Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-18, 20:44
przypomniałem sobie, ze mam kabel ELM 327 INTERFACE SUPPORTS OBD II PROTOCOLS.
teraz jak wpinać wtyczki, z którego pinu do którego w motocylku (kabel z wtyczką samochodową do naszych aprili) ???
Dla przypomnienia Capo:
na oryginalnych mapach ma 1340obr/min.
na Catfish ma 1300obr/min i cały zakres obrotów rozgrzewania silnika jest troszkę niżej w stosunku do oryginału.
W ramach prób:
zjechałem po prawie całym zakresie IDLE o 100obr niżej w mapie i wgrałem takową do ECU. W zakresie 64-90st C ustawiłem go na 1200obr.
To co otrzymałem ma swoje plusy i minusy. Silnik spokojniej się nagrzewa i na wolnych obrotach kultura pracy się poprawiła, tzn wolniej i równo sobie pracuje. Trzyma zakres 1170-1260. Podczas niedzielnych testów okazało się, że też lepiej hamuje silnikiem. Nie gaśnie i tak samo reaguje na "przygazówki". Mniej strzela z wydechów. Normalnie, salwy z wydechów są non stop po odpuszczeniu gazu.
Niestety pojawiły się szarpnięcia przy zmianie obciążenia, a w niskim zakresie obrotów szarpnął mi kilka razy łańcuchem. Wymaga też dodania gazu podczas ruszania, ciągnie się sam na wolnych obrotach ale szarpie, także najlepiej trzeba mu dodać troszkę gazu.
Poza uspokojeniem procesu nagrzewania i poprawieniem kultury pracy na wolnych obrotach w zasadzie otrzymujemy sporo minusów. Sprawdziłem nurtujące mnie zagadnienie i wracam do prawidłowej mapy by catfish.
Podłączam się pod temat. Jeżeli w moim Capo jest podłączony PowerComander to czy obroty na biegu jalowym mogą byc nieco zawyzone? Według mojej wiedzy -tak, ale pewności nie mam i dlatego pytam. Jest możliwośc zmniejszenia/zwiększenia dawki paliwa na małych, średnich i wysokich obrotach.Zarówno ręcznie, jak i wgrywając inna mapę.U mnie obroty osiągają 1700-1800 na biegu jałowym, i z tego co pamiętam silnik zawsze tak chodził, odkąd go posiadam. Dziś dla spokojnego sumienia wyczyściłem silniczek krokowy (był przybrudzony), efektów spadku wolnych obrotów brak. Mniemam, że wolne obroty są zadawane przez PowerComandera. Obroty nie falują, a rano pięknie odpala.
OJOJOJ --teraz się zastanawiam czy jak rozbierałem zegary to czy dobrze zalożyłem wskazówkę??? po zmniejszeniu dawki paliwa na PC obroty te same ??? jak to zdiagnozowac???
Co może być przyczyną, że silnik z wolnych obrotów po minimalnym ruchu manetką wkręca się na prawie 2500obr.. Brakuje mi wartości pośrednich, denerwujące jest to bardzo podczas powolnej jazdy..
Robiłem już reset TPS, synchronizacja przepustnic była robiona rok temu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum