Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Łancuch?
Autor Wiadomość
Gregum

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 66
Wysłany: 2008-08-06, 21:14   Łancuch?

Witam
rzucę coś celem nawiązania dyskusji:) ;-)
W poprzednich motocyklach wskazany luz łańcucha
mierzony był wg manuala np na centralnej podstawce
w całkowitym zwisie, lub w pozycji podpartej na bocznej
stopce bez obciążenia i wynosił przeważnie 3,5 do 4 cm!!!
Tutaj manual podaje tylko, że luz jest sprawdzany
w nieobciążonym motocyklu i wynosić powinien
zaledwie 1,5 cm?!
Fabryka ma rację, ale jak wy stosujecie w praktyce
te zalecenia?

pzdr
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-07, 22:04   

Dość mocno się nad tym zastanawiałem ponieważ faktycznie w poprzednich motocyklach zwis łańcucha był znacznie większy ale cóż nie znalałem odpowiedzi dlaczego akurat w tym modelu ma być tylko 1,5 cm i jak to przykładny obywatel stosuję się do zaleceń producenta :)
 
 
   
Gregum

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 66
Wysłany: 2008-08-08, 00:58   

Taaak, ja też...
Gdy wyruszalem mot w droge do Polski
bylo pare tysiecy km po przegladzie,
luz był juz wtedy wiekszy, ja dolozylem ponad 2 tys km:)
Reakcja na gaz byla dosc szarpliwa, zmiana obciazenia/
polozenia manetki odczuwalna znacznie a ponizej 3000 obr
strasznie szarpal...
teraz podciagnalem do zalecanego luzu i zmiana na lepsze:::)))
zachowuje sie plynniej przy dodawaniu gazu
a zmiany biegow sa prawie niezauwazalne
jak w skrzyni bezstopniowej CVT ::))
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2009-02-11, 10:53   

NAPISZCIE JAKI LANCUCH JEST ODPOWIEDNI...PLANUJE WYMIANE I MAM DYLEMAT
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-11, 23:51   

a proszę Cię uprzejmie :-) chyba mają dość dobre ceny http://www.motocykle24.pl...p?cPath=132_354 Myślę ze z tych czterech wybrałbym DID ZVM XX ring stalowy :-) jakoś jestem przyzwyczajony do DID-a bo jak na razie najlepiej się sprawował.
 
 
   
pumex 

Wiek: 51
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-02-12, 13:05   

Mam również dobre doświadczenia z czeskimi łańcuchami firmy CZ . I cena jest do przyjęcia .
 
   
tangy 

Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-16, 15:36   

również polecam DiDa w wersji wzmocnionej i nie koniecznie złotej ;) Napewno jest to sprawdzony produkt i nie bedziesz miał problemów. Jesli chodzi o zebatki to polecam Sunstar i Chiaravalli - ten drugi to mniej znany producent ale bardzo duzo europejskich firm zakłada wlasnie ich wyroby.
 
   
Gość

Wysłany: 2009-02-20, 18:20   

CAPO...rozumiem ze ten link ktory przedstawiles jest to zestaw z zebatkami jak tam jest napisane.....mi pasuje
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2009-02-20, 18:23   

to powyzej to ja napisalem.Zapomnialem sie zalogowac :mrgreen:
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-21, 12:41   

maciejwu71 tak jest to zestaw łańcuch + dwie zębatki + ogniwo łączące do wyboru zapinka, do zakuwania dodatkowo mogę Ci napisać że okres oczekiwania na zestaw napędowy to ok 2-3 dni od daty wpłaty pełnej kwoty na konto. Takie informacje dostałem mailem od sympatycznej Pani Moniki z tej firmy.
 
 
   
Gość

Wysłany: 2009-05-08, 23:01   

jak naciagac ten łancuch ??? na bocznej (bo nie mam centralki), na centralce czy moto musi stac pionowo bez obciązenia na kołach. Naciągałem jak moto stał prosto tylko lekko oparty o boczną podstawke naciągłem jak zaleca producent i nie wiem czy robie dobrze a co do luzu to im mniejszy to moto mniej szarpie :shock:
 
   
gumis 
darek

Wiek: 44
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2009-05-08, 23:04   

cholerny internet mi się wyłącza to ja
Ostatnio zmieniony przez Capo 2009-05-11, 08:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
   
gumis 
darek

Wiek: 44
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2009-05-09, 23:53   

Panowie i jak to naciagac :-)
 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-05-10, 09:52   

Z tego co wyliczyłem to zarówno na bocznej jak i centralce wyniki są prawie identyczne. Ustaw zatem na bocznej i ew. minimalnie zwiększ napięcie.
_________________
 
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 53
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-05-11, 10:39   

O ile ja znam się na tej geografii, to różnice w luzie łańcucha podawane przez producentów dla różnych modeli wynikają po prostu z różnic konstrukcyjnych motorów . Głównym problemem jest to, że oś obrotu wahacza znajduje się za osią na której umieszczona jest zębatka napędowa. W związku z tym wraz z ruchami wahacza zamienia się odległość między osiami na których osadzone są zębatki a w konsekwencji także zmienny jest luz na łańcuchu. W regulacji cały wic polega na tym, żeby luz miał właściwą wartość przy takim wychyleniu wahacza, dla którego odległość miedzy osiami zębatek jest największa (to moment kiedy znajdują się one w jednej płaszczyźnie z osią wahacza). Zbyt mały luz spowoduje błyskawiczne zużycie łożysk wałka napędowego o ile nie nastąpi pęknięcie korpusu skrzyni biegów (wiem co mówię, bo zaliczyłem ten motyw - na szczęście dawno temu i była to motorynka ;-) )) ). Zbyt duży luz jak wiecie objawia się szarpaniem i klekotem nie do wytrzymania.
Myślę, że trzeba się stosować do zaleceń producentów, bo oni wyliczą sobie znając geometrię motoru, jaki luz w podanych warunkach będzie odpowiedni - ani za duży ani za mały.
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13