Wiek: 44 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-05, 12:45
Wymieniłem łożyska w dźwigni od amortyzatora. Tych łożysk tam jest 7 szt, a uszczelniaczy 8 szt. Tak jak pisał Marcinla wsio można kupić na Jaktorowskiej. Na szczęście łożyska w wahaczu były ok. Wahacz miał luzy góra-dół, a nie na boki. Generalnie robota w miarę prosta. Troszkę zabawy w wybijaniem starych łożysk. U mnie to stare łożyska praktycznie nie spełniały swojego zadanie, wszystko się wysypało jak zacząłem rozbierać. Tuleje były lekko skorodowane ale jeszcze nadawały się do ponownego użytku.
Marcinla dzięki za namiar.
B3stia
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 270 Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-07-05, 17:54
własnie chciałem napisać że jest ich 7 szt a nie 9 jak w poście wczesniej.
Witam. Generalnie przygotowuje sie do malych robot przy sprzecie typu : rozrzad , lozyska, lagi ,plyny. Bede wdzieczny jesli podasz koszt tych lozysk do wachacza....pewnie i tam zagladne.
Wiek: 44 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-08, 11:33
łożyska ok 13 zł za sztukę, uszczelniacze- 25 zł komplet
B3stia
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 270 Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-09-22, 20:28
Bedzio napisał/a:
Wymieniłem łożyska w dźwigni od amortyzatora. Tych łożysk tam jest 7 szt, a uszczelniaczy 8 szt.
B3stia napisał/a:
własnie chciałem napisać że jest ich 7 szt a nie 9 jak w poście wczesniej.
Już wiem skąd ta rozbieżność, w dwóch najszerszych miejscach (wachacz i na silentblocku w miejscu mocowania z wachaczem) można zamiast 2 łożysk wstawić 3 i tak też zrobię.
Co ciekawe u mnie było zainstalowanych 8 łożysk o.O
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-02, 22:32
Dzisiaj wymontowałem wahacz, bo już pod koniec sezonu miałem pewne zastrzeżenia do prowadzenia motocykla i owe zstrzeżenia były uzasadnione.
Narazie skończyło się na demontażu, oględziny jutro, ale pierwsze diagnozy już są.
Łożyska wahacza istnieją, ale z lewej strony, bieżnia łożyska igiełkowego będzie musiała zostać dorobiona+ nowe łożysko. Widać pierwsze objawy zużycia.
Z prawej strony wygląda git, ale wiadomo, jak robić to kompleksowo.
Bardziej martwi mnie sprawa górnego mocowania amortyzatora. Połączenie śruba-tulejka jest zbyt luźne.
Na dole amortyzatora sprawa wygląda tak samo, więc trzeba będzie to opanować.
Proszę się nie gniewać, ale nie zrobię manuala. Mam jeszcze inne zajęcia w garażu i w zasadzie robię to łożyskowanie z doskoku i nie chce mi się biegać z aparatem Oprócz tego sama rozbiórka nie jest skomplikowana, każdy Capomaniak poradzi sobie z tym doskonale.
Dla ułatwienia wrzucam rysunki poglądowe
Pomierzyłem tuleję łożyska igiełkowego HK 3026 w wahaczu i pomimo moich obaw nadaje się do współpracy z nowym łożyskiem, co mnie bardzo cieszy
Gorzej wygląda sprawa tulejek amortyzatora. Można powiedzieć, że miazga totalna, trzeba dorabiać trzy sztuki. Zna może ktoś twardość tych tulejek ?
Oprócz tego wykazują nadmierny luz w pasowaniu ze śrubami, czyli ogólnie ser topiony
Górny silent blok w amorze jest gitara, trzeba tylko dorobić nową tulejkę.
Wiek: 33 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2010-11-04, 12:20
Widać że nie tylko w caponordach się łożyska sypią u mnie też się posypało i też z lewej strony,jakiejś słabej jakości chyba są,ale też zalecają co 12tyś.(w warunkach normalnych,a w warunkach błotnych i deszczowych co 6tyś.) przesmarować.Też czeka mnie wymiana ale dopiero gdzieś w styczniu jak sezon zakończę.
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2010-11-22, 15:39
Odebrałem dzisiaj nowe tuleje i nowe śruby.
Zażyczyłem sobie zrobienie tulejek ze stali łożyskowej o twardości odpowiednio dobranej do łożysk
Zobaczymy czy wytrzyma kolejne 65 tys.km
Nowe tuleje i śruby
A mniej więcej tak wyglądały wszystkie tuleje
Spadam składać rumaka
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-02, 22:56
Jutro chwila prawdy dla tylnego zawieszenia.Przegonię konia po długich, szybkich łukach i po wertepach i zobaczymy, co warta robota moich speców i moja
Jeżeli nie opiszę wrażeń w niedzielę, to będzie to oznaczać tylko tyle,że Kapeć znowu zaliczył glebę
Póki co zawieszenie miło pracuje. Od razu musiałem zwiększyć siłę tłumienia odbicia, bo zmieniła się nieco charakterystyka jego pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum