Ten błąd 1 czy -1 to wiem o co chodzi, ale uważam, że powinien się wyświetlić błąd cewki i się pytam czy te błędy się jakoś przełącza, jeżeli jest więcej niż jeden.
[ Dodano: 2016-04-06, 23:14 ]
No to się trochę dzisiaj wyjaśniło z tym wyświetlaniem błędu, czyli przełączają się automatycznie po kilku sekundach, ale to teraz mało istotne.
Wczoraj wymieniałem padniętą cewkę na cewkę Beru. Sprawdziłem czy jest iskra. Wszystko było ok, więc skręciłem konia. Odpaliłem, chodził równo, niestety na testy drogowe było trochę późno.
Dzisiaj w 100 % uzbrojony i przygotowany na podróż życia wokół komina grzeję maszynę. Mija minuta i zaczęła mrugać ulubiona kontrolka każdego właściciela Kapiszona, czyli EFI. Nie powiem, wziął mnie lekki wkurw, bo jako użytkownik Trampka, przyzwyczajony byłem, że do motóra leje się paliwo i wymienia części eksploatacyjne. Trudno człowiek kupił włoszczyznę to ma. Sprawdzam błędy, najpierw wyświetla się 1, później błąd 34, czyli cewka tylnego gara. Myślałem, że poszła druga cewka, ale zacząłem sprawdzać tradycyjnie. Sprawdzam iskrę na cewce nowej i jest, ale uruchamiam ponownie starter i iskry nie ma. Sprawdzam czy wszystko jest dobrze podłączone, ale wyniki wciąż w kratkę. Sprawdzam iskrę na drugiej cewce i tam wszystko ok, więc coś ewidentnie z nową jest coś nie tak. Zamieniłem między cewkami świece i iskra była dobra na obu cewkach. Złożyłem wszystko do kupy, od paliłem i błąd zniknął. Zrobiłem dzisiaj 80 km i wszystko chodziło dobrze, również nie mrugała kontrolka EFI. Nie mam pomysłu jak to zinterpretować, ale stwierdziłem, że jak coś działa dobrze, to po co psuć ;)
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41 Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 296
Wysłany: 2016-04-07, 07:24
Troszkę Wam namącę.... Jest jeszcze jedna opcja uszkodzenia cewki. Cewka łapie przebicie na boki. Wtedy nie pokazuje żadnych błędów(w czasie pomiaru uzwojeń wszystko jest w porzadku), a silnik się dławi. Miałem taka sytuację w Capo i R1200RT. W Capo powodem tego było to, że cewki pordzewiały, a w BMW to ten typ tak ma:D
mr_soze, jakby tu powiedzieć to "normalne" przebicie do masy jest dość częste, o ile przy pordzewiałych(może mocno utlenionych) elementach jestem w stanie to zrozumieć o tyle w Heldze mnie to dziwi, no ale coś w tych motorkach musi się zepsuć :D
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
W moim przypadku mogło tak być, bo stara cewka była lekko pordzewiała, ale mnie zastanawia dlaczego po wymianie takie cuda się działy. Wczoraj zrobiłem prawie 200 km i wszystko ok i mam nadzieję, że tak pozostanie.
Odgrzeję trochę kotleta. Mam u siebie oryginalne cewki, które działają bez zarzutu, czytałem też gdzieś, ze jak są przewody wysokiego napięcia porządne to cewki nie padają-przewody mam porządne, ale tak dla świętego spokoju chciałbym mieć cewkę na zapas w schowku na wszelki W. Obdzwoniłem wszystkie ogłoszenia z alledrogo i olx, ale każdy sprzedający powiedział mi to samo ...panie cewki i wypełnienie zegarów sprzedało sie jako pierwsze..., ;) przyznać się kto skupuje :). Jest jedna oryginalna cewka na olx, ale póki nie mam parcia to bym wolał nie wydawać takiej kasy. I teraz moje pytanie cytując:
TENrobak piszę:
Też miałem problem z cewką. Po sprawdzeniu starym dobrym sposobem na której świecy nie ma iskry i sprawdzeniu przewodów HT wiedziałem już która to cewka jest wadliwa.
Zanabyłem cewkę od Renault i założyłem ją bez żadnych przeróbek (może za wyjątkiem wlutowania przewodów przed oryginalną wtyczką). Działa bez zarzutu. Cewka od Renault dzięki długiej gumowej części, która jest nasadzana na świecę dobrze się jej trzyma, a jej długość powoduje, że nie ma miejsca, żeby się zsunąć. Przynajmniej jeżeli chodzi o przedni garnek.
Czy to znaczy, że nałożył on cewko fajke na świecę i już? (czy w trasie można by zasyosować takie doraźne rozwiązanie). I drugie pytanie, czy takie cewki są ok: http://allegro.pl/kawasak...6041912104.html
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 787 Skąd: Ustroń
Wysłany: 2017-01-27, 16:50
http://www.ceneo.pl/32902674 lub zamiennik z NGK
Resztę sobie doczytać bo było dużo o tym pisane.
Przewody zostają ,trzeba wykonać mała modyfikację a z cewki odciąć to uszko i wchodzi ona w ori mocowanie.
da się ogarnąć tę robotę z cewkami - trzeba na spokojnie - i dokładnie.
I tak jak pisze Krzysiek - Cewki Beru albo NGK - i po sprawie.
Montujesz w miejscu starych - instrukcje są na forum. Korzystałem
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
Ta tyle to wiem że temat do ogarnięcia i że instrukcja jest na forum ale żeby przerobić beru trzeba rozpiżyć ori cewke a tego nie chcę robić bo są ok. Jak mi padnie cewka to wtedy przerobię, a póki co zastanawiam się nad innym rozwiązaniem. I z tego co napisał na 1 stronie użytkownik TENrobak zamontował cewke od Renault bez przeróbek - i to mnie zainteresowało napisałem do niego na priv zobaczymy czy i co odpowie. Również na 1 stronie jest informacja że pasują cewki od Kawasaki z750, też do przeróbki. Zastanawiam się czy mocno się różnią od tych z Renault
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 787 Skąd: Ustroń
Wysłany: 2017-01-27, 20:42
Chłopie odcinasz to uszko z otworem 6mm i po sprawie.Jak padnie ta nowa cewka to i tak jej nie zareklamujesz a za 120 zł to nie ma się co mazać .Co jeszcze chcesz więcej,temat prosty jak drut.
Nie no jeśli tylko odciąć uszko i po sprawie to spoko. Sądziłem czytając wątek że trzeba przerobić coś więcej i wiąże się to z przeżuceniem jakiegoś elementu z starej cewki. Sorry za zamieszanie 😉
Errae humanum est...
Czytaj też spokojnie - ja się wgryzałem bo nie było od razu oczywiste = ale jak pisałem, da się - możesz przygotować zapas z cewki "dla renówki".
Przeróbki - to mechaniczne obcięcia naddatkowego plastiku - na nic nie wpływa...
Nic nie trzeba rozwalać
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wiek: 69 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 586 Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-31, 10:56
machoni napisał/a:
(...) Obdzwoniłem wszystkie ogłoszenia z alledrogo i olx, ale każdy sprzedający powiedział mi to samo ...panie cewki i wypełnienie zegarów sprzedało sie jako pierwsze..., ;) przyznać się kto skupuje :)
Miałem tylko jeden cel - jak ktoś z naszych będzie w potrzebie, to może ode mnie przytulić. Nie przypuszczałem, że od detalu do hurtu tylko jeden krok
_________________ Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum