Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czyszczenie zacisku
Autor Wiadomość
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2012-10-25, 22:48   

Sprawdzałem czy nie ma wycieków i ubytku ze zbiorniczka - nie ma. Sprawdzałem dokręcenie wszystkich wężyków. Jedyne co jest nie tak to na jednym tłoczku zrobiła sie dziurka w tej zewnętrznej uszczelce. Ale tak jak wspomniał kolega Karpik - takich gumek nie dokupi w serwisie. Trzeba by coś zakombinować. A że mieszkam w małej dziurze i koło małej dziury to nie mam gdzie pochodzić i cos dopasować.
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-25, 23:01   

Ja bym zrobił tak : spuścił płyn z obiegu, rozebrał tylny zacisk, przesmarował i złożył i to samo tyczy się pompy hamulca.
W przypadku Capo nie było skarg na tylne hamulce więc to kwestia nieszczelności. Co innego jeśli miał byś KTM LC8 adventure, tam do wymiany jest tylna pompa :-) nikt nie wie czemu sie zapowietrza, nawet KTM nie ma pojęcia :mrgreen:
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2012-10-25, 23:06   

No to jutro chyba to zrobie. Dzięki za podpowiedź.
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2012-10-27, 11:21   

Karpik nie tylko twoja tylna tarcza grzeje się po kilku kilometrach. Dla mnie jest to wynikiem wykonania samego zacisku. Na przodzie dali pływające tarcze i zacisk a tył nie ma ani tego ani tego. Też z początku byłem przekonany o wadliwym działaniu ale jeśli po wyczyszczeniu nasmarowaniu i wymianie płynu nadal jest tak samo odpuściłem.
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-27, 17:28   

Jeżeli masz zacisk, gdzie tłoczki są naprzeciw siebie, to nie ma takiej opcji, żeby był on pływający(nawet w systemach samochodowych). Przyznam szczerze, że nigdy nie widziałem motocykla, który ma z tyłu pływającą tarczę hamulcową.
Bez względu na to jaki to system, to nie ma to wpływu na grzanie się tarczy hamulcowej.
Prawdopodobnie tarcze hamulcowe w Kapciu wykonane są z gównolitu, biorąc pod uwagę tempo ich zużywania się i masę motocykla-zwłaszcza załadowanego, to jedyne do czego się nadają, to do zrobienia sobie wisiorka.
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2012-10-27, 22:11   

B3stia napisał/a:
Karpik nie tylko twoja tylna tarcza grzeje się po kilku kilometrach. Dla mnie jest to wynikiem wykonania samego zacisku. Na przodzie dali pływające tarcze i zacisk a tył nie ma ani tego ani tego. Też z początku byłem przekonany o wadliwym działaniu ale jeśli po wyczyszczeniu nasmarowaniu i wymianie płynu nadal jest tak samo odpuściłem.

Troche mnie pocieszyłmeś... :mrgreen:
Też cały czas mysłałem, że może "ten typ tak ma", ale ostatnio sprawdzałem jak to jest u v-tec'a i u niego przod i tyl jest zaledwie letni :-/
U mnie przod tez taki jest ale na tyle moge jajka smażyć :mrgreen:
Spróbuje jeszcze rozmontowac wszystko i przepłukać bo może wina faktycznie leży po stronie pompy a nie zacisku... Wczesniej jakos nie brałem tego pod uwage :roll:
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-11-11, 21:06   

może to banalne , ale może masz źle wyregulowaną ta pozycję hamulca, tą przy dźwigni która odpowiada za jakby "głębokość" potrzebna do hamowania - tak jak przy klamkach.
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-11, 21:15   

vtec ale to nie zmieni położenia pompy sprzęgła tylko samego pedału.
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-11-11, 21:26   

yyy ale ja o hamulcach :)


gdyby tą regulację za mocno wyciągnąć , to może sama delikatnie hamuje :)
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2012-11-11, 21:50   

vtec, juz to wszystko sprawdzałem :)
Diagnoza to zacisk lub faktycznie pompa nie puszcze po hamowaniu.
Jeszcze nie rozebrałem, w celu dokładnego zbadania sprawy ale skłaniam sie ku zaciskowi bo zawsze jak go demontowałem do czyszczenia to przy pierwszej próbie wycisnięcia tłoszków jeden szedł szybciej a drugi ruszał się dpopiero po zablokowaniu tego pierwszego (mam nadzieje ze wiadomo o co chodzi :-) )
Połozenie dźwigni nie ma wiekszego wpływu i raczej trudną ja ustawić w taki sposób żeby wymuszła cały czas hamowanie.
Tak czy inaczej kupiłem juz uzywany zacisk niby od "młodziaka" i wyglada ok.
Niestety jeszcze nie montowałem więc nie mam pewności czy wszystko gra...
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-12, 09:12   

Mówię o hamulcu nie dasz rady tak podkręcić pedału żeby hamował cały czas.
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-11-12, 11:53   

nie próbowałem ale pewnie masz rację , tak akurat sobie myślałem przy piwku - postanowiłem się tym podzielić :)
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-08, 18:13   

Podpowie ktoś czy pompa tylnego hamulca jest taka sama w wersji z i bez ABS??
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-08, 18:37   

mają inny nr katalogowy więc czymś mogą się różnić, w sumie to jutro mogę sprawdzić naocznie :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-08, 21:19   

Byłbym wdzięczny :mrgreen:
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11