Witam serdecznie Capomaniaków.
Od razu przechodzę do sedna sprawy.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce okazało się, że licznik kilometrów, który spisuje całą drogową historię motocykla został zresetowany.
Po odpaleniu motocykla świeciła się kontrolka EFI. Po ponownym uruchomieniu silnika zgasła. Po zwarciu kabli diagnostycznych nie wyświetlił się żaden kod błędu oprócz EFI 1.
Wcześniej tego nie zaobserwowałem, ale z tego co pamiętam to jest to wskazanie nieistotne.
Odpięcie klem akumulatora również niczego nie zmieniło.
Oprócz tego licznik główny nie nalicza kilometrażu. Licznik przebiegu dziennego działa, ale 1km wyświetla jako 0,1km.
Nie działa prędkościomierz. Pokazuje stale 15-20km/h.
Pojawiła się również nowa funkcja, wcześniej niedostępna, ale słyszałem o niej
Otóż wyświetlacz wskazuje ilość paliwa metodą liczbową, brak termometru.
Po naciśnięciu przycisku MODE wraca do standardowej metody pomiaru i wraca również termometr
W zeszłą niedzielę byłem na małej wycieczce. Ostatnie 150km pokonałem w paskudnej burzy. Lało jak cholera, ale wszystko było w normie. Odtsawiłem konia do garażu i czekał sobie grzecznie do dnia dzisiejszego na mycie
No i psikus
Macie jakieś pomysły, sugesti odnośnie tego tematu??
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-17, 08:05
O w mordę jeża
Wychodzi na to że zwarcie jakichś 2 kabelków zmienia temperaturę na litry
A przy okazji pewnie jeszcze któreś kabelki się zwarły i zresetowało ci licznik i teraz źle pokazuje,przejrzyj kable.
O to już mam zagadkę które kable zmieniają temp. na litry
Może pod wpływem zwarcia zegary wpadły w tryb serwisowy. Zmiana kresek na litry itd.
Z tego wątku który podałem wcześniej nie wynika żadne rozwiązanie. Przepatrzyłem kilka innych tematów i wychodzi że nikt nie umie ich naprawić. Gdyby całkiem padły to jest na to instrukcja.
Z lektury ich forum wynika że problem na pewno nie leży po stronie ECU bo zegary mają swoją własną wew. pamięć. Popatrzę jeszcze na forum włoskim i francuskim.
_________________
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2012-06-17, 09:44
Kamil. O zamienności tego wskazania już gdzieś czytałem, tylko teraz nie wiem gdzie
Podobno można to zmienić przy użyciu kombinacji klawiszy MODE i SET i opcja chyba jest dostępna w RST 1000. Głowy nie dam sobie uciąć, ale na dzień dzisiejszy chciałbym, żeby wróciły prawidłowe wskazania w moim Kapciu
Jakbyś czasem do tego doszedł to daj znać, bo bajerek całkiem fajny. W zasadzie można to potraktować jako gadżet, ale czemu by go nie mieć
Caponord to przezajebisty motocykl. Uwielbiam go, nigdy nie kaprysił i nigdy nie nawalił. Jednak lista drobnych awarii i modyfikacji które musiałem przeprowadzić przez okres użytkowania sprawia, że czasami moja uczucie słabnie
Z resztą pierwsza rzecz po kupnie jaką zaobserwowałem, to niezwykła chłonność wilgoci właśnie przez zegary. Musiałem je wybudować, rozebrać, wysuszyć i uszczelnić
Ot taki dobry początek przyjaźni z włoskimi motocyklami
Kolejne niedociągnięcia i drobne usterki przekonały mnie, że włoskie motocykle mają duszę
Maćku dzięki za szybką reakcję. Działasz jak błyskawica
Capo to było chyba to
Wymontowałem dziś zegary. Wszystko w jak najlepszym porządku. Kable jak z fabryki,nie są poprzecierane, suchutkie, styki nie są zaśnieżałe.
Przeczyściłem wszystko i przeleciałem kontakt sprayem, ale wygląda na to, że jest to poważniejsza usterka, kryjąca się w czeluściach zegarów.
O to już mam zagadkę które kable zmieniają temp. na litry
Super gadżetem byłaby możliwość takiej zmiany.
Wicher napisałem do tego synka co miał taki sam problem (autor wątku który podałem w drugim poście). Zobaczymy co odpisze. Miał tam jeszcze jakieś zdjęcia wrzucić i dać znać jak zrobi test na drodze czy wszystko działa ale zapomniał.
_________________
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2012-06-17, 14:03
Ok spoko.
Dzięki Maćku za zaangażowanie.
Póki co znalazłem dwa namiary na firmy w okolicy, które zajmują się naprawą liczników motocyklowych i samochodowych.
Jak już zajdzie taka konieczność, to będę musiał tam się udać
Temat z włoskiego forum. Niestety tłumaczenie jest takie jakie jest.
link
Pamięć EPROM została wyzerowana. W tym momencie masz domyślną "pamięć", a jest to wersja od futury(stąd te litry paliwa) i jko że się wyzerowała, to przebieg=0
Należy wgrać nową pamieć do EPROM (o ile się fachowo wyrażam). Teoretycznie przebieg też dalej będzie zero, ale może u nas potrafią i to zrobić.
Cuda te nasze sprzęty potrafią - nagle masz nowego motonga
U mnie ostatnio cos się stało ze wskaźnikiem paliwa - jak zatankuje do pełna to za każdym razem pokazuje od pełnego 2 "serki" mniej - upatruję jednak coś czujnik paliwa a nie sam wskaźnik.....ale kto wie
Co myślicie o tej przypadłości???
Z tego co wiem to nie da rady zmienić tego przyciskami,trzeba wgrać nowy sof do eepromu.
Ja za chwilę zajmę się zmianą mil i fahrenheitów,mam nadzieję że mi się uda,a później jeszcze zmianą temp. na litry
[ Dodano: |17 Cze 2012|, o 20:39 ]
Maciek napisał/a:
Cuda te nasze sprzęty potrafią - nagle masz nowego motonga
U mnie ostatnio cos się stało ze wskaźnikiem paliwa - jak zatankuje do pełna to za każdym razem pokazuje od pełnego 2 "serki" mniej - upatruję jednak coś czujnik paliwa a nie sam wskaźnik.....ale kto wie
Co myślicie o tej przypadłości???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum