Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Poranny ciężki start
Autor Wiadomość
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-06-20, 12:10   Poranny ciężki start

Koledzy może mnie poratujecie dobrą radą.

Po uporaniu się z wieloma dolegliwościami w moim Capo pojawiły się dwie nowe.
Poranny start zimnego silnika jest utrudniony. Rozrusznik musi pokręcić kilka razy zanim zaskoczy silnik. Wcześniej się to nie zdarzało. Po rozgrzaniu odpala od razu.

Drugą dolegliwością z którą chyba Kamil miał do czynienia jest dziura w niskim zakresie obrotów. Nie występuje zawsze ale od czasu do czasu ją czuć.

Problemy pojawiły się po wywaleniu sondy, zmianie map i wymianie uszkodzonej cewki.
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-20, 12:38   

Ile obrotów wału musi zrobić żeby odpalił?,mój na zimno też dłużej kręci około 3,4 obroty wału,a na ciepło jeden obrót i chodzi,tak było i tak jest więc nic nie zaczepiam.

Dziura w momencie została i tak jeżdżę,fakt jest taki że albo tak ma być albo jestem za bardzo wyczulony ale ja dziurę po prostu czuję tak od 4 do 5,5 tyś. od 6 power na całego,Maciek a ty jak jechałeś moim to czułeś coś czy nic?

Jeszcze jedna sprawa to paliwo nieraz zatankuję na innej stacji i moto idzie jak szalone a nieraz nie ma tego kopa więc winę stawiam na paliwo złej jakości.

[ Dodano: |20 Cze 2012|, o 13:41 ]
Ja jeszcze sprubóję wrócić do mapy z 2011 roku,bo na początku ją dałem ale miałem cewki uszkodzone i nie chciał chodzić na niej,zobaczę co teraz będzie.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-20, 13:20   

W kwestii odpalania zimnego silnika zacząłbym od najprostszych rzeczy: czyli świece i filtry, w tym również filtr paliwa.

Mi na przytkanym filtrze paliwa odpalał też trudniej, albo mi się tak wydaje. Ale mam wrażenie, że teraz odpala wręcz od razu. A po zimie na tym starym filtrze paliwa, który był już przytkany i moto stało nieruszane kilka miesięcy...to kręciłem chyba z 20sek nim zaskoczył...
_________________
Caponord 2003
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-20, 13:40   

sprawdzałeś luzy zaworowe?
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-20, 18:27   

U mnie luzy dobre,świece nowe,filtry wszystkie nowe,cewki dobre i po prostu tak ma,ale to nie jest że kręci chociażby 5 sekund tylko widać różnicę na zimno 2 sekundy a na ciepło 1 sekundę i chodzi.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-06-20, 22:31   

Luzy zaworowe, synchronizacja - wszystko było robione na początku sezonu.

Myślę że 2-3 sekund zajmuje odpalenie. Niby to nie jest długo ale jednak czuć że coś nie tak. Świece i filtr sprawdzałem, silnik krokowy przeczyszczony. Czyżby znowu cewki?

Mapę wgrałem Catfisha 2011 i po krótkiej przejażdżce stwierdzam że istotnie poprawił sam dół. Na wcześniejszej mapie szarpanie było małe ale jednak. Teraz mogę powiedzieć że jest minimalne. Do jazdy w mieście jak znalazł.

Wilk stepowy napisał/a:
również filtr paliwa


Może to już ten czas? Ten krótki przewód na dwóch obejmach idący do filtra zakładałeś stary czy kupiłeś nowy?
_________________
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-21, 02:53   

Ehh, nie pamiętam dokładnie. Wiem że filtr większy i miałem trochę problem żeby go upchnąć do środka i chyba skróciłem ten oryginalny wężyk z w/w powodu. Ale już sam nie jestem pewny....
_________________
Caponord 2003
 
   
larry 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 126
Wysłany: 2012-06-21, 08:29   ...

Witam

Moje Cappo nie odpala od pierwszego razu ale nie przeszkadza mi to, napiszę co według mojej oceny można/trzeba/ zrobic lub sprawdzić, bez zbędnego gadania

- przed zakręceniem poczekaj chwilkę na pompę paliwową, mrygnij światłami drogowymi, akumulator się wzbudzi, będzie lepiej krecił
- sprawdź ładowanie, może akumulator jest w kiepskiej kondycji, polecam akumulatory z prądem rozruchowym 100 Ah
- jeżeli łądowanie bedzie do kitu sprawdz złączki.
post - złączki
ZŁĄCZKI STOPIONE CAPONORD POŻAR :)
- jeżeli akumulator i ładowanie jest ok, sprawdziłbym przekaźnik rozrusznika, w pierwszych cappo wstawiany był za mały
- sprawdź świeczki, polecam platynowe, lepsze niż zwykłe i starczają na dłużej.
-
BTW. Dlaczego wyrzuciłeś sondę lamda ??? pozbyłeś się elementu w silniku, który ma znaczenie przy ustawianiu składu mieszanki paliwowej. Nowoczesne komputery silników mają właściwości adaptacyjne, uczą się nowych cech silnika, np zurzycia, dozują paliwo wzgledem temetraturu powietrza, jeżeli zabrałeś sondę to może na niskich obrotach przelewa silnik i dostaje muła. Miałem to samo w swoim aucie, uczył się złych ustawień od komputera LPG, ale to inna historia.
_________________
https://fotografia-slubna.info/
Ostatnio zmieniony przez larry 2019-08-25, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-21, 12:22   

Larry,Maciek odpiął sondę i wgrał nową mapę do wersji bez sondy więc skład mieszanki regulujesz sam na kompie według analizatora ;-) Więc nie ma to żadnego znaczenia.

[ Dodano: |21 Cze 2012|, o 13:24 ]
Wydaje mi się że wersje bez sondy tak maja u mnie też tak jest ale nic z tego sobie nie robię bo o 1 obrót więcej jak obróci to co mi to przeszkadza.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-06-21, 13:54   

larry napisał/a:
przed zakręceniem poczekaj chwilkę na pompę paliwową, mrygnij światłami drogowymi, akumulator się wzbudzi, będzie lepiej krecił
- sprawdź ładowanie, może akumulator jest w kiepskiej kondycji, polecam akumulatory z prądem rozruchowym 100 Ah
- jeżeli łądowanie bedzie do kitu sprawdz złączki.
post - złączki
ZŁĄCZKI STOPIONE CAPONORD POŻAR :)
- jeżeli akumulator i ładowanie jest ok, sprawdziłbym przekaźnik rozrusznika, w pierwszych cappo wstawiany był za mały
- sprawdź świeczki, polecam platynowe, lepsze niż zwykłe i starczają na dłużej.


Wszystko to sprawdzone / zrobione. Świeczki też mam platynowe.

aprilia napisał/a:
nic z tego sobie nie robię bo o 1 obrót więcej jak obróci to co mi to przeszkadza.


No właśnie nie wiem czy tak ma być. Myślałem że to objaw jakieś choroby która jeszcze się do końca nie ujawniła. Sezon w pełni więc wolę chuchać na zimne.

Nagram jeszcze filmik to zobaczycie o co mi chodzi.
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-21, 18:26   

Maciek ty masz czerwonego i ja też więc ja tak mam i ty też :mrgreen:
Ja zrobiłem już 5 tyś. i tak cały czas było, jest i nic się nie dzieje ;-)
Ale daj filmik to zobaczę czy jest tak samo?

[ Dodano: |23 Cze 2012|, o 19:42 ]
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie ile obrotów robi do zapalenia,na zimno 2 obroty na ciepło 1 obrót i chodzi.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12