Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
Autor Wiadomość
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-06-13, 09:42   

u mnie tez tak było, dopiero kilkakrotny reset tps pomógł. robiłem na zgaszonym jak i na odpalonym silniku dopiero wtedy był rezultat. Dodam ze w zeszłym sezonie jak wgrywałem mapy to z obrotami było ok tym razem po wgraniu innej mapy obroty wzrosły :)
_________________

 
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-06-13, 10:35   

hmy faktycznie resetu po wgraniu nie robiłem , tylko irytuje mnie to że tak naprawdę to nie wiem czy został zresetowany ! oczywiście komp informuje o zrobieniu reseta ale... czy przy resecie silnik musi być ciepły ? która metoda przy resecie u Was jest bardziej skuteczna ( na odpalonym czy zgaszonym silniku ?)
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-13, 21:32   

Reset TPS wykonuje się na uruchomionym silniku, na wolnych obrotach, nie ma znaczenia czy na ciepłym czy na zimnym silniku.
_________________
Caponord 2003
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-07-13, 21:02   

Panowie mam pytanie do mądrych głów obeznanych z tematem regulacyji kapciowych co to za parametr IACV ( w Tune ecu jest "pod" ITF) i za co on odpowiada? Skąd pytanie a to dlatego że jestem troszkę niezadowolony z osiągów i spalania mojego kapcia... ostatnio troszkę za dużo siorbnął wachy jakieś 8.8 l/100km przy prędkości.... 170-200 km/h z 3-ma kuframi przy czym na owe 200 trzeba było czekać :-/ do 190 szedł przyzwoicie, dzisiaj owy parametr(IACV) z -3 przestawiłem na -1 i silnik zaczął ciszej pracować, lepiej odpalać, płynniej przyspieszać tylko..... przy 180km/h jakby pary mu zabrakło i ni huhu prędzej ..... do 200 nie doszedłem bo były już światła....naprawdę długo to trwało a spalanie na odcinku katowice-salmopol-katowice (200km) poniżej 6l/100 przy prędkościach ok 110-120 + parę prób przyspieszeń/ prędkości max no i śmiganie po górkach :)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-07-13, 21:30   

To ja bym nie ruszał ;-) 180 w takiej konfiguracji to i tak super :D
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-13, 22:39   

masz zatem wzorowe spalanie, jazda kapciem przy tak wysokich prędkościach... no niestety nie jest to opływowa R1 :-)

a parametr o który pytasz to ustawienie obrotów jałowych, regulacja silniczka krokowego ;-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-07-14, 08:35   

Wujku fakt R1 to nie jest ale zapier.. a podobnie :-D a teraz pytanie "apel" jak macie/powinien być ustawiony IACV? bo jak mi się coś kojarzy to przy pierwszych próbach z softem do kapcia też coś tam pogmerałem :-/ dla ścisłości wersja bez lambdy
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-07-14, 20:57   

heh, ja bym nie powiedział że kapeć zap....la. A co do spalania to mój rekord to 10l ale to przy bardzo agresywnej jeździe i szczelaniu kołem w niebo ;)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-14, 21:28   

powinien być ustawiony tak aby kapeć miał właściwe obroty, ma odpalać bez gazu i od cała filozofia :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-07-23, 19:34   

Witam co do ustawień IACV nie wiem o co kaman ale.... z -1 samo się przestawiło na -4 chyba sobie odpuszczę ten temat bo ten parametr ma "swoje życie" :) chyba że reset TPS ma coś wspólnego z tym....przy takim "ustawieniu" max to 210km/h niestety nie zauważyłem "zadyszki" bo nie było czasu na obserwacje :D co do spalania....jeszcze nie tankowałem ale po "serkach" widzę że tragedii nie ma..... chyba już się przyzwyczaiłem do spalania
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-07-23, 19:44   

Nie wiem co Wy macie z tym spalaniem. Mój w trybie jazdy typu "mocher" czyli 110-130km/h, na fabrycznej mapie pali 5-5,5 L/100km z trzema kuframi i moimi 120kg.
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 20:09   

Regulujesz ustawienie TŁOKA który steruje obrotami....... myślisz ,że jak jak on reguluje te obroty, stojąc w miejscu ??? rusza się w górę i w dół w ten sposób podając do przepustnicy więcej lub mniej powietrza.... to jak chcesz aby ten parametr wyrażony w liczbie był niezmienny? na pracującym silniku będzie się wahał i będzie rożny... w zależności od poleceń płynących z ECU.

Nie ma on natomiast żadnego wpływu na spalanie.

[ Dodano: 2014-07-23, 20:11 ]
Jacek twój kapeć pali ile pali przecie był na Spa 8-) :-)

[ Dodano: 2014-07-23, 20:13 ]
jako że już się rozpisałem to wyjaśnię jeszcze to

TPS - Throttle position sensor - urządzenie dzięki któremu ECU wie w jakim stopniu otwarta jest przepustnica.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1089
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-07-23, 22:53   

jagiel napisał/a:


[ Dodano: 2014-07-23, 20:11 ]
Jacek twój kapeć pali ile pali przecie był na Spa 8-) :-)

no wiesz Jagiel moj po SPA pali litra wiecej.. mimo ze tez jeżdze jak mocher...
Zatem chyba Jackowe SPA było lepsze niż moje.. że nie wspomnę ze ostatnio nawet Capcia nie umyłes.. :evil: :?: :mrgreen: :?:
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 22:59   

wszystkiemu winne nieopływowe halogeny :-) :-P
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1089
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-07-23, 23:07   

jagiel napisał/a:
wszystkiemu winne nieopływowe halogeny :-) :-P

a co maja halogeny do mycia??????/ He?????
8-)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10