Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
cewka
Autor Wiadomość
pumex 

Wiek: 51
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-10-30, 18:32   cewka

Uszkodzona cewka ?! to nie problem 8-) . Pomoc od użytkowników forum :-) , trochę technicznych umiejętności i mam działającą cewkę a kod EFI znikną :-P .
Mimo że kod wskazywał konkretną cewkę , miałem kłopot z odgadnięciem która to . Stara świeca rozwiązała moje wątpliwości . Po podłączeniu cewki i przyciśnięciu przycisku startera widziałem dokładnie która cewka nie daje „iskry” . Uszkodzoną cewkę wymontowałem i zacząłem rozbierać :mrgreen: .

100_2420.JPG
Plik ściągnięto 95 raz(y) 71,33 KB

100_2423.JPG
1) Jak widać osłony są skorodowane , ale uzwojenie pierwotne nie było uszkodzone .
Plik ściągnięto 55 raz(y) 44,93 KB

100_2425.JPG
2) Przy zdjęciu górnej osłony trzeba uważać żeby jej nie połamać , jeszcze się przyda .Od góry widać diodę , jeśli jest uszkodzona , to duże prawdopodobieństwo że po jej wymianie cewka będzie działać .
Plik ściągnięto 58 raz(y) 46,98 KB

100_2427.JPG
Moja niebyła uszkodzona , uszkodzone było uzwojenie wtórne .
Plik ściągnięto 48 raz(y) 27,54 KB

100_2431.JPG
3) Odciąłem górę cewki tylko po to , żeby zobaczyć co jest w środku .
Plik ściągnięto 54 raz(y) 35,54 KB

100_2433.JPG
4) To samo zrobiłem z dołem cewki , napięcie jest przekazywane za pomocą małego dysku i sprężynki , uwaga dół cewki będzie nam potrzebny .
Plik ściągnięto 45 raz(y) 48,87 KB

100_2439.JPG
5) Zamówiłem cewkę od renault o numerze PBTP-GF20 ( http://gtog.free.fr/forum/viewtopic.php?p=21165#21165 na tej stronie są dodatkowe informacje ).
Plik ściągnięto 56 raz(y) 247,5 KB

100_2441.JPG
6) Dość łatwo można ją rozłożyć od góry , po zdjęciu zabezpieczającego szarego plastiku , widać szare zaczepy które wyłamałem i osłona dała się ściągnąć .
Plik ściągnięto 57 raz(y) 48,95 KB

100_2443.JPG
7) Idealnie pasuje tam góra z naszej uszkodzonej cewki .
Plik ściągnięto 43 raz(y) 27,13 KB

100_2445.JPG
8) W starej cewce napięcie do uzwojenia wtórnego było doprowadzone poprzez diodę prostowniczą , w nowej był tylko mostek z drutu .
Plik ściągnięto 65 raz(y) 36,05 KB

 
   
pumex 

Wiek: 51
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-10-30, 18:38   

9) Wyciąłem drut i wlutowałem diodę , tak jak w oryginale .

100_2448.JPG
Plik ściągnięto 10276 raz(y) 12,98 KB

100_2449.JPG
10) Odciąłem ostrożnie dół nowej cewki , tak żeby nie uszkodzić małego dysku .
Plik ściągnięto 10276 raz(y) 9,55 KB

100_2453.JPG
11) Przykleiłem stary dół na poxilinę . Uwaga na sprężynkę , całość musi być ściśnięta .
Plik ściągnięto 10276 raz(y) 10,34 KB

100_2458.JPG
12) Założyłem górę i całość zalałem silikonem .
Plik ściągnięto 10276 raz(y) 9,29 KB

100_2461.JPG
13) Po wyschnięciu silikonu założyłem gumową osłonę i do motocykla . Działa !!!
Plik ściągnięto 46 raz(y) 17,07 KB

 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-30, 19:53   

He he he, ciekawa koncepcja.
Trochę się nakombinowałeś, ale ważne że cel został osiągnięty ;)

Ile kosztyje oryginalna cewka, a ile ta z renault ??
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-30, 19:59   

no moje gratulacj niezła robota :) ciekawe ile da się przejeździć na tej cewce :) co do kosztów to oryginalna około 300 pln a ta z reniówki to około 50 - 70 pln :)
 
 
   
tangy 

Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-04, 10:59   

Wiadomo od jakiego modelu renault pochodzi ta cewka? Bardzo dobre cewki ( zreszta rowniez na orginał ) produkuje firma Beru.
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-04, 18:58   

Jak sprawdziłem po numerach części to pasują cewki od:

CITROËN C5 C6 C8
FIAT ULYSSE
LANCIA PHEDRA
PEUGEOT 406 407 607 807
RENAULT AVANTIME CLIO II LAGUNA II

dodatkowo pasują także od kawasaki Z750 i Z1000.
Popatrz na zdjęcie ważne jest to by zgadzały się numery jak poniżej:

cewka.jpg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 97,72 KB

 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-01-04, 19:55   

A są może cewki (poza orginalnymi) które pasują bez przeróbek?

Każda z kilku zamontowanych w Capo cewek jest identyczna?

Skoro to element który lubi paść wolałbym mieć go w zapasie a zgodnie z instrukcją powyżej trzeba nową cewkę przerabiać wykorzystując elementy starej. To wyklucza przygotowanie gotowej cewki na "zapas" a robienie tego na poboczu gdzieś w świecie to nie jest chyba ta przygoda której szukam ;)
_________________
 
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-04, 20:40   

Niestety nie spotkałem się jeszcze z identycznymi cewkami w innym motocyklu stąd też przeróbki które są opisywane na amerykańskim i francuskim forum.

Wszystkie cewki w motocyklu są identyczne.

Jeśli potrzebujesz mieć w zapasie to może odkup od pumexa jedna uszkodzoną (może jeszcze posiada) i ja przerób bądź dokup oryginalną wtedy nie będziesz się musiał martwić chyba że o stan portfela ;-)
 
 
   
tangy 

Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-04, 23:29   

Z tego co wiem to orginalny numer cewki wg Renault to 9636268380 - i to by sie zgadzało. Oznaczenie pbtp-gf20 jest raczej oznaczniem materiału z którego jest wykonana - tak jak ABS na plastikach, gumach i innych tworzywach.
Cewka która była uzyta to wg mnie ta http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=519098149
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-05, 21:18   

A czy oznaczenie PBTP-GF20 nie jest to przypadkiem oznaczenie cewek firmy SAGEM? Znalazłem taką aukcję gdzie sprzedawane są cewki właśnie z takim oznaczeniem
http://s206.allegro.pl/it...5000_sagem.html

Tutaj macie więcej informacji odnośnie cewek od renówki:
http://www.apriliaforum.c...t=renault+coils
 
 
   
TENrobak 
Caponord RR+Transalp

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-06-03, 21:48   

Też miałem problem z cewką. Po sprawdzeniu starym dobrym sposobem na której świecy nie ma iskry i sprawdzeniu przewodów HT wiedziałem już która to cewka jest wadliwa.
Zanabyłem cewkę od Renault i założyłem ją bez żadnych przeróbek (może za wyjątkiem wlutowania przewodów przed oryginalną wtyczką). Działa bez zarzutu. Cewka od Renault dzięki długiej gumowej części, która jest nasadzana na świecę dobrze się jej trzyma, a jej długość powoduje, że nie ma miejsca, żeby się zsunąć. Przynajmniej jeżeli chodzi o przedni garnek.

Pozdrawiam
Piotr
 
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2009-06-04, 07:25   

TENrobak - i takich wiadomości nam trzeba ;-)
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-05, 16:40   

Z której strony jest dostęp do przednich cewek? W sensie czy łatwiej od góry, poprzez zdemontowanie zbiornika i obudowy filtra, czy może od przodu od dołu, poprzez zdemontowanie chłodnicy?
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-05, 20:21   

Moim zdaniem łatwiej dostać się do cewek poprzez demontaż zbiornika i obudowy filtra.
 
   
michajlo89

Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 42
Wysłany: 2014-03-31, 20:17   

Wiem, że lekko odgrzewam w tym momencie kotleta, ale mam kilka pytań odnośnie wymiany cewki a nie chciałbym czegoś bez sensu spitolić. Mam cewkę Valeo i niepohamowaną chęć jej użycia w Capo.

Popatrzyłem sobie na tego francuskiego pdfa oraz na ten temat, w którym w drugim poście instrukcja kończy się, a zarazem zaczyna na punkcie "9)" :D --->

http://caponordforum.cba.pl/viewtopic.php?t=35

W związku z tym zapytuję:

Co najlepiej zastosować jako ten bolczyk, który ma wystawać i wchodzić do gniazda kabla WN?

Po drugie czy dobrze rozumiem, że cała powierzchnia od strony przyłącza cewki do WN ma być zacynowana (odnośnik nr 1)? Ten dżinks (odnośnik nr 2) też ma być zakryty?

cewka

Ten bolczyk ma być grzecznie wtopiony w powstałą powierzchnię cynową?

Prawdopodobnie gdzieś w rozumowaniu popełniam błąd bo mam wrażenie, że dla Was wszystkich ten temat już jest oczywisty tylko ja mam jakieś opory :) Liczę na wyrozumiałość i pomoc :)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16