Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
Autor Wiadomość
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-05-28, 11:23   

Ja mam filtr K&N i obroty idealne równe przed wymiana filtra jak i po. Na pewno dużo pomogły nowe przewody i świece zapłonowe.
_________________

 
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-05-28, 19:01   

Bulvhay napisał/a:
Pytanie techniczne: jaki wplyw na silnik moze wywierac mapa catfish`a, ktora to jak ogolnie wiadomo zostala dostrojona do warunkow paliwowych amerykanskiech, gdzie paliwo ma 87 oktan podczas gdy regolarna benzyna europejska ma conajmniej 95?
Z gory dziekuje za odpowiedz w temacie :-)

Nie zadawaj trudnych pytań! :-P
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-28, 19:39   

a wiesz jaki wpływ ma niejeżdżenie tylko mędrkowanie ??? ;-) nie chcesz wiedzieć, wsiadaj i zasuwaj a nie kombinujesz :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Bulvhay 
Bulvhay


Wiek: 42
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 30
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2014-05-28, 20:48   

Dobra juz dobra cofam ostatnie pytanie :-P
_________________
Capo `Włoszka` 2002
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2014-05-29, 10:33   

jagiel napisał/a:
a wiesz jaki wpływ ma niejeżdżenie tylko mędrkowanie ??? ;-) nie chcesz wiedzieć, wsiadaj i zasuwaj a nie kombinujesz :-)


Bo na Capo trzeba jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć ;P
 
   
Szeryf 
Świeży Maniak Capo

Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 46
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-02, 13:38   

Czy zauważył ktoś po wgraniu catfisha, że silnik wolniej schodzi z obrotów po zamknięciu przepustnicy niż na standardowej mapie?
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 14:55   

Mała uwaga tudzież sugestia, Pan Catfish ( sympatyczny starszy człowiek ) pisał mapy w oparciu o odczyty z hamowni swojego motocykla z przebiegiem ok 80-100tys km. Tak jak sam autor napisał , ryzykujesz na własną odpowiedzialność, w wolnym tłumaczeniu każdy motocykl po wgraniu mapy Catfisha musi przejść analizę spalin i najlepiej hamownię aby wyeliminować ewentualne braki i dziury mocy... Błędne jest założenie ,że każdy Caponord będzie chodził zajebiście na jego mapach bo tak nigdy nie będzie. Kwestie obrotów, dynamiki , spalania, itp itp to zmienne które tak na prawdę ustawia się pod konkretny egzemplarz, jeżdżąc motocyklem. Czyli jedziesz , regulujesz itd aż osiągniesz swój ideał.

Czy można uszkodzić silnik? Oczywiśćie jeśli skład mieszanki będzie od czapy to czemu nie :-)

to taki poniedziałkowy wywód :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
erem 

Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-06-02, 20:24   

Całkowita racja... bez hamowni i analizatora ani rusz aby to dostroić na cacy... nie którym "siada" od razu wszystko... nie których sprzętów za cholerę sie nie ustawi bez kręcenia w kółko...nie którzy też pewnie zwyczajnie nie słyszą czy chodzi czy nie hehe
Swój ustawiłem póki co, że chodzi ładnie... spala 5.3 na trasie przy 130km/h we dwie osoby, chodzi w miarę równo ale nie idealnie... zapala jak traktor z rana ale później już ok.. zachowuje się jak by miał za ubogo mieszankę ale analizator tego nie pokazuje... więc nie ruszać jeździec aż zdechnie hehe

W piątek jestem umówiony na hamownie, ciekawy jestem różnic w charakterystyce na oryginałach oraz catfish-ach... ile w ogóle capeć ma kucy... i czy K&N przesuwa charakterystykę... w moim przypadku psuł motor... żarł tylko więcej i falował... nie wspomnę o zapalaniu...
_________________
"breakdowns are part of adventure"
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-08, 22:32   

Z racji tego że capo spalało około 20 litrów na 300 km w trybie mieszanym (miejsko -turystycznym , solo jak i z pasażerem ) raczej nie przekraczając 130 km i do tego falujące wolne obroty od 1290 - 1340 obr/min postanowiłem troszkę poświecić włoszce czasu - komp , synchronizacja i zmiana map. Trzy tygodnie temu dostała nowe świece irydowe Denso i filtr powietrza Atheny . Po podpięciu kompa i odczycie z Tune ECU okazało się że mam mapę 050429 ( rocznik capo 2006) . Zabrałem się za sprawdzenie podciśnienia , w przednim cylindrze było około 380 mili bar (śruba regulacyjna wkręcona na maxa ) a tył około 410 ( śruba regulacyjna odkręcona prawie jeden obrót ) Regulując tylną śruba udało mi się uzyskać jakieś 370 na obu ( obie śruby regulacyjne wkręcone na maxa ) Obroty dalej falowały , wgrałem więc mapę 050429_catfish_map.hex , obroty nadal falują odpala jakby gorzej IFT ustawiony był na 25 LTFT na 5.0 , po wgraniu nowej mapy również było takie ustawienie , muszę sprawdzić analizatorem . Czy macie jakieś pomysły jak zejść z podciśnieniem do 300 mili bar ? Czy najpierw powinienem ustawić IFT na analizatorze a później robić podciśnienia ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-06-09, 23:21   

proponuję samnajpierw analizator po mapach.... u mnie różnica w spalaniu ok 2l ..ostatnio pojechałem trochę "1" z Piotrkowa do Katowic prędkość 120-140 z naciskiem na 140 ,2 osoby+3 kufry (ponad 200 kg) i spalanie 6,64l/100km, na mapach przed analizatorem 8l łykał bez zająknięcia
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 23:30   

Fakir a złączki paliwowe masz dobre? może paliwo idzie na silnik a nie w przepustnice ? :-)

[ Dodano: 2014-06-09, 23:33 ]
a podciśnieniami a dokładniej ich wartościami się nie przejmuj bo nigdy ich nie ustawisz, po prostu synchronizujesz tj. przód = tył oczywiście z pewną granicą błędu, nie wiem czym to robisz jak zegarowymi wakuometrami to może być ciężko ci ustawić

[ Dodano: 2014-06-09, 23:36 ]
falowanie obrotów może być spowodowane np. pozaginanymi przewodami od silniczka krokowego..... przewody od podciśnień szczelne ? zatyczki założone ?
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-10, 07:40   

Wczoraj tak dla sprawdzenia różnicy w pracy wgrałem 050429_catfish2011.hex i obroty wzrosły do 1480-1530 . Ustawienia jak w poprzednich mapach . Z tego co widzę to komputer pamięta jakie były ustawione IFT i LTFT po wgraniu nowej mapy.

robert1973

Postaram się w tym tygodniu sprawdzić na analizatorze ( mam stary polski wskazówkowy ale nie mam pewności co do jego działania )

jagiel

Złączki jeszcze oryginały , planowałem zmianę w przyszłym miesiącu.

"może paliwo idzie na silnik a nie w przepustnice ? "

nie rozumie ??

podciśnienia sprawdzałem na wakuometrach słupkowych CARBTUNE

jak mam sprawdzić czy przewody od podciśnienia są szczelne ?

zatyczki założone , przewody nie pozaginane
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-10, 13:43   

Taka Ciekawostka
Ostatnio jak zacząłem jeździć po stacjach diagnostycznych w Zielonej Górze celem sprawdzenia spalin, wszyscy zapewniali, ze maja homologowane analizatory co miesiąc jak dobrze pamiętam. Oczywiście pomiary się różniły znacznie, CO od 4,9 do 1,8 i ustawienia w komputerze od 20% do 7,9% wiec po powrocie do domu wziąłem średnią z 4 analizatorów i ustawiłem 13,3% . W ten weekend zrobiłem 550 km w pojedynkę bez kufrów bocznych obciążenie mniej więcej około 130kg prędkość 140 do 170km h spalanie średnio 5,6l więc chyba dobrze. Kiedyś tak sprawdzałem wyważenie kół w aucie i było podobnie na każde wyważarce były różnice dość znaczne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Capo 2014-06-10, 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-13, 07:15   

Czy ktoś wie dlaczego po wgraniu 050429_catfish2011.hex wolne obroty wzrosły do 1480-1530 ( mimo że w ustawieniach mapy wartość zadana od 74 stopni nie przekracza 1350 ), na mapie 050429 oryginał i 050429_catfish.hex były około 1320 . Dodam że na każdej z map IFT ustawiony był na 25 LTFT na 5.0 , jeszcze nie byłem na analizatorze .
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-13, 09:26   

Reset TPS powinien je ustawić na wartość zapisaną w mapie. Może powinieneś wykonać ponownie reset TPS.
_________________
Caponord 2003
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11