Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana oleju
Autor Wiadomość
pumex 

Wiek: 51
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-01-11, 18:31   

W linku jest prezentacja i tam są podane normy .
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-12, 00:39   

aprilia napisał/a:
Bartek nic nie zmieniaj, kasa w błoto, jeszcze jeden sezon może jeździć ;-)

jagiel napisał/a:

Osobiście będąc na twoim miejscu po tak niskim przebiegu bym sobie darował wymianę, albo pokręcić się do np. września i wówczas zalać na przyszłą zimę nowy.


Dzięki też tak myślę, ale lubię jak ktoś ma podobne zdanie :mrgreen:


A wracając do K2:
Sprawdzając z instrukcją to spełnia on minimalne wymogi API (SG) i troszkę przewyższa normę europejską, ale jest poniżej AGIP/ENI.
_________________
Caponord 2003
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-12, 12:11   

nie spełnia wymogów MA2 więc w obecnych czasach ten olej wypada bardzo słabo... stąd ta cena..
jest to olej nadający się do motocykli z lat 80-90 , nie współczesnych
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-14, 11:54   

Używał ktoś Repsol`a ?
http://repsoloil.com.pl/f...ER-4T-15W50.pdf

Cenę ma dobra bo 95zł za 4litry, takie widnieją na allegro.
_________________
Caponord 2003
 
   
milośnik cap699 
milośnik cap699

Wiek: 54
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 323
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-14, 18:46   olej

Mój znajomy używa tego oleju w Tras alpie i nie słyszałem od niego złych opinii
 
   
Fryzjer 
Capo RR

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 50
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2014-01-14, 23:15   

Repsol jeśli dobrze pamiętam to olej na bazie mineralnej. Nie wiem czy spełnia MA2 czy jak to się tam zwie. Trampek kręci się do 7krpm...

Z innej beczki ;-)
Ten olej eni i-Ride scooter 15W-50 jest właściwy do Kapcia? Doradca olejowy na stronie Eni wskazuje na eni i-Ride PG 15W-50. Czy to te same oleje??
A może by tak 10W60 i będzie mniej sieczkarni? ;-)
Mam Motula estra ale chcę coś innego. Nie podoba mi się jak biegi pracują i sprzęgło. Kolega zalał Motula do SV i stwierdził, że mu źle poleciłem bo biegi i sprzęgło po przejściu z srastrola gorzej hałasuje jak cholera... :shock:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-18, 23:15   

15W50 Eni Iride Scooter to odpowiednik starego Agipa Tec4 15W50, inna butelka, naklejka i tyle zmian :-)

10W60 bym nie stosował , całkowicie inna lepkość przy wysokich temperaturach, sprzęgło może zastrajkować...

w temacie Motula to pytanie skąd twój kolega miał olej , jak w "dobrej i okazyjnej" cenie z allegro to jest duże prawdopodobieństwo ,że kupił podróbę i stąd jego problemy.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-19, 21:33   

Ja jeżdżę na motulu 15w50 ester i skrzynia chodzi jak w masełku.
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
Fryzjer 
Capo RR

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-18, 00:58   

Agipa-Eni można zanabyć tu w dobrej chyba cenie Eni I-Ride 15W50
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2014-03-30, 00:28   

Czytam i czytam... i powiem jedno. Na oleju nie ma co oszczędzać.
Do Marudera zalałem Castrola i cyka jak w zegareczku. A w Capo Motul... ale to juz Vitek pisał :)
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2014-03-30, 20:28   

Hejka, chłopaki, czytam i nie wiem o co chodzi, skoro Jagiel poleca 15w50 półstyntetyk 5100 - wierze ze gosc sie zna, to po co wybrzydzać i szukać coś taniego. za oszczędność kilku złotych można przypłacić większą kasa.

jeździmy motocyklami za parenaście tysi to zadbajmy o nie. Posłuchałem kolegi Jagiela kupiłem motula 5100, 15w50, wlałem 4500ml i jest ok. nic sie nie ślizga moto jeździ, silnik nie wypadł z ramy chyba jest dobrze.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-31, 22:25   

A jakbyś zalał tańszego np. Ipon'a lub BelRay'a, czy cokolwiek innego w wymaganej specyfikacji, które mogą być w/g bełkotu marketingowego lepsze niż wychwalany Motul, to byś płakał?:)
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-01, 00:55   

no z Iponem to bym uważał :-) ktoś z was kiedyś czytał jakie normy i klasyfikacje spełniają ich oleje? ;-) Dwóch bogatych Panów założyło sobie firmę z nudów i stwierdzili ,że będą produkować , tzn. pakować w kolorowe opakowania oleje, baza olejowa jest ... nie wiadomo skąd.

oczywiście Motul to jedno z rozwiązań, w PL bardzo silna marka ale i dobra, natomiast tańszy może być Eni lub coś innego w tej lepkości ale z parametrami MA2.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Szeryf 
Świeży Maniak Capo

Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 46
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-01, 13:32   

Mam pytanie a propos oleju. Znalazłem info, że oleju w Kapciu nie trzeba dolewać, jednak mi tego oleju jakoś ubyło, a zrobiłem z 700km. Jest poniżej poziomu, muszę dolać. Podczas wycieczki moto upadł na bok ze stopki. Co może być nie tak? Co sprawdzić?

Z góry dzięki za pomoc.
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-04-01, 13:34   

Z tym uzupełnianiem to sie wstzrymaj. W Capo poziom oleju mocno skacze i czasami w ogóle go nie ma w rurce. Olej sprawdzaj tak:
Jedź się przejechać, rozgrzej dobrze silnik. Wróć do garażu. Postaw maszyne równo, poczekaj 10 min i wtedy sprawdź poziom oleju. Jeśli bedzie właściwy to znaczy że jest ok.
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10