomocą kolegi Fakira.
Ale trzeba się bardziej pochylić nad tym tematem bo muszę spawać element przytrzymujący czujnik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum