Wysłany: 2017-04-28, 06:54 Dziura przy 3,5 tys/obr
Cześć,
koledzy, przy ok. 3,5 tys. obrotów pojawia się dziura (czknięcie), objaw jakby gdzieś lewe powietrze łapał. Nie wkręca się na obroty płynnie tak jak powinien.
Co do tej pory zrobiłem:
- wyczyściłem filtr K&N i odpowiednio nasmarowałem
- wyczyściłem wtryski w myjce ultradźwiękowej (poprawa, dziura jest krótsza)
- sprawdziłem świece (ładny kolor kawa z mlekiem, są irydowe), lecz nie wymieniłem ich
- wyczyściłem silniczek krokowy przy okazji serwisu filtra
- dokładnie sprawdziłem krućce - są całe, nie ma mowy o łapaniu przez nie lewego powietrza
- sprawdziłem błędy cewki kablami obok akumulatora - pojawia się EFI 1
- sprawdziłem ładowanie - 14,2
Opis Capo, dla lepszej diagnozy:
- filtr K&N
- wydechy oryginalne wybebeszone (strasznie głośny)
- wg. info poprzedniego właściciela, Capo stał przez ostatnie 2 lata
- jak przejdzie dziurę, to Capo jedzie prawidłowo
- jest to Capo założyciela forum, ten z mega wysoką szybą - granatowe, sprzedawane przez użytkownika Seba :)
Doradźcie za co się teraz zabrać? Uważacie, że to problem z elektryką czy bardziej powietrzem? Zmienić te świece w pierwszej kolejności? Czekam na sugestie, bo mi się pomysły chwilowo skończyły a wydaje mi się, że przeryłem dokładnie całe forum :)
wydaje mi się, że przeryłem dokładnie całe forum :)
Fakt wydaje Ci się :) tu ukłon w stronę EFI 1
i szukaj luźnych kabelków
maciulak napisał/a:
- jak przejdzie dziurę, to Capo jedzie prawidłowo
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
a nieszczelności wężyków podciśnienia? Tych do synchronizacji? Mi strasznie syczał bo były felerne. A jak jest mega dziura albo się synchro poszło paść?
Może to przyczyna?
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
maciulak [Usunięty]
Wysłany: 2017-04-28, 12:14
robert1973 napisał/a:
maciulak napisał/a:
wydaje mi się, że przeryłem dokładnie całe forum :)
Fakt wydaje Ci się :) tu ukłon w stronę EFI 1
i szukaj luźnych kabelków
maciulak napisał/a:
- jak przejdzie dziurę, to Capo jedzie prawidłowo
- jak przejdzie dziurę, w znaczeniu dziurę w obrotach :) Nic się tam nie luzuje na dziurach, ani dziury nie powodują zmiany w zachowaniu sprzętu ;)
a! to o tą "dziurę" chodziło... bo wiesz jest wiele dziur.....sory nie sqmałem :D to jedyna rada jeździć powyżej 3,5 k obr poniżej to nie jazda, a na poważnie dzieje się to na każdym biegu?? i tylko przy określonych obrotach?
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
maciulak [Usunięty]
Wysłany: 2017-05-04, 18:39
Kolejne czynności:
- sprawdziłem wężyki podciśnienia - są całe,
- wykonałem sychro wtrysków - w sumie nie szło idealnie ustawić, być może źle to wykonywałem. Na pewno powtórzę tą czynność, jak wyeliminuje przerywanie.
Po wszystkim pozostały objawy:
- falowanie obrotów - +- 100 obr/min - utrzymują się dosyć wysokie obroty tj. 1400 obr/min
- czknięcia co jakiś czas na luzie - nagłe obniżenie obrotów do 1100 obr/min
- w trakcie jazdy - "dziura" przy 3,5 tys. obr. przy przyspieszaniu i brak mocy
Po podpięciu kabli, na TuneEcu był błąd cewki. Po skasowaniu błędu i zrobieniu 10 km błąd się nie pojawił - komputer nie pokazuje żadnych błędów. Na TuneEcu w polu Ignition Coil są wartości dla 4 cewek (wartości ok. 1,881), dla jednej cewki co jakiś czas spada do 0,420.
1. Po jakim czasie komputer powinien pokazać znowu błąd cewki?
2. Co obstawiacie: cewka czy może kable wysokiego napięcia? A może jeszcze coś innego? Od czego zacząć? W jakiej kolejności? :)
Muszę też przejrzeć jeszcze raz wężyki podciśnienia (na łączeniach), bo patrząc po filmiku, objawy mam podobne do RoBi z tego tematu:
http://caponordforum.cba....=cewka&start=30
Na TuneEcu w polu Ignition Coil są wartości dla 4 cewek (wartości ok. 1,881), dla jednej cewki co jakiś czas spada do 0,420.
Odpuść wszystkie inne tematy - zajmij się tą cewką co wskazuje co jakiś czas 0,420 tu jest twój problem z Capo.
Wymień cewkę i moto będzie działało - Gwarantuję :) Powodzenia
Albo przebicia na cewce - co może zaraz popsuć więcej...
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
maciulak [Usunięty]
Wysłany: 2017-05-08, 11:06
Winowajcą była... CEWKA! :) Elefant miał rację :)
Już po wymianie, śmiga aż miło. Ze względu na złą pogodę i brak czasu, zrobiłem dopiero 10 km ale objawy zniknęły, motocykl wkręca się pięknie na obroty. Jeszcze troszeczkę falują obroty na biegu jałowym, ale zrobię jeszcze synchronizację z nową cewką, bo wykonywałem ją z zepsutą - może to pomoże. Cewka przerobiona z Renault, wielkie dzięki dla KKK za świetną instrukcję! :) Przy okazji sprawdzone kable i są w porządku. Jak tylko czas pozwoli to przegonię go trochę dalej i w pełni będę mógł się przekonać jak jeździ sprawny Caponord.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum