jako że na wypadzie zaświecił się cudowny napis "SERVICE" dzisiaj wymieniam.... testów raczej nie zrobie, może weekend ale też nie daje 100% pewności
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
A to zaświeca się kontrolka? Jak się ją "zeruje"? Bo wczoraj już wymieniłem oliwę co by nowa była na wypad do Rumunii i nie chciałbym aby gdzieś w czarnej d... zaczął mi świecić SERVICE
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1573 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-05-12, 09:19
fakir napisał/a:
a co jest nie tak z AGIP ENI I-RIDE SCOOTER 15W-50 ???
U mnie na tym oleju skrzynia pracuje dość tempo i głośno zgrzyta przy zmianie biegu.
Jakoś mnie też drażni ten napis SCOOTER ! W opisie też piszą że do skuterów niestety!?
Jeździłem niedawno Kapciem kolegi który zalał 7100 i różnica jest kolosalna na korzyść MOTULA. Skrzynka jak masełko i cichutko jak w kościele :))
Jedyne obawy przed zalaniem dotyczą tylko faktu że raczej nie powinno się zalewać silnika syntetykiem jak do tej pory jeździł na półsyntetyku (przebieg prawie 80tys )
Co prawda ta zasada dotyczyła zawsze samochodów ale myślę że odnosi się to również do silników motocyklowych.
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
hejka, ja leje motula 15w50, syntetyk - kolor zielony, i wchodzi 4,5litra.
Ja wlałem też 4,5 i mam ponad Max i muszę spuszczać :(
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3152
Wysłany: 2015-05-12, 09:52
RESPIRATOR napisał/a:
Jedyne obawy przed zalaniem dotyczą tylko faktu że raczej nie powinno się zalewać silnika syntetykiem jak do tej pory jeździł na półsyntetyku (przebieg prawie 80tys )
Co prawda ta zasada dotyczyła zawsze samochodów ale myślę że odnosi się to również do silników motocyklowych.
Hmm... Pytanie tylko co sie może stać ?? Przeciez olej to nie kwas ;)
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1573 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-05-12, 10:04
Janek stać się może tyle że rzadszy olej wypłukuje powstałe w silniku nagary i robią się "przedmuchy" a wtedy z zap..rdalacza robi Ci się olejowp..rdalalacz :))
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
Janek stać się może tyle że rzadszy olej wypłukuje powstałe w silniku nagary i robią się "przedmuchy" a wtedy z zap..rdalacza robi Ci się olejowp..rdalalacz :))
Ale to była prawda przy Polenzach gdzie następowało "naturalne" uszczelenie silnika dzięki nagarowi :D
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3152
Wysłany: 2015-05-12, 10:21
RESPIRATOR napisał/a:
Janek stać się może tyle że rzadszy olej wypłukuje powstałe w silniku nagary i robią się "przedmuchy" a wtedy z zap..rdalacza robi Ci się olejowp..rdalalacz :))
Czyli najlepiej rozebrać silnik, wyczyścić i zalać nowym olejem ;P
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-05-12, 14:06
tak najlepiej kupić nowy silnik lub motocykl , w lc4 która w zeszłym roku miała 20 lat po jeździe przez 6 lat na półsyntetyku 10W40 ( wcześniej nie wiem co było) rozebrałem silnik wymieniłem tylko pierścienie ( tłok oryginał elko praktyczny bark zużycia przy przebiegu ponad 20 tyś) zalałem liqui moly full syntetyk 15W50 po 2 sezonach rozebrana góra silnika tłok, nicasil , pierścienie bez znacznego zużycia !!!
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3152
Wysłany: 2015-05-12, 14:24
RESPIRATOR napisał/a:
Cytat:
Czyli najlepiej rozebrać silnik, wyczyścić i zalać nowym olejem ;P
Rozebrać, wyczyścić, zrobić remont i zalać nowym olejem :))
Jacek przy przebiegu niecałe 100 tys. co Ty chcesz remontować w Rotaxie ??
Przecież to nawet nie jest lekkie pierdnięcie dla tego cusia :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum