Zauważyłem ostatnio ze Włosi modyfikują zaciski hamulcowe, zmieniając je na promieniowe.
Jako totalny laik w tym temacie pytam: czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć w czym to jest lepsze, że zacisk jest zamontowany 3cm niżej niż normalnie? Na czym polega różnica w hamowaniu?
jaras
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 64 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 359 Skąd: Garwolin
Wysłany: 2012-05-10, 14:10
no nie...bo takie identyczne BRAKING-i ja też mam ale z fabrycznym zaciskiem:)
[ Dodano: |10 Maj 2012|, o 15:13 ]
tak sobie myślę, że ten promieniowy zacisk może ma większe tłoczki i dalej od siebie umiejscowione więc do starego mocowania mogą nie pasować- za duże odsadzenie od osi koła:)
_________________ N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-10, 15:30
Niestety to co pokazałeś na zdjęciu, to nie są zaciski promieniowe.
Zaciski promieniowe są montowane jakby nieco szerzej(śruby mocujące są niemal na końcach zacisku) na goleni widelca, a śruby montażowe są przykręcane prostopadle do osi koła.
Zaciski na twoim zdjęciu montowane są poprzez adaptery, a głównym założeniem zacisków promieniowych jest ich montaż bez użycia owych adapterów z tego względu że są one bardziej podatne na deformację.
Główne zalety układu promieniowego są takie,że zacisk(i) są bardziej zwarte, sztywniej mocowane do goleni co ma wpływ na ogólną sztywność całego tego ustrojstwa.
W zakresie siły hamowania czy dozowalności i wyczucia nie ma to większego znaczenia.
Na to ma wpływ pompa radialna, a w zasadzie tylko na wyczucie punktu początkowego zadziałania hamulców.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum