Witam wszystkich Capomaniaków.
Po mojej podróży po Kaukazie i okolicach przyszło mi do głowy, że muszę na następną wizytę w tamtych okolicach maksymalnie odchudzić Kapcia. Doświadczenia np. z Kazachstanu dowodzą, że normalny Kapeć jest za ciężki na takie wyprawy.
Dlatego ogłaszam konkurs na realne i sprawdzone pomysły na odchudzenie Kapcia.
Ruszać dyńkami i proponować :)
_________________ Był Prawie RR ;)
Było Tuono Factory
Idzie 1200 Rally
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Dlatego ogłaszam konkurs na realne i sprawdzone pomysły na odchudzenie Kapcia.
Ruszać dyńkami i proponować :)
np XT660Z ... F850 GS.... rozumiesz "kierunek".... wtedy ze 20 kg zyskasz...
a tak na poważenie.. to Kapec i tak nie jest super cieżki jak na swoje gabaryty i pojemnośc..
Ot trzeba zaczać na siłkę chodzić...;-]
.. codziennie to sobie powtarzam... i jakoś mi nie wychodzi :(
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52 Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 72 Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-21, 05:14
Na zmianę nie mam kasy a poza tym Kapec się sprawdził ;)
A siłkę mam w planach ;)
Na pewno myślę o centralce, stelażach do kufrów oraz wydechach.
Oczywiście zupełnie inne zapakowanie: rogal i mały namiocik... i koniec
_________________ Był Prawie RR ;)
Było Tuono Factory
Idzie 1200 Rally
pytanie ile docelowo ma ważyć nasz kapeć??? rozsądna waga dla enduro to 180-200, odchudzić kapcia o 50 kg??? "ne Pane Havranek to se tak neda :)
Aczkolwiek fakt masa Kapcia mnie również trochę boli ;/ tak czy inaczej ciekawy temat :)
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-07-21, 14:33
robert1973 napisał/a:
pytanie ile docelowo ma ważyć nasz kapeć??? rozsądna waga dla enduro to 180-200, odchudzić kapcia o 50 kg??? "ne Pane Havranek to se tak neda :)
Aczkolwiek fakt masa Kapcia mnie również trochę boli ;/ tak czy inaczej ciekawy temat :)
Żeby zejść 50 kg.. to trzeba by wyciąć wszystkie owiewki, zbędne siedzenia, wydechy, stelaże i chyba z 1 cylinder..:)
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52 Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 72 Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-21, 16:54
Zejście o "wysokie" 30 kg już będzie mocno odczuwalne.
Kapeć nigdy nie będzie latał jak prawdziwe enduro, ale skoro mi, człowiekowi bez doświadczenia udało się przeżyć i przejechać kazachski step sumarycznie ważąć ponad 400 kg, to o 30 kg mniej będzie tylko łatwiej
Doświadczenie mi też podpowiada, że pomimo pokusy bezpieczeństwa cała masa musi być na Kapciu, a nie wkoło niego.
Dlatego zero kufrów, torba zamiast pasażera i wszystko.
_________________ Był Prawie RR ;)
Było Tuono Factory
Idzie 1200 Rally
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-07-21, 21:32
zmień przede wszystkim puszki. Aluminiowy Leo Vince waży ok. 1,5 kg a oryginalny 10-12 Kg.
Mogę dokładnie zważyć, bo na dniach dojadą do mnie puchy z Leo :)
Wg mnie nie ma sensu zmniejszać masy bo tego nie odczujesz. Lepiej wzmocnić podwozie dokładając progresywne sprężyny na przód i tył. Capo i tak będzie krową która w terenie będzie zaliczać gleby... Jeżeli chcesz mieć litrowe enduro którym będziesz w miarę poruszać się w terenie to niestety zostaje Ci KTM Adventure, który z kolei kanapą rozetnie Ci dupę na dwa kawałki :)
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52 Dołączył: 24 Cze 2011 Posty: 72 Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-22, 11:55
Progresy już są i Kapeć daje radę latać w terenie o czym przekonałem sie podczas szkolenia w Akademii Enduro. Ograniczeniem są moje umiejętności a nie możliwości motocykla ;)
A odchudzanie ma na celu poprawienie głownie zachowania moto podczas wolnych przelotów, takich bardziej technicznych, gdzie każde 10 kg jest odczuwalne.
Wiadomo, że nie ma co porównywać do lekkich endurek, ale podróże dalekiego zasięgu nie polegają na zapierdalaniu na dzidę przez off. Po prostu czasem trzeba przejechać gdzieś kawałek mniej lub bardziej zwartym offem lub leśnym duktem.
_________________ Był Prawie RR ;)
Było Tuono Factory
Idzie 1200 Rally
A może zamiast odchudzać kapcia po prostu mniej pakować
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
Można jeszcze wymienić aku, wujek Jagiel podesłał mi przy okazji nakrętek trochę spamu i tam był aku który ważył niecałe 1.5 kg (gdzie normalnie ponad 3 kg)
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wysłany: 2014-10-21, 22:37
tosiek napisał/a:
Można jeszcze wymienić aku, wujek Jagiel podesłał mi przy okazji nakrętek trochę spamu i tam był aku który ważył niecałe 1.5 kg (gdzie normalnie ponad 3 kg)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum