Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
xenony
Autor Wiadomość
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-01-24, 11:07   

Świetnie zrobiony manual.. Dzięki !
_________________
 
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-01-25, 22:33   

NIech się sprawdza i przydaje ;-)
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-01-28, 19:17   

Fajne, fajne. Tylko szkoda ze u mnie nie mozna :-/
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-01-28, 21:38   

Dlaczego nie można - tak POLIZEI ściga? :shock:
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2011-01-28, 21:58   

Zapytam jak zwykle.Jakie normy musi spelniac xsenon zeby byl zgodny z prawem? Nie czytalem o tym w necie i mam nadzieje ze nikt z was tego nie zrobi przed odpisaniem na to pytanie.Jesli ktos odpisze. Mam w aucie takowe lampki i bez rzadnej soczewki a jedynie jest spryskiwacz ....a przecierz nie tylko w takich lampach sa spryskiwacze.
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-01-28, 21:59   

W Swiss i DE mocno sie czepiaja nie oryginalnych xenonow.
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-01-28, 22:09   

Dziubek - a jak to sprawdzają czy to jest orginalny xenon czy nie? Mam przegląd techniczny w kraju , który nazywa się Polska i co więcej należy on do Unii Europejskiej, więc skoro diagnosta potwierdził możliwość zamocowania ustrojstwa poprzez adnotację w dowodzie rejestracyjnym , to kiego grzyba ma do tego Polizei i na jakiej zasadzie? Bardzo jestem ciekaw dyskusji z Panami policjantami? To tak samo jakby mi w tylnej lampie kwestionowali zamontowanie zmiast żarówek zwykłych zamontowane LEDy - jakie normy one muszą spełniać , żeby się nie czepiali ? No chyba , że panowie pojada po bandzie i zmierzą natężenie światła wg danych fabrycznych aprilli przy zastosowaniu tradycyjnych żarówek H4 60/55W - no to trudniejsza wtedy rozmowa :-/
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2011-01-28, 22:25   

Dokladnie to mialem na mysli co Maciej.Rowniez nie mialem problemu z przegladem.A w moim aucie mam oryginalne xenony bez soczewek.A jesli chodzi jak policja rozpoznaje czy sa one montowane seryjnie czy byla modyfikacja to chyba tylko po oznaczeniu na kloszu.A co wtedy jesli cala lampa zostala wymieniona??
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2011-01-28, 23:06   

chyba jakies normy sa na kloszach

jutro zobacze co mam w aucie napisane
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
Ostatnio zmieniony przez Dziubek 2011-01-29, 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2011-01-29, 09:09   

Musi być homologacja czyli napis na szkle np. E20 24937973... ,spryskiwacz reflektorów i samo poziomowanie!
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2011-01-29, 09:44   

Maciek napisał/a:
Dziubek - a jak to sprawdzają czy to jest orginalny xenon czy nie? (...)

Trochę będę się wymądrzał, a zacznę od definicji homologacji, która jest certyfikatem zgodności produktu z normami obowiązującymi w danym kraju przyznawanym przez instytucje do tego upoważnione. W komentarzu należy dopowiedzieć, że każdy podobny produkt pod identyczną nazwą (w tym wypadku motocykl) lub zmiana produktu w stosunku do wzorca homologacyjnego będzie odstępstwem od warunków homologacji i w efekcie jego wprowadzienie może być karalne. Użycie jakichkolwiek elementów konstrukcyjnych spoza wzorca, a szczególnie wpływających na bezpieczeństwo jest niemożliwe w świetle prawa lub obarczone koniecznością uzyskania odpowiednich certyfikatów, jak np. niemiecki TUV okazywanych na żądanie organów kontrolnych. To praktyka powszechnie stosowana na zachód od Odry. W przypadku braku zgodności ze specyfikacją homologacyjną, moim zdaniem może zostać odebrany dowód rejestracyjny z nakazem przywrócenia stanu pojazdu do fabrycznego. Stąd na wielu, w tym nieoryginalnych podzespołach naszych maszyn widnieją oznaczenia właściwych norm, przez które można odczytać czy towar przeszedł odpowiednie testy, czy nie i czy jest dopuszczony do obrotu.
A jak to jest praktycznie w Polsce wszyscy wiemy, heh... Funkcjonariusze Policji czy innych służb w niewielkim stopniu lub wogóle nie kontrolują takich spraw chyba, że podpadnie im 'banditen motor wagen' z migaczami spryskanymi od środka czarnym sprajem :mrgreen: , bo to wada zbyt spektakularna, żeby wiedzieć coś o normach i niekiedy pretekst, żeby się czepić, a nie ma do czego innego. Kim jest większość policjantów z drogówki i diagnostów po różnych stacjach, to także wiedza z zakresu powszechnej wobec dużej populacji buraków i łapówkowiczów wśród tych profesji. Jaki jest efekt, to widać po dyskusji tutaj i na innych forach oraz sytuacjach, z jakimi spotykamy się w trasie. Zresztą wypowiedzi Kolegów o tym, czego nie wolno w Szwajcarii lub Niemczech dobitnie świadczą o odmienności naszego kraju pomimo wspólnego członkostwa w UE i wspólnego prawa. Jednym zdaniem, większa część poruszanych problemów dotyczy kwestii uprawianych na własne ryzyko, z właściwym dla Słowian kozactwem i przekorą wobec stanowionych norm i często wbrew podstawowym regułom bezpieczeństwa i kultury współżycia. A wybór, póki co należy do każdego z nas...
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2011-01-29, 16:22   

Też się zastanawiałem nad prawnymi aspektami ksenonów.

Po analizie przepisów wnioski mam takie, że montaż opisanego wyżej zestawu do użytku drogowego jest niedozwolony.

Wymieniając źródło światła tracimy homologację na reflektor. Jest on bowiem homologowany z konkretnym źródłem światła ( i nie jest nim ksenon). To dlatego ksenon w motocyklu BMW czy reflektorach Hella Micro de jest prawnie dopuszczalny do stosowania na drogach. Stanowi on homologowaną całość.

http://www.hella.com/hell...how_06_PL_1.pdf

Na stronie 3 znajduje się notka prawno-techniczna dotycząca tego zagadnienia. Jej ogólny sens jest zgodny z aktualnymi przepisami. Kwestie homologacji oświetlenia reguluje Regulamin 48 EKG ONZ. Czytałem te przepisy ale ich ściśle techniczny język uniemożliwia mi odpowiedzenie na zasadnicze pytanie; czy są jakieś wyjątki lub możliwość obejścia? Może ktoś lepiej obeznany zechce się nad tym pochylić.

Druga sprawa, to możliwość zanegowania jakości oświetlania przez Policję obcego kraju europejskiego.

Tutaj w grę wchodzi Konwencja o Ruchu Drogowym (tzw. Konwencja Wiedeńska).

Stanowi ona ogólną zasadę, że państwa-strony konwencji będą uznawały wzajemne dowody dopuszczenia do ruchu. Czyli nasze prawo, co do kwestii dopuszczenia pojazdów do ruchu, musi być respektowane w innych krajach.

W przystępny sposób opisuje to ten artykuł - http://polskalokalna.pl/n...mandatu,1068777

Zgodnie z powyższym, jeżeli mamy polski dowód rejestracyjny to Policja innego państwa nie powinna nam negować podstaw jego wydania. Zupełnie jak z ubezpieczeniem OC. Wystarczą polskie tablice i nikt za granicą nie ma prawa nam sprawdzać czy opłaciliśmy ubezpieczenie czy nie.

Wyjątkiem może być naruszenie przepisów porządkowych. Może to nastąpić gdy Policja uzna, że nasze ksenony stwarzają zagrożenie dla ruchu.
_________________
 
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-01-29, 21:36   

No i Panowie w przystępny sposób przedstawili po krótce wykładnię prawną , która to neguje założenie xenonów made in china - because lost a homologation - i wszystko jasne - więc trzeba trochę szczęścia i mocy dyskutanta, aby zmierzyć się z władzami respektującymi jak widać niejednoznaczne zapisy (choćby dopuszczenie do ruchu pojazdu z przerobionymi światłami) . Wybór należy do nas ;-)
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2011-01-30, 10:42   

Mój tekst nie jest wykładnią prawną, ani tym bardziej próbą zanegowania sensu takich modyfikacji. Każdy robi co chce, bo życie pod dyktando wszystkich zasad, jakie człowiek wymyślił i dalej w to brnie byłoby przerażająco nudne. Niemniej każde działanie może nieść ze sobą konsekwencje i tylko to chciałem podkreślić...
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-01-30, 19:20   

Wojtaq zgadzam się z Tobą w 100% - każdy robi co chce....na własną odpowiedzialność.
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10