Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Napiecie ladowania
Autor Wiadomość
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-26, 22:28   

Temat mojego regulatora nie dawał mi spokoju, a zwłaszcza wyniki pomiarów na poziomie 13.6-13.8V. Po założeniu nowego akumulatora wyniki nie zmieniły się.
To, że regulator może się grzać, to wiem. Moim niefachowym zdaniem grzał się za mocno. Wskazania miernika po dłuższej pracy silnika nie były zbyt stabilne.
Na tym też się nie znam, więc wmówiłem sobie, że tak nie może być :mrgreen:
3/4 oryginalnej wiązki w Capo idzie od regulatora przewodami 2,5mm2, a ostatni kawałek od kostki pomiędzy cylindrami, a uzwojeniem to już 1,5mm2.
Wypatroszyłem znowu wiązkę, która poprowadziłem(1.5mm2). Zastosowałem 2,5mm2 z nadzieją, że coś się poprawi i z obawą, że może być znaczny spadek napięcia ładowania :mrgreen:
Sprawdziła się ta gorsza wersja. Wynik pomiaru na biegu jałowym 13.4, natomiast na 4tys.obrotów 12.8V.
Pomiarem organoleptycznym stwierdziłem, że regulator praktycznie się nie grzeje. Cóż zawsze to jakieś pocieszenie :mrgreen:
Żeby nie poddać się za wcześnie, tak jak poprzednicy puściłem od zacisków akumulatora do kostki prądowej(?)regulatora po dwa przewody 1,5mm2.

Odpalam piec i czekam aż się zagrzeje.
Bieg jałowy bez świateł 15V
Bieg jałowy ze światłami 14.7V
4tys.obr na światłach mijania 14.4V
4tys.obr światła drogowe, grzanie manetek, światło stop 14.1-14.2V

Pomiary powtarzałem kilkakrotnie i nie ulegały zmianie.
Cóż, zajarałem fajana, wyszedłem przed melinę i odlałem się na biały śnieg zostawiając na nim napis Caponord, jednocześnie zadając sobie pytanie: Ciekawe jak długo będzie tak dobrze to działać? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-26, 22:42   

Wicher napisał/a:

Cóż, zajarałem fajana, wyszedłem przed melinę i odlałem się na biały śnieg zostawiając na nim napis Caponord, jednocześnie zadając sobie pytanie: Ciekawe jak długo będzie tak dobrze to działać? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Hahahaha to nie będzie na temat :-) Wicher chyba właśnie takiego poczucia humoru mi dzisiaj było trzeba :-) dzięki
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-26, 23:00   

Czyżby ciężki dzień? ;-)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-01-27, 19:15   

Na przewodach nawet bardzo cienkich może być napięcie ładowania dobre,a grube przewody odpowiadają za obciążenie czyli za to ile watów może przepłynąć przez niego i tyle,także czy masz kable cienkie czy grube napięcie powinno być takie same,chyba że na kostkach ucieka.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-01-27, 19:45   

aprilia napisał/a:
,także czy masz kable cienkie czy grube napięcie powinno być takie same


Kiedyś właśnie dopytywałem o tą kwestię i wreszcie mam odpowiedź.

Ale zadam jeszcze jedno. Czy długość kabla (li) ma wpływ na napięcie?
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-01-27, 19:56   

Długość też nie ma znaczenia jak masz np. 20 metrów kabla i podasz napięcie to na drugim końcu będzie takie samo,jak masz kabel 2cm to tak samo.A jak masz przewód o przekroju 5mm i zechcesz odpalić kablami takimi samochód to nie pójdzie bo ma za małą średnicę przewodu nie zmieszczą się ampery i nie przejdą na drugi akumulator :lol:

[ Dodano: |27 Sty 2012|, o 20:09 ]
A jednak myliłem się chyba:
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-27, 21:49   

aprilia napisał/a:
A jednak myliłem się chyba:

No teraz ci tego nie wybaczymy ;-)
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-01-27, 23:10   

Czyli jak rozumiem im grubszy kabel tym mniejszy spadek napięcia. Hmm.. to przeczy mojej domorosłej teorii. Ale niech tam będzie.
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-01-28, 08:07   

:oops: :-(

[ Dodano: |27 Lut 2012|, o 16:17 ]
Zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz z ładowaniem,im więcej odbiorników prądu włączam tym więcej ładuje normalnie ładuje na wolnych 14,1V jak połączam grzane manetki,światła wszystkie i stop to ładuje 14,4 :shock: co nigdy w motorze mi się nie zdarzyło,a przy 4 tyś. obr. 14,5 V wogóle mi nie spada ładowanie tak jak innym :lol:
A zrobiłem tylko jedną rzecz wyczyściłem i dogiąłem styki w tej kostce koło regulatora,a przed tym miałem 14,1 cały czas.
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2012-03-14, 21:11   

aprilia napisał/a:
:oops: :-(

[ Dodano: |27 Lut 2012|, o 16:17 ]
Zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz z ładowaniem,im więcej odbiorników prądu włączam tym więcej ładuje normalnie ładuje na wolnych 14,1V jak połączam grzane manetki,światła wszystkie i stop to ładuje 14,4 :shock: co nigdy w motorze mi się nie zdarzyło,a przy 4 tyś. obr. 14,5 V wogóle mi nie spada ładowanie tak jak innym :lol:
A zrobiłem tylko jedną rzecz wyczyściłem i dogiąłem styki w tej kostce koło regulatora,a przed tym miałem 14,1 cały czas.

Tak ma byc, większe obciążenie = większy prąd ładowania , do tego służy regulator. Słabe i zaśniedziale styki powodują mniejszy przepływ prądu i tym samym większy spadek napiecia oraz ciepło- wynik większego oporu
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-15, 18:32   

U mnie jest tak samo. Też się zdziwiłem, ale to w sumie dobry objaw.
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-15, 18:36   

U mnie jest identycznie.
 
   
dabal 

Wiek: 52
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 85
Wysłany: 2012-03-16, 13:52   Voltomierz

Skoro mowa o napięciu pozwolę sobie wkleic link
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=8954
może komuś się nada.???
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2012-03-16, 14:53   

Dabalu...już podawałem dane do RafWro...gdzieś tu są:)
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-05-06, 21:45   

Koledzy proszę o podpowiedź w takim razie czy u mnie regulator napięcia nadaje sie na szrott??? Mam roczne aku, a wskazania kurna takie sobie.

Kostki jak nowe, wszystko popsikane na wszelki speckjalnym sprayem kontakt electric:-).

Wskazania przy włączonych światłach (automat) mam takie wartości napięcia ładowania mierzone na aku:

- na wolnych obrotach - 13,9 V
2000 obr/min - 13,2 V
3000 obr/min - 12,9 V
4000 obr/min - 12,6V
5000 obr/min - 12,2V

...no to z tego co czytam w temacie to dupa blada? Podpowiedzcie Panowie co i jak sprawdzać dalej?
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11