Pytanie techniczne: jaki wplyw na silnik moze wywierac mapa catfish`a, ktora to jak ogolnie wiadomo zostala dostrojona do warunkow paliwowych amerykanskiech, gdzie paliwo ma 87 oktan podczas gdy regolarna benzyna europejska ma conajmniej 95?
Z gory dziekuje za odpowiedz w temacie
Nie zadawaj trudnych pytań!
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-02, 14:55
Mała uwaga tudzież sugestia, Pan Catfish ( sympatyczny starszy człowiek ) pisał mapy w oparciu o odczyty z hamowni swojego motocykla z przebiegiem ok 80-100tys km. Tak jak sam autor napisał , ryzykujesz na własną odpowiedzialność, w wolnym tłumaczeniu każdy motocykl po wgraniu mapy Catfisha musi przejść analizę spalin i najlepiej hamownię aby wyeliminować ewentualne braki i dziury mocy... Błędne jest założenie ,że każdy Caponord będzie chodził zajebiście na jego mapach bo tak nigdy nie będzie. Kwestie obrotów, dynamiki , spalania, itp itp to zmienne które tak na prawdę ustawia się pod konkretny egzemplarz, jeżdżąc motocyklem. Czyli jedziesz , regulujesz itd aż osiągniesz swój ideał.
Czy można uszkodzić silnik? Oczywiśćie jeśli skład mieszanki będzie od czapy to czemu nie
Całkowita racja... bez hamowni i analizatora ani rusz aby to dostroić na cacy... nie którym "siada" od razu wszystko... nie których sprzętów za cholerę sie nie ustawi bez kręcenia w kółko...nie którzy też pewnie zwyczajnie nie słyszą czy chodzi czy nie hehe
Swój ustawiłem póki co, że chodzi ładnie... spala 5.3 na trasie przy 130km/h we dwie osoby, chodzi w miarę równo ale nie idealnie... zapala jak traktor z rana ale później już ok.. zachowuje się jak by miał za ubogo mieszankę ale analizator tego nie pokazuje... więc nie ruszać jeździec aż zdechnie hehe
W piątek jestem umówiony na hamownie, ciekawy jestem różnic w charakterystyce na oryginałach oraz catfish-ach... ile w ogóle capeć ma kucy... i czy K&N przesuwa charakterystykę... w moim przypadku psuł motor... żarł tylko więcej i falował... nie wspomnę o zapalaniu...
_________________ "breakdowns are part of adventure"
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-08, 22:32
Z racji tego że capo spalało około 20 litrów na 300 km w trybie mieszanym (miejsko -turystycznym , solo jak i z pasażerem ) raczej nie przekraczając 130 km i do tego falujące wolne obroty od 1290 - 1340 obr/min postanowiłem troszkę poświecić włoszce czasu - komp , synchronizacja i zmiana map. Trzy tygodnie temu dostała nowe świece irydowe Denso i filtr powietrza Atheny . Po podpięciu kompa i odczycie z Tune ECU okazało się że mam mapę 050429 ( rocznik capo 2006) . Zabrałem się za sprawdzenie podciśnienia , w przednim cylindrze było około 380 mili bar (śruba regulacyjna wkręcona na maxa ) a tył około 410 ( śruba regulacyjna odkręcona prawie jeden obrót ) Regulując tylną śruba udało mi się uzyskać jakieś 370 na obu ( obie śruby regulacyjne wkręcone na maxa ) Obroty dalej falowały , wgrałem więc mapę 050429_catfish_map.hex , obroty nadal falują odpala jakby gorzej IFT ustawiony był na 25 LTFT na 5.0 , po wgraniu nowej mapy również było takie ustawienie , muszę sprawdzić analizatorem . Czy macie jakieś pomysły jak zejść z podciśnieniem do 300 mili bar ? Czy najpierw powinienem ustawić IFT na analizatorze a później robić podciśnienia ?
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
proponuję samnajpierw analizator po mapach.... u mnie różnica w spalaniu ok 2l ..ostatnio pojechałem trochę "1" z Piotrkowa do Katowic prędkość 120-140 z naciskiem na 140 ,2 osoby+3 kufry (ponad 200 kg) i spalanie 6,64l/100km, na mapach przed analizatorem 8l łykał bez zająknięcia
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 23:30
Fakir a złączki paliwowe masz dobre? może paliwo idzie na silnik a nie w przepustnice ?
[ Dodano: 2014-06-09, 23:33 ]
a podciśnieniami a dokładniej ich wartościami się nie przejmuj bo nigdy ich nie ustawisz, po prostu synchronizujesz tj. przód = tył oczywiście z pewną granicą błędu, nie wiem czym to robisz jak zegarowymi wakuometrami to może być ciężko ci ustawić
[ Dodano: 2014-06-09, 23:36 ]
falowanie obrotów może być spowodowane np. pozaginanymi przewodami od silniczka krokowego..... przewody od podciśnień szczelne ? zatyczki założone ?
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-10, 07:40
Wczoraj tak dla sprawdzenia różnicy w pracy wgrałem 050429_catfish2011.hex i obroty wzrosły do 1480-1530 . Ustawienia jak w poprzednich mapach . Z tego co widzę to komputer pamięta jakie były ustawione IFT i LTFT po wgraniu nowej mapy.
robert1973
Postaram się w tym tygodniu sprawdzić na analizatorze ( mam stary polski wskazówkowy ale nie mam pewności co do jego działania )
jagiel
Złączki jeszcze oryginały , planowałem zmianę w przyszłym miesiącu.
"może paliwo idzie na silnik a nie w przepustnice ? "
nie rozumie ??
podciśnienia sprawdzałem na wakuometrach słupkowych CARBTUNE
jak mam sprawdzić czy przewody od podciśnienia są szczelne ?
zatyczki założone , przewody nie pozaginane
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-10, 13:43
Taka Ciekawostka
Ostatnio jak zacząłem jeździć po stacjach diagnostycznych w Zielonej Górze celem sprawdzenia spalin, wszyscy zapewniali, ze maja homologowane analizatory co miesiąc jak dobrze pamiętam. Oczywiście pomiary się różniły znacznie, CO od 4,9 do 1,8 i ustawienia w komputerze od 20% do 7,9% wiec po powrocie do domu wziąłem średnią z 4 analizatorów i ustawiłem 13,3% . W ten weekend zrobiłem 550 km w pojedynkę bez kufrów bocznych obciążenie mniej więcej około 130kg prędkość 140 do 170km h spalanie średnio 5,6l więc chyba dobrze. Kiedyś tak sprawdzałem wyważenie kół w aucie i było podobnie na każde wyważarce były różnice dość znaczne.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Capo 2014-06-10, 16:14, w całości zmieniany 1 raz
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-13, 07:15
Czy ktoś wie dlaczego po wgraniu 050429_catfish2011.hex wolne obroty wzrosły do 1480-1530 ( mimo że w ustawieniach mapy wartość zadana od 74 stopni nie przekracza 1350 ), na mapie 050429 oryginał i 050429_catfish.hex były około 1320 . Dodam że na każdej z map IFT ustawiony był na 25 LTFT na 5.0 , jeszcze nie byłem na analizatorze .
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum