Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pęknięta główka ramy - ciekawostka
Autor Wiadomość
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-30, 09:53   Pęknięta główka ramy - ciekawostka

zastanawialiście się kiedyś czy kapcie z pękniętą główką ramy trafią na rynek wtórny , oto odpowiedź ;)

http://motogarage.com.pl/...ilia-caponord-2
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-12-30, 10:43   

gdzieś już ktoś pisał na forum o tej firmie i wklejał zdjęcia , teraz mogły by się pochwalić osoby które oddawały do tej firmy i jaki jest rezultat ? czy główka wytrzymuje ?chyba zaraz pójdę do garażu oglądać swoja główkę !!!
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-30, 11:12   

dla mnie rama to część nienaprawialna .... no ale cóż..
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
mr_soze 
Suzuki GSX s1000gx


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 296
Wysłany: 2015-12-30, 11:40   

Czemu nienaprawialna?...przecież nawet w procesie produkcji to się skleja z kilku elementów...jak jest zrobione dobrze,prosto i zgodnie ze sztuką. Kazdy fachowiec wie że dobry spaw jest mocniejszy niż metal który jst spawany
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-12-30, 16:12   

Tomku tak na szybko to mnie się coś miarkuje że było już coś podobnego z fotami zakładu który to robi..... wstawiali całą tuleję (główkę)..... z technicznego punktu widzenia nie ma przeciwskazań na taką naprawę (pod warunkiem dobrego wykonu) z psychiczno-moralnego qle no niewiem
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-12-30, 20:05   

robert1973 napisał/a:
Tomku tak na szybko to mnie się coś miarkuje że było już coś podobnego z fotami zakładu który to robi.....
wyżej o tym pisałem
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-12-30, 20:09   

jagiel napisał/a:
dla mnie rama to część nienaprawialna .... no ale cóż..

Owszem naprawić ramę się da... i same spawy pewnie będą mocne, a tu wygląda na solidnie zrobione wiec teoretycznie czemu nie.
ALE...
Zastanawia mnie jak oni wszystkie kąty ustawiają? Bo wstawić tulejkę i ją zaspawać spoko..ale jak utrzymać fabryczne kąty to już zastanawiające..., bo każdy mm błędu na końcu koła ta parę CM...;) Ciekawe jak się później takim moto jeździ? Więc poniekąd zgadzam się z Tomkiem.
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-12-31, 16:19   

fakir, Fucktycznie zagalopowałem się sorki of kors
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-12-31, 17:32   

robert1973 napisał/a:
fakir, Fucktycznie zagalopowałem się sorki of kors

:-)
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
arkglo
Arek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 420
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-04, 11:34   

GrzeTom napisał/a:

Zastanawia mnie jak oni wszystkie kąty ustawiają? Bo wstawić tulejkę i ją zaspawać spoko..ale jak utrzymać fabryczne kąty to już zastanawiające..., bo każdy mm błędu na końcu koła ta parę CM...;) Ciekawe jak się później takim moto jeździ? Więc poniekąd zgadzam się z Tomkiem.


To chyba akurat nie jest jakiś wielki problem, bo Ci co robią/naprawiają ramy mają specjalne ramy do ustawiania kąta główki ramy ;). Byłem kiedyś u takiego gościa, który wykonuje ramy pod customy i prezentował mi, co to on tam może. Wyglądało to całkiem rozsądnie.
A co do napraw, to odbudować da się właściwie wszystko, nawet z najmniejszej śrubki, a jedynym czynnikiem ograniczającym jest ekonomia.
 
   
Robert69 
Mów mi Bul

Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Pionki
Wysłany: 2016-01-04, 22:02   

No, no pięknie a nawet za pięknie. Czy to ostatnie zdjęcie to jest z tej serii naprawy . ??
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2016-01-04, 22:10   

a co poznajesz swój motocykl ? :))
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
Robert69 
Mów mi Bul

Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Pionki
Wysłany: 2016-01-04, 22:28   

No to to co to nie. Ale jakoś za pięknie zrobione.:) :)
A co tak wypytujesz? Jesteś zainteresowany?????
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 40
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2016-01-05, 10:16   

Spaw powinien mieć co prawda większą wytrzymałość niż łączony materiał, ale dochodzi jeszcze kwestia zmęczenia a dokładniej mikropęknięć mogących wystąpić na skutek obciążeń wielokrotnie zmiennych.
Dodatkowe spawy zlokalizowane w niewłaściwych miejscach mogą powodować lokalne karby (koncentracje) naprężeń co może wpłynąć na osłabienie całego przekroju :)
Taki mój wywód na temat spawania, ale zgadzam się z tezą, że jeśli coś jest zrobione profesjonalnie to nie musi być gorsze od oryginału choć sam w takiej sytuacji bym się raczej zdecydował na kupno drugiej ramy.
Robić czy nie robić, oto jest pytanie?
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-01-05, 13:25   

Podzielam opinię Karpika co do zasady w odniesieniu do naprawianych (rekonstruowanych) podzespołów o kardynalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa! W maszynach wyzwalana jest ogromna moc nadająca im znaczną prędkość co wymaga właściwych materiałów i technologii.

Pozostaje jeszcze prawno-formalna kwestia dopuszczania naprawionych sprzętów do ruchu. Rozumiem, że dla znacznej części użytkowników ani mechanika, ani prawo nie będą miały znaczenia z różnych powodów. Ja jednak nie chciałbym być właścicielem motocykla, nawet z mistrzowsko zespawaną ramą, która wcześniej zaliczyła pełnego dzwona... Prawdopodobnie też źle czułbym się wiedząc, że ktoś obok mnie, kieruje takim pojazdem po tej samej drodze.

Naiwnością byłoby sądzić, że wszystkie pojazdy są w porządku i nikomu z ich strony nie zagraża niebezpieczeństwo. Niemniej wolę mieć pod sobą sprawną maszynę i łudzić się podobnym przekonaniem wobec innych. Swoje wiem!
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10