Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zaciski promieniowe
Autor Wiadomość
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-10, 11:55   Zaciski promieniowe

Zauważyłem ostatnio ze Włosi modyfikują zaciski hamulcowe, zmieniając je na promieniowe.

Jako totalny laik w tym temacie pytam: czy mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć w czym to jest lepsze, że zacisk jest zamontowany 3cm niżej niż normalnie? Na czym polega różnica w hamowaniu?







Dziękuję za informacje :mrgreen:
_________________
Caponord 2003
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-05-10, 13:45   

A nie dają czasem większych tarcz?
_________________
 
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 63
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2012-05-10, 15:10   

no nie...bo takie identyczne BRAKING-i ja też mam ale z fabrycznym zaciskiem:)

[ Dodano: |10 Maj 2012|, o 15:13 ]
tak sobie myślę, że ten promieniowy zacisk może ma większe tłoczki i dalej od siebie umiejscowione więc do starego mocowania mogą nie pasować- za duże odsadzenie od osi koła:)
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-05-10, 16:30   

Niestety to co pokazałeś na zdjęciu, to nie są zaciski promieniowe.
Zaciski promieniowe są montowane jakby nieco szerzej(śruby mocujące są niemal na końcach zacisku) na goleni widelca, a śruby montażowe są przykręcane prostopadle do osi koła.
Zaciski na twoim zdjęciu montowane są poprzez adaptery, a głównym założeniem zacisków promieniowych jest ich montaż bez użycia owych adapterów z tego względu że są one bardziej podatne na deformację.

Główne zalety układu promieniowego są takie,że zacisk(i) są bardziej zwarte, sztywniej mocowane do goleni co ma wpływ na ogólną sztywność całego tego ustrojstwa.
W zakresie siły hamowania czy dozowalności i wyczucia nie ma to większego znaczenia.
Na to ma wpływ pompa radialna, a w zasadzie tylko na wyczucie punktu początkowego zadziałania hamulców.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11