Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Prośba o kilka wskazówek ;)
Autor Wiadomość
Mateusz_Mikolow 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 16
Wysłany: 2019-02-19, 17:38   Prośba o kilka wskazówek ;)

Witam. Jestem świeżym posiadaczem caponorda 2007 ABS.Czy jesteście w stanie mi podpowiedzieć jak poradzić sobie z usterkami:

Hamulec tył działa lecz nóżka pracuje na dużym zakresie. Tarcza w bardzo dobrym stanie, a klocki wymieniłem na nowe. Nie dotykałem płynu czy najprawdopodobniej zapowietrzony. Na regulacji przy pompce dobrze wyregulowany. Jaki zastosować płyn 4 czy 5.1

Amortyzator tył na dolnym mocowaniu ma leciutki luz więc koło lekko chodzi góra dół. Czekam na kości podwyższające o 4 cm więc jeszcze się tym nie bawiłem ale czy tam jest jakaś tulejka czy też łożysko?

No i do sedna ;) Moto zakupione z przebiegiem 65 tyś km. Nie wiem nic na temat stanu luzów zaworowych czy były przeprowadzane. Widziałem na youtubie jak sprawdzić lecz nie wiem czy to ma sens sprawdzać gdyż jak będzie potrzeba regulacji to sam nic nie zrobię. Czy jest ktoś z okolić Mikołowa/Katowic kogo możecie polecić. Jaki koszt sprawdzenia i jaki regulacji.

Nie jestem mechanikiem lecz podstawowe rzeczy zawsze robię sam więc proszę o łaskawość ;)
Pozdrawiam Mateusz
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-19, 22:17   

Cześć,

- Tylny hebel w wersji z ABS to temat rzeka, zapowietrza się układ i trzeba z tym żyć. Generalnie możesz wymienić płyn lub odpowietrzyć i przez pewien czas będzie spokój. Płyn hamulcowy DOT4 w zupełności wystarczy

- Kwestia luzu, zdemontuj całą kiwaczkę i sprawdź stan łożysk, pewnie będzie próchno, a jeśli nie to wymień uszczelniacze i nasmaruj wszystko. Oceń też stan tulejek stalowych, jak będą nosiły ślady wytarć, zużycia, korozji, wymień na nowe wraz z łożyskami.

- Zawory a właściwie luzy warto pomierzyć i wyregulować jeśli będzie potrzeba, ale kto ogarnia kapo w twojej okolicy to nie wiem, może się ujawni niedługo :)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Mateusz_Mikolow 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 16
Wysłany: 2019-02-19, 22:35   

Śliczne dzięki za informację. Widzę że dużo czasu spędzę na forum heee. Po podwyższeniu o 4 cm podejrzewam że będzie mnie czekała jeszcze przeróbka dwóch stopek ale damy radę. Czytałem gdzieś że ta pompa chwyta powietrze i się robi bubel. Spróbujemy odpowietrzyc i wymienić plyn
_________________
Aprilia ETV 1000
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-19, 22:40   

no nóżka boczna to na pewno, sensowniej kupić używaną i nie kombinować, taniej wyjdzie :)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
kristof_if 

Wiek: 46
Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 216
Skąd: Lubomia
Wysłany: 2019-02-20, 06:04   

Capo miało wymieniany płyn hamulcowy Dot4 w 2016 roku
Przebieg chyba 52000 miało wtedy
Nic nie robiłem w silniku
Jak było u Mnie nie miało żadnych luzów na zawieszeniu
Moto kupiłem uszkodzone z Kaczyc
Przedtem było serwisowane w Bielsku
Tam podobno robili regulacje zaworów
Także to było coś koło przy 46000km na liczniku
_________________
LIVE TO RIDE
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-02-20, 09:28   

Mateusz_Mikolow napisał/a:
No i do sedna ;) Moto zakupione z przebiegiem 65 tyś km. Nie wiem nic na temat stanu luzów zaworowych czy były przeprowadzane. Widziałem na youtubie jak sprawdzić lecz nie wiem czy to ma sens sprawdzać gdyż jak będzie potrzeba regulacji to sam nic nie zrobię. Czy jest ktoś z okolić Mikołowa/Katowic kogo możecie polecić. Jaki koszt sprawdzenia i jaki regulacji.


Ja u siebie sam sprawdzam i reguluję jak trzeba. Jak już masz na tyle rozgrzebane moto, że jesteś w stanie sprawdzić to do wymiany nie ma dużo roboty. Wystarczy zrzucić wałki rozrządu i wymienić płytki. Ja robię to tak, że blokuję łańcuch rozrządu, odkręcam i zdejmuję zębatki z wałków a później wyjmuję same wałki, szklanki i wymiana płytek. Montaż w odwrotnej kolejności. Poszczególne etapy dokumentuję zdjęciami na wszelki wypadek :-)
Jeżeli tak jak pisze kfistof_if regulacja była robiona przy 46 kkm a teraz jest 65 kkm to warto już zerknąć.
Ja w swoim sprawdzałem, ale nie było potrzeby regulacji, ale w FALCO regulowałem 2x i za każdym razem luzy się pomniejszały.
 
   
Mateusz_Mikolow 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 16
Wysłany: 2019-02-20, 15:57   

Hey Kristof. Byłeś posiadaczem obecnie mojego Caponorda jak rozumiem?
_________________
Aprilia ETV 1000
 
   
kristof_if 

Wiek: 46
Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 216
Skąd: Lubomia
Wysłany: 2019-02-20, 16:21   

Tak zgadza się
_________________
LIVE TO RIDE
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11