Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
problemy przy odpalaniu
Autor Wiadomość
blackmikun 

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Księstwo
Wysłany: 2014-08-25, 08:19   problemy przy odpalaniu

hej, mam Kapcia od lutego - 2004 rok - wszystko co mu miało dolegać poprawiłem i śmigam.
Wczoraj wróciłem z Korsyki, gdzie zaczęły się problemy przy odpalaniu. Początkowo było to okazjonalne, ostatnio zaczęły się zagęszczać - wspólny mianownik zawsze po pierwszym obrocie rozrusznika czuć spadek napięcia i zapala się EFI - bez żadnego kodu na diagnostyce.
Są trzy warianty usterki:
1. po pierwszym przekręceniu rozrusznik się zatrzymuje.
2. zapala ale pali się EFI
3. zapala, ale po sekundzie gaśnie i pali się EFI - tu pomaga przytrzymanie gazu.
jak odpali wystarczy zgasić i ponownie odpalić wszystko wraca do normy.

jak mieliście coś takiego dajcie info co trzeba zrobić.

dla ułatwienia - aku naładowane, przestawianie położenia silnika na biegu nic nie pomaga, tak samo przekręcanie kluczyka itp magiczne sztuczki:)

dzięki za pomoc.
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-08-25, 08:54   

Na moje to jest jakis duży spadek napięcia przy odpalaniu.
Albo aku nie trzyma jak dostanie duzego obciążenia albo masz może zaśniedziałe styki przy rozruszniku.
Jak miałem słabe aku tez takie rzeczy sie działy.
Co ciekawe ja swoje aku dałem do sprawdzenia i gość twierdził, że jest ok, mimo wszystko (z uwagi na to że byłem przed dłuższym wyjazdem) kupiłem nowy i wszystkie dolegliwości minęły.
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 64
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-08-25, 09:18   

popieram mniejszego karpia :mrgreen: :):)- aku do Capo musi mieć co najmniej prąd rozruchowy 200A(albo więcej), poza tym...sprawdź przekaźnik rozrusznika (standartowo się wymienia na przekaźnik od Yamahy)
pzdr :mrgreen:
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
vtec 


Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2014-08-25, 09:28   

ja miałem tak , że powymianie przekaźnika rozrusznika capo zaczęło odpalać jak powinno ...mimo że wcześniej kręciło też nieźle ale miało zająknięcia , i nie było tej mocy.
 
   
blackmikun 

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Księstwo
Wysłany: 2014-08-25, 14:12   

od jakiej Yamahy ten przekaźnik?
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-08-25, 16:16   

Taki przekaźnik :)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-08-25, 16:49   

Jak podesłał Robert
od Yamahy Virago 535 tylko tyle, że kosztuje on teraz w Larssonie jakieś 60zł a nie 200 jak na stronie :-D
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 19:25   

no więcej ;-)

http://www.larsson.pl/ind...no=MTQ0MTAxMQ==
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-08-26, 09:32   

http://allegro.pl/nowy-pr...4467905864.html wygląda podobnie i trochę taniej niż w larssonie
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Ijon Tichy 

Wiek: 51
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 4
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2014-09-05, 08:58   

Czołem wodzowie
Mam identyczny problem jak autor wątku, skończyło się tym że padł przekaźnik rozrusznika po jakimś czasie takich objawów.
Ale, po ominięciu przekaźnika i odpalaniu na "krótko" kablami silnik wykonuje 1/2 obrotu i się zatrzymuje. Tak jakby była niewiadomo jaka kompresja, jest to takie "miękkie" zatrzymanie. Dokładnie takie objawy były poprzednio, tylko po jakimś czasie zapalał.
Kontrolki gasną, widać prąd jest bardzo duży.
Mam nowy akumulator, rozrusznik sprawdzony w warsztacie który takie regeneruje i po wymontowaniu kręci. Styki przeczyszczone i zamiedziowane.
Zaczynam myśleć że ie jest to elektryka.

Ktoś ma jakiś pomysł co to może być?

Na alledrogo widziałem część nietanią o nazwie sprzęgło rozrusznika. Czy to może mieć coś wspólnego z tym?

Pozdrawiam

Ijon
 
   
blackmikun 

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Księstwo
Wysłany: 2014-09-17, 07:11   

Hej, po namyśle dokonałem wymiany przekaźnika rozrusznika na nowy i co?
Jak to mawia minister Sienkiewicz "ch... dupa i kamieni kupa".
Co prawda Efi sie nie pali, ale nadal czasami są problemy z odpaleniem i zaczął sie pojawiać kod na diagnostyce EFI-1. Co prawda nie przeszkadza to w kontynuowaniu jazdy ale jest mocno wkurzające.

Myślę o aku - tylko pytanie - czy ktoś wie jak zmierzyć rzeczywisty prąd rozruchowy aku. Poprzedni właściciel wymieniał aku rok temu - ponoć.
Jak macie inne pomysły będę zobowiązany:)
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-09-17, 07:55   

blackmikun napisał/a:
Hej, po namyśle dokonałem wymiany przekaźnika rozrusznika na nowy i co?
Jak to mawia minister Sienkiewicz "ch... dupa i kamieni kupa".
Co prawda Efi sie nie pali, ale nadal czasami są problemy z odpaleniem i zaczął sie pojawiać kod na diagnostyce EFI-1. Co prawda nie przeszkadza to w kontynuowaniu jazdy ale jest mocno wkurzające.

Myślę o aku - tylko pytanie - czy ktoś wie jak zmierzyć rzeczywisty prąd rozruchowy aku. Poprzedni właściciel wymieniał aku rok temu - ponoć.
Jak macie inne pomysły będę zobowiązany:)


EFI 1 to chwilowo "słaby aku"... wiec moze zaiste aku sie "konczy"..
IMO podepinj z jakiegos by-pass" np z smaochodu.. i zobaczjak wtedy bedzie krecił..
powodzenia
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-17, 08:28   

akumulator panie akumulator się kłania... :-) a prąd rozruchu aku możesz sprawdzić w dowolnym serwisie który dysponuje np acumate z funkcją pomiaru prądu rozruchowego lub inne urządzenie do tego stworzone ;-)

szybciej będzie ci chyba kupić nowy akumulator :-P
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-09-17, 09:03   

Lepiej podaj jakie masz aku? Bo może za słabe i dlatego zdycha... ja tak mam w Dragu ale tam nie ma EFI więc będę jeździł do puki aku nie padnie (a ma rok i już słabo kręci)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Lewan69 


Wiek: 55
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2015-05-28, 21:03   

Chociaż temat zakończony , chciałbym podzielić się swoim problemem przy odpalaniu i sposobem rozwiązania . Od niedawna jestem posiadaczem Capo i w trakcie użytkowania sporadycznie przy odpalaniu zatrzymywał się silnik , tak jakby aku nie miało siły go ruszyć . Działo się tak tylko po dłuższej jeździe czyli na rozgrzanym silniku . Koledzy caponordowcy zapewniali mnie , że to normalne przy dużej V-ce (wiadomo o co chodzi) . Jednak problem zaczął narastać i zdarzało się to coraz częściej . Ładowanie aku miałem w normie . Zakasałem rękawy zabrałem się do pracy . Sprawdziłem rozrusznik i przekaźnik i okazało się , że styki kabli były tak zaśniedziałe i zardzewiałe , że trudno zrozumieć jak w ogóle pracował ten rozrusznik . Wszystko przeczyściłem posmarowałem , przy okazji sprawdziłem rozrusznik ( w środku wyglądał jak nowy ) , no i problem zniknął ! Od tego momentu widać moja V-ka zachowuje się nietypowo - za każdym razem odpala bez żadnego problemu . Pozdrawiam
_________________
Caponord 2001
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11