Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-13, 09:42
u mnie tez tak było, dopiero kilkakrotny reset tps pomógł. robiłem na zgaszonym jak i na odpalonym silniku dopiero wtedy był rezultat. Dodam ze w zeszłym sezonie jak wgrywałem mapy to z obrotami było ok tym razem po wgraniu innej mapy obroty wzrosły :)
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-13, 10:35
hmy faktycznie resetu po wgraniu nie robiłem , tylko irytuje mnie to że tak naprawdę to nie wiem czy został zresetowany ! oczywiście komp informuje o zrobieniu reseta ale... czy przy resecie silnik musi być ciepły ? która metoda przy resecie u Was jest bardziej skuteczna ( na odpalonym czy zgaszonym silniku ?)
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
Panowie mam pytanie do mądrych głów obeznanych z tematem regulacyji kapciowych co to za parametr IACV ( w Tune ecu jest "pod" ITF) i za co on odpowiada? Skąd pytanie a to dlatego że jestem troszkę niezadowolony z osiągów i spalania mojego kapcia... ostatnio troszkę za dużo siorbnął wachy jakieś 8.8 l/100km przy prędkości.... 170-200 km/h z 3-ma kuframi przy czym na owe 200 trzeba było czekać do 190 szedł przyzwoicie, dzisiaj owy parametr(IACV) z -3 przestawiłem na -1 i silnik zaczął ciszej pracować, lepiej odpalać, płynniej przyspieszać tylko..... przy 180km/h jakby pary mu zabrakło i ni huhu prędzej ..... do 200 nie doszedłem bo były już światła....naprawdę długo to trwało a spalanie na odcinku katowice-salmopol-katowice (200km) poniżej 6l/100 przy prędkościach ok 110-120 + parę prób przyspieszeń/ prędkości max no i śmiganie po górkach :)
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Wujku fakt R1 to nie jest ale zapier.. a podobnie a teraz pytanie "apel" jak macie/powinien być ustawiony IACV? bo jak mi się coś kojarzy to przy pierwszych próbach z softem do kapcia też coś tam pogmerałem dla ścisłości wersja bez lambdy
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-07-14, 20:57
heh, ja bym nie powiedział że kapeć zap....la. A co do spalania to mój rekord to 10l ale to przy bardzo agresywnej jeździe i szczelaniu kołem w niebo ;)
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Witam co do ustawień IACV nie wiem o co kaman ale.... z -1 samo się przestawiło na -4 chyba sobie odpuszczę ten temat bo ten parametr ma "swoje życie" :) chyba że reset TPS ma coś wspólnego z tym....przy takim "ustawieniu" max to 210km/h niestety nie zauważyłem "zadyszki" bo nie było czasu na obserwacje :D co do spalania....jeszcze nie tankowałem ale po "serkach" widzę że tragedii nie ma..... chyba już się przyzwyczaiłem do spalania
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1573 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-07-23, 19:44
Nie wiem co Wy macie z tym spalaniem. Mój w trybie jazdy typu "mocher" czyli 110-130km/h, na fabrycznej mapie pali 5-5,5 L/100km z trzema kuframi i moimi 120kg.
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 20:09
Regulujesz ustawienie TŁOKA który steruje obrotami....... myślisz ,że jak jak on reguluje te obroty, stojąc w miejscu ??? rusza się w górę i w dół w ten sposób podając do przepustnicy więcej lub mniej powietrza.... to jak chcesz aby ten parametr wyrażony w liczbie był niezmienny? na pracującym silniku będzie się wahał i będzie rożny... w zależności od poleceń płynących z ECU.
Nie ma on natomiast żadnego wpływu na spalanie.
[ Dodano: 2014-07-23, 20:11 ]
Jacek twój kapeć pali ile pali przecie był na Spa
[ Dodano: 2014-07-23, 20:13 ]
jako że już się rozpisałem to wyjaśnię jeszcze to
TPS - Throttle position sensor - urządzenie dzięki któremu ECU wie w jakim stopniu otwarta jest przepustnica.
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1089 Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-07-23, 22:53
jagiel napisał/a:
[ Dodano: 2014-07-23, 20:11 ]
Jacek twój kapeć pali ile pali przecie był na Spa
no wiesz Jagiel moj po SPA pali litra wiecej.. mimo ze tez jeżdze jak mocher...
Zatem chyba Jackowe SPA było lepsze niż moje.. że nie wspomnę ze ostatnio nawet Capcia nie umyłes..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum