Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
regulacja zaworów - tutorial
Autor Wiadomość
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-26, 10:58   

Mam niecałe 40000 km, niby poprzedni właściciel dawał do sprawdzenia, al po śrubach widać że nie były odkręcane bo są znaczone fabrycznie kolorem i już tak samo nie zakręcisz.

Ja przy przebiegu 20-30 tyś bym nie sprawdzał, chyba że ktoś ma w sezonie zrobić 20000km to co sezon sprawdzam.
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2012-12-26, 19:21   

vtec napisał/a:
Karpik, i jak? zabrałeś się za to? Ja dostałem pod choinkę olej , przy okazji myślałem aby zobaczyć jak to tam wygląda z zaworkami.... :roll:

Koniec końców regulacje zaworów pozostawiam Przemasowi z MSM.
U mnie na zegarze 55tkm i regulacja.
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-26, 19:27   

jakie masz luzy na poszczególnych zaworach?
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-12-26, 19:48   

Ten Przemas u Ciebie to robił/będzie robił(?) czy musisz mu zostawić sprzęta?

[ Dodano: 2012-12-26, 19:53 ]
Słuchajcie a capo , ilu jest zaworowe? są dwa czy cztery na cylinder?
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-26, 20:05   

No vtec tytyty wariacie nie wiesz ile capo ma zaworów :mrgreen:

Ma 4 ssące i 4 wydechowe :lol:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-26, 20:37   

Ja do swojej Włoszki też muszę zajrzeć tej zimy, mam nadzieję że zdążę, bo plan jest wielki :-)
Szkoda ,że nie mamy hydraulicznych kasatorów, nie było by tematu :-)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-26, 20:52   

Wielka szkoda,ale raz na 50000km można wyregulować, a co sezon zobaczyć, ja tak zawsze robię.

[ Dodano: 2012-12-26, 20:54 ]
Mówisz plan jest wielki w podróży czy w innej kwestii ;-)
Jak nie chcesz to nie odpowiadaj to nie jest przymusowe pytanie :mrgreen:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-26, 23:08   

Moim planem jest większy przegląd kapcia, chciałem wreszcie wymienić konektory regulatora wraz z kablami, zrobić zawory, oleje, czyszczenie zacisków itd.. jak na razie to ciągle jest co robić z motocyklami klientów więc w sumie to dobrze ale myślałem ,że chociaż z parę dni przypadnie mi na mój motocykl ;-)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-27, 08:27   

A ja mam chwilowy zastój motocyklowy więc wykorzystałem to i przygotowałem kapcia do sezonu :lol:
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-12-27, 18:06   

no to następne pytanie laika , podkładki / płytki podkładamy tam takie jak trzeba i koniec zabawy( dokładamy kolejną płytkę). Czy mierzymy i podkładamy taką podkładkę żeby była 1 sztuka tam? :roll: Mam nadzieję że rozumiecie o co chodzi... ;)
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-27, 18:36   

Mierzysz aktualny luz zaworu, sprawdzasz czy jest w określonej tolerancji, jeśli nie jest to demontujesz wałek, wyciągasz szklankę zaworową, wyciągasz płytkę, mierzysz jej rozmiar, obliczasz jaką trzeba założyć ( chudszą, grubszą ), zakładasz płytkę o odpowiedniej grubości i składasz wszystko.

Generalnie jeśli jest to dla ciebie czarna magia to lepiej abyś zawory regulował pod okiem kogoś znającego się w temacie. :-)
 
   
vtec 


Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2012-12-27, 18:49   

eeee czarna magia to może nie - choć nigdy tego nie robiłem :) Czyli dajemy tak aby finalnie była tam pod szklanką jedna płytka...


Rozrządy , skrzynie itp w aucie zrobić potrafię - więc myślę że z tym też sobie poradzę :)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-27, 19:04   

Tak musi być jedna podkładka nie możesz dać drugiej.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-28, 00:33   

kiedyś jak wymieniałem olej w motocyklu klienta w spuszczonym oleju znalazłem płytkę zaworową :-D nie ma to jak trzęsące się ręce ;-)
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-12-28, 08:21   

Może mu spadła ja regulował i nie chciało mu się spuszczać oleju chociaż to dziwne że po spuszczeniu wyleciała :-?

Ja znalazłem zamek zaworowy :lol:

Wprawdzie w niczym to ni przeszkadza spanie na dół miski i tam będzie sobie leżał.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11