Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakość klocków hamulcowych
Autor Wiadomość
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-03-29, 09:18   Jakość klocków hamulcowych

Zbliża się sezon, a właściwie został już zainaugurowany, co narzuca troskę o stan techniczny maszyn. Kiedy zeszłego roku kontrolowałem tylne klocki wydawało się, że do zgonu miały jeszcze trochę zapasu materiału ciernego. Jednak w drodze kilka razy zdarzyło się zapadanie dźwigni do końca bez efektu hamowania. Po sprawdzeniu i kilkunastominutowym postoju działanie hamulców wracało do normy, aż do kolejnej serii częstych hamowań np. w zatłoczonym mieście lub serpentynach górskiej drogi. Wszystko wskazywało na nadmierną temperaturę płynu w cylinderkach, co wydawało się mimo wszystko mało prawdopodobne.

A jednak po wymianie klocków objawy całkowicie ustąpiły, prowokując do dokładnej analizy usterki. Na każdym z klocków pozostawała niemal równomierna warstwa cierna o grubości nie mniejszej jak 2 mm, więc teoretycznie powinny jeszcze działać. Myślę, że przyczyna tkwiła w składzie i jakości materiału ciernego, który prócz właściwości ciernych powinien zapewniać izolację termiczną płynu hamulcowego, którego zbiorniczek w tylnym hamulcu znajduje się bliżej zacisków, niż na przodzie. Mogło to mieć wpływ na nadmierne nagrzewanie płynu podczas hamowania, kiedy cienkie okładziny nie stanowiły wystarczającej blokady dla ciepła wydzielanego na tarczy.

Wniosek jest taki, że nie należy oszczędzać na klockach, a kupując zadbać również o wiedzę na temat ich przewodności cieplnej. Czyli jakość, jakość i jeszcze raz jakość!
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2017-03-29, 09:40   

A po poziomie płynu hamulcowego w zbiorniczku nie było widać ??
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2017-03-29, 10:14   

Wojtku a tak krótko jak nazywały się te "paździerzowe" klocki??? coby nikt ich przypadkowo nie zakupił
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-03-29, 10:22   

Nie mam zielonego pojęcia! Oddaję motocykl mechanikowi z listą życzeń, a ten zgodnie ze swoim doświadczeniem i zapasami magazynowymi części, stara się odhaczyć wszystkie pozycje. Od tamtego zdarzenia przykładam większą wagę do osobistego sprawdzenia lub nawet zakupu podzespołów, za które mogę ręczyć.

Jancio, nie zadawaj proszę więcej takich pytań, co? Wiem, że chciałeś pojechać po koledze, ale nie godzi się tak postępować wobec seniora :mrgreen: Było trochę płynu; ze starości był już bury, więc widziałem dokładnie ile jest :-P
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2017-03-29, 10:42   

Wojtaq napisał/a:
Jancio, nie zadawaj proszę więcej takich pytań, co? Wiem, że chciałeś pojechać po koledze, ale nie godzi się tak postępować wobec seniora :mrgreen: Było trochę płynu; ze starości był już bury, więc widziałem dokładnie ile jest :-P

Co za wredny paszkwil !!! Zwykłe zapytanie to było :)
Przynajmniej wiesz, że należy płyn tez zmienić bo jego kolor nic dobrego nie mówi.

[ Dodano: 2017-03-29, 10:43 ]
Wojtaq napisał/a:
a ten zgodnie ze swoim doświadczeniem i zapasami magazynowymi części, stara się odhaczyć wszystkie pozycje.

Polecam zakupy części robić samemu. Np. u Słonia :)
Nigdy nie ma wtopy, doradzi, wyceni a do tego wiesz co kupujesz.
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-03-29, 11:14   

janciovodnik napisał/a:
(...) Przynajmniej wiesz, że należy płyn tez zmienić bo jego kolor nic dobrego nie mówi. (...)

Łyknął jak młody pelikan! :mrgreen: Hehehehe! Jak młody pelikan :mrgreen: Bury płyn, hehehehe!
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2017-03-29, 12:20   

Wojtaq napisał/a:
Łyknął jak młody pelikan! :mrgreen: Hehehehe! Jak młody pelikan :mrgreen: Bury płyn, hehehehe!

A niech tam geriatria się cieszy. Wyszło na remis :mrgreen:
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2017-03-30, 15:04   

Taki rodzaj klocków, o wysokiej przewodności cieplnej wydaje się być niedocenianym poprzez szersze grono motocyklistów.
Otóż szczególnie w przypadku włoskiego motocykla oczywistym jest, że stanowi owo rozwiązanie idealny przyczynek do instalacji włoskiego espresso! Ożywczo działającego w trakcie nużących i upalnych podróży ;-)
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 57
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-31, 08:09   

Kiedy poprzednim razem zmieniałem klocki (EBC) , pan w sklepie proponował mi z serii racing , że twarde , że moto ciężkie to na zwykłych może nie hamować i że szybko się zużyją . Wziąłem jednak zwykłe , moto hamuje jak trzeba a jak się zużyją to sobie wymienię . Moim zdaniem do normalnej jazdy standardowe klocki wystarczą - wolę wymieniać klocki niż tarcze , które przy twardych klockach wybierają się o wiele szybciej . A Wy co o tym myślicie . Mylę się ?
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-03-31, 08:17   

Zalezy kto jaki efekt chce uzyskać, i jak jeździ - ja akurat w ubiegłym tygodniu wymieniałem klocki i przeszedłem z organicznych (poprzedni właściciel zamontował) na synermetaliczne TRW. Wychodzę z założenia że wole mieć efektywne hamowanie i całe moto niż tylko tarcze całe. one i tak się zużywają, skończą się - tzeba będzie przełkąnć to i kupic nowe. To moje zdanie.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2017-03-31, 08:59   

Przede wszystkim hamujemy silnikiem ;)
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-03-31, 09:22   

Jancio, tak, zużycie podczas codziennego - normalnego użytkowania jest znikome bo po prostu wystarczy puścić gaz lub zredukować bieg, ale ja mówię tu o sytuacjach nagłego hamowania/ ekstremalnych - każdy z nas miał cos takiego i tu liczą się sekundy i centymetry.

[ Dodano: 2017-03-31, 09:22 ]
no i efektywność przede wszystkim
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2017-03-31, 10:18   

Z mojego doświadczenia z EBC nie warto kupować zwykłych czyli FA.... znikają szybko a hamowanie no niby jest, dużo lepsze są semisinterowe FA...HH dłużej " żyją" a i hamowanie jest efektywniejsze bez większej szkody dla tarcz
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-03-31, 10:33   

Wydaje mi się że ta opinia o zjadaniu tarcz przez lepsze klocki jest wyolbrzymiona - zresztą wolę wyhamować i mieć zjedzone tarcze niż nie wyhamować.

Kolejną rzeczą jest stan zacisków - polecam tam zajrzeć - bo jeśli nie wiecie kiedy było tam zaglądane to na pewno jest tam co robić, sam to teraz przerabiałem, pomimo to że wszystko było ok - po rozebraniu okazało się ze tłoczki nie wysuwają się równo lub są zapieczone.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 57
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-31, 13:08   

Ale ja nie mówię o klockach lepszych i gównianych tylko o miękkich i w wersji nazywanej przeważnie racing . A te ostanie mają to do siebie , że dobrze hamują dopiero po rozgrzaniu . A więc w przypadku jednorazowego nagłego hamowania niekoniecznie muszą zadziałać .
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11