Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
regulacja zaworów - tutorial
Autor Wiadomość
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-11-18, 11:42   

hej, podaj mail to wyslę ci co i jak. Instrukcja jest niestety po niemiecku, ale są obrazki.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-11-18, 12:05   

sosnos napisał/a:
hej, podaj mail to wyslę ci co i jak. Instrukcja jest niestety po niemiecku, ale są obrazki.


Hej , mam tą po niemiecku ... ale po przetłumaczeniu i tak nie widzę jasnych odpowiedzi na moje wątpliwości .Tam na przykład podają luz zaworowy 0,15-0,20 i 0,25 do 0,30 a tu na forum podaje sie w innym zakresie itd.
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-11-18, 12:54   

Hej, w tej instrukcji podają idealnie wypośrodkowane luzy, a tu masz tolerancje: od minimum i maksiumum, przy których moto powinno chodzić normalnie.

zawory ssące 0.12 - 0.17 mm
zawory wydechowe 0.23 - 0.28 mm
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-11-18, 13:27   

w tym niemieckim poradniku jest tak podane :

Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!!
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!!
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötig
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-11-18, 15:54   

Yukon napisał/a:
w tym niemieckim poradniku jest tak podane :

Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!! - zawory ssace
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!! - zawory wydechowe
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötig


tu masz idealnie wypośrodkowane luzy.
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2015-11-18, 16:34   

sosnos napisał/a:
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?

Sie nauczy najwyżej na swoim Kpaciu :)
 
   
Sailor 

Wiek: 50
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 58
Skąd: Warmia
Wysłany: 2015-11-18, 17:42   Re: Regulacja luzów zaworowych

Yukon napisał/a:


Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone



Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.

Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-11-18, 18:35   

A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?[/quote]

Regulowałem np w Varadero XL 1000

[ Dodano: 2015-11-18, 18:40 ]
Sailor napisał/a:
Yukon napisał/a:


Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone



Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.

Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)



Przewrotna odpowiedź ;-) Co do drugiej części to taki sposób określenia płytek jest mi znany ;-)
 
   
Sailor 

Wiek: 50
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 58
Skąd: Warmia
Wysłany: 2015-11-18, 18:55   

Skoro robiłeś to w wiadrze , to nie rozumiem pytań o regulację w kapciu. Zasada ta sama i Ameryki odkryć się tu nie da.
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-11-18, 19:10   

Sailor napisał/a:
Skoro robiłeś to w wiadrze , to nie rozumiem pytań o regulację w kapciu. Zasada ta sama i Ameryki odkryć się tu nie da.


Jestem zawiedziony ,że nie rozumiesz ...ale cóż muszę z tym żyć ;-)

[ Dodano: 2015-11-18, 19:14 ]
z kolei jak byś Ty robił w Wiadrze to moje pytania były by dla Ciebie oczywiste ;- )
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-11-18, 21:17   

We wiaderku chyba hodowskim zwyczajem reguluje się śrubeczką :) więc caaałkiem inaczej :)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-11-18, 21:20   

nie , nie też są płytki .
 
   
Sailor 

Wiek: 50
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 58
Skąd: Warmia
Wysłany: 2015-11-18, 23:02   

Naturalnie, że są płytki... Jakieś 2 czy 3 tyg temu robiłem duży przegląd SD02 i nie znalazłem śrubek regulacyjnych :)
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-11-19, 00:07   

znalazłem w manualu potwierdzenie tego co podajecie , zawory ssące 0,12-0,17mm, zawory wydechowe 0,23-0,28mm .
 
   
tomekz 


Wiek: 46
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 88
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-01-28, 16:00   

Sprawdziłem zawory i ssące maja 0.12 wydech 0.26.
Krzywki wyglądają ładnie. Zaniepokoiła mnie pokrywa zaworów bo troszkę jakaś taka poobijana..
Co może być przyczyną ?
Zdjęcia jak to wygląda poniżej:
https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2X3NaMmxmdU40QlU/view?pref=2&pli=1
https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2bmY4OWRSLW9JLVU/view?pref=2&pli=1

I jeszcze jedna dla mnie dziwna rzecz. Np na tylnym cylindrze jak krzywka wydechowa zbliża się do góry to łańcuch rozrządu robi się luźny w miejscu górnego ślizgu !! Coś jest nie tak ?
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11