Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zegary...
Autor Wiadomość
bartek8

Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-07-13, 08:19   

Chłopaki i ja mam problem z licznikiem.
Ostatnio miałem awarię spowodowaną zbyt dużym prądem ładowania - padł akumulator i poszło zwarcie w przednią część instalacji. Był problem z zegarami, że podświetlenie paliło się nawet bez włożonego kluczyka. Mechanik twierdzi, że konieczna była wymiana części wiązki. Spaliły się też przednie żarówki.

Odebrałem motocykl i co stwierdzam:

1. licznik nie zapamiętuje godziny - po każdym wyłączeniu stacyjki, licznik gubi godzinę i wyświetla 00:00
2. dotychczas w prawej górnej części miałem wskaźnik temperatury otoczenia, teraz mam wskaźnik litrów paliwa - to mnie w sumie cieszy, nie chcę tego zmieniać. Mechanik twierdzi, że nic przy tym nie grzebał
3. podczas powrotu do domu stanąłem po drodze, kiedy włączyłem silnik powtórnie, wskaźnik obrotów zaczął zawyżać o około 2.000 - 2.500 obrotów, nawet na biegu jałowym. Co ciekawe, po kolejnym zatrzymaniu i kilkukrotnym przekręceniu kluczyka, wskazówka spadała za każdym razem o około 400, aż doszła do zera. Później już nie jeździłem, bo przyszła burza.

Czy poratujecie jakimiś radami?


Edit:
Znalazłem schematy wtyczek na apriliaforum.com
Być może pierwsza wtyczka na pinie 11 nie ma zasilania. Czy godzina w Caponordzie wyświetla się zawsze, nawet bez kluczyka w stacyjce?
I kolejne pytanie - czy po przekręceniu stacyjki na zapłon wskazówki robią "check" po całej skali licznika i z powrotem?

Dash2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2807 raz(y) 60,72 KB

 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 57
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-13, 08:51   

Bez kluczyka na panelu nic się nie wyświetla , dotyczy to też godziny .
Po przekręceniu kluczyka wskazówki w zegarach analogowych nie ruszają się z miejsca natomiast "check" robią "serki" wskaźnika paliwa i temperatury silnika .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-07-13, 15:03   

Stiopa napisał/a:
Bez kluczyka na panelu nic się nie wyświetla , dotyczy to też godziny .
Po przekręceniu kluczyka wskazówki w zegarach analogowych nie ruszają się z miejsca natomiast "check" robią "serki" wskaźnika paliwa i temperatury silnika .


Check robią też wszystkie kontrolki i podświetlanie.

Obawiam się, że z takimi objawami możesz mieć licznik do wymiany, ale obym się mylił.
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 57
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-13, 15:27   

ralph178 napisał/a:
Stiopa napisał/a:
Bez kluczyka na panelu nic się nie wyświetla , dotyczy to też godziny .
Po przekręceniu kluczyka wskazówki w zegarach analogowych nie ruszają się z miejsca natomiast "check" robią "serki" wskaźnika paliwa i temperatury silnika .


Check robią też wszystkie kontrolki i podświetlanie.

Obawiam się, że z takimi objawami możesz mieć licznik do wymiany, ale obym się mylił.


Zgadza się oczywiście . Wszystko oprócz wskazówek analogowych .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
bartek8

Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-07-15, 21:55   

Sprawa ma się tak: wczoraj rozebrałem plastiki i sprawdziłem w czym problem. Problem stałego podświetlenia zegarów (nawet bez włączonej stacyjki) mechanik rozwiązał w ten sposób, że odłączył od zegarów + permanentny i podpiął się pod włącznik świateł. Wskutek tego po każdym wyłączeniu stacyjki licznik traci pamięć zegara i przebiegu odcinkowego (po kolejnym włączeniu pokazuje ten przebieg sprzed awarii). Elektromechanik sprawdził mi wszystko co się dało, według niego winne są zegary. Tak więc muszę je oddać do naprawy. Czy znacie stawki za usuwanie takich awarii i czy jest możliwość, że próba naprawy przyniesie więcej szkody, niż pożytku?
Dziś zrobiłem 300 km i na ostatnich kilometrach (po postoju) obrotomierz zaczął zawyżać o 1200rppm, po wyłączeniu stacyjka zatrzymuje się na tej właśnie wartości.
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 57
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-16, 08:15   

bartek8 napisał/a:
czy jest możliwość, że próba naprawy przyniesie więcej szkody, niż pożytku?


No prawdę mówiąc nie wiem czy może być jeszcze gorzej .
A co naprawiania zegarów to gdzieś na forum było na ten temat coś pisane , musisz poszukać .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-07-16, 09:03   

Podpytaj Fakira coś tam uzdrawiał, Junior też coś modził .... może coś doradzą
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-07-16, 10:46   

robert1973 napisał/a:
Junior też coś modził .... może coś doradzą

Junior mówił mi nawet o magicznych sztuczkach, które jego kumpel wykonał ;)
Ale co to było... nie pamiętam :/
 
   
junior 

Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 119
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-16, 11:18   

janciovodnik napisał/a:
Junior mówił mi nawet o magicznych sztuczkach, które jego kumpel wykonał ;)


Jeśli o mnie chodzi to z kumplem ogarnialiśmy elektrykę ale tą bardziej przy regulatorze. Jeśli chodzi o zegary to u mnie się zatrzymały na 3,5k obrotów i od tego startuje. Zegar za każdym odpaleniem mam 00:00. Mam to zaplanowane do ogarnięcia na ten miesiąc. Mam dwa pomysły ale dam znać jak okażą się trafione ;)
 
   
bartek8

Dołączył: 29 Maj 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-07-17, 12:58   

Junior, na 100% nie masz podłączonego stałego dopływu napięcia do licznika.
Ja musiałem go odpiąć, bo non stop paliło się podświetlenie, a opisany przez Ciebie problem z obrotomierzem u mnie też występuje. Bardzo Cię proszę o informacje, jeśli uda Ci się naprawić usterkę.
 
   
R2D2 
ReGeNeRaToR

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-11-06, 11:02   

Witam

Jestem nowy na tym forum ale mogę pomóc przy naprawie oraz modyfikacjach zegarów do coponorda.
Mam apkę RST która ma takie same zegary i jak ją kupiłem miałem zegary USA czyli mile,Fahrenheity i galony i usterkę migania i resetów zegarów co jakiś czas.
Czytając że zegary są ustawiane przez fabrykę i nie da się zmienić mil na km itd podrążyłem temat i że zajmuję się elektroniką zawodowo już sporo czasu naprawiłem i zmodyfikowałem swoje zegary.
Możliwe jest przestawienie wszystkich funkcji czyli mile, km ,galony ,fahrenheity , stopnie celsjusza oraz naprawa zegarów bo się psują.
_________________
End of Transmission ...
 
   
Tomek91 


Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 484
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-11-06, 11:04   

Super to bardzo dobra informacja a powiedz ile PLN za taką naprawę (tak mniej więcej) no i podaj jakieś namiary numer czy coś 😁
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2018-11-06, 11:21   

Czy to ten sam R2D2 co u afrykancow?
_________________
B2,V8,R5
 
   
R2D2 
ReGeNeRaToR

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 3
Wysłany: 2018-11-06, 11:25   

Ten sam , Afryke też mam :mrgreen:
Kontakt 502 580 osiem ziro osiem
_________________
End of Transmission ...
Ostatnio zmieniony przez R2D2 2018-11-06, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-11-06, 11:29   

R2D2 napisał/a:
Ten sam , Afryke też mam :mrgreen:

Witamy :)

I zapraszamy do powitalni ;)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13