Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Voltomierz
Autor Wiadomość
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2010-10-30, 23:10   

eterum napisał/a:
Kupiłem ten woltomierz i jak tylko przyjdzie to podłącze i porobie fotki.

Dziubek napisał/a:
zakladasz przekaznik i po sparawie


A właściwie to jaki przekaźnik? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektrykę ale prosty schemat "to wepnij tu i zaizoluj" potrafię już zrobić. Z tego co wyczytałem to przekaźnik w pewnych warunkach wyłączy woltomierz. Tylko co ma decydować o tym kiedy go wyłączy? "Pstryczek", jakieś parametry prądu czy jeszcze co innego?



na podstawie tego schematu podłączyłem halogeny,
Ty zamiast halogenów podłączasz przekaźnik :mrgreen:

A zamiast włącznika, podepnij się gdzieś, gdzie pojawia się zasilanie po włączeniu stacyjki.

_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2010-10-30, 23:11   

eterum napisał/a:
Wicher napisał/a:
A nie można tego podpiąć po prostu pod stacyjkę ??


Myślałem że wiarygodne odczyty da tylko podłączenie bezpośrednio do aku.

Zresztą przy stacyjce tyle jest "kabelków" że można się pogubić ;)



I masz racje, bo napięcie w kablach zawsze jest trochę mniejsze,
wiarygodny odczyt będzie na akumulatorze.
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-10-31, 03:50   

eterum napisał/a:
Ja zastanawiam się nad takim http://www.jselektronik.p...otocyklowy.html


Zakupilem ten z votomierz z linku, zobaczymy jak sie spisze.
 
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 64
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-10-31, 10:36   

kolega z forum afrycznego wziął się do roboty i we współpracy z w/w firmą wymodził V-metr...wiem że w afrykach spisuje sie zaje...biście:)- oto link : http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=6807
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2010-10-31, 12:03   

B3stia napisał/a:
eterum napisał/a:
Ja zastanawiam się nad takim http://www.jselektronik.p...otocyklowy.html
jaras napisał/a:
kolega z forum afrycznego wziął się do roboty i we współpracy z w/w firmą wymodził V-metr...wiem że w afrykach spisuje sie zaje...biście:)- oto link : http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=6807


ale to chyba jest to samo, czy sie myle :?:
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
jaras 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 64
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 359
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-10-31, 12:30   

a to musisz juz sprawdzić w kontakcie z RAFWRO...:)- z tego co wiem (i widziałem) to niektórzy mają w afrykach zamontowane w prędkościomierzu tak, że widać tylko same cyfry V-metra...chyba nawet RAFWRO ma to w awatarze..:)

ps.- ja mam V-metr razem z lampką sygnalizacyjną ład. bądź nie - ale to jeszcze italianiec zakładał.....bo w mojej Afryczce sam założyłem zwykły, zegarowy V-metr z Łady ,(coś koło 28 zeta)- taki tam idealnie pasował...
_________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-11-03, 18:28   

To jest ten sam voltomierz i cena ta sama
 
 
   
tempest 
Tempest


Wiek: 45
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2013-02-25, 21:43   

Witam

Panowie mam 5 sztuk voltomierzy na zbyciu.

4.5-30V Czerwony LED
dokładność: 1%
Minimum voltage: +4.5 V
Maximum voltage: +30 V
Operating temperature: -10 to +65 °C
Operating Humidity: 10 ~ 80%
Waga: 17g

Poniżej zdjęcia:








Oddam w dobre ręce za 23 PLN plus koszty przesyłki 4,5 PLN


Jeśli ktoś chętny proszę o maila na priv.

Pozdrawiam
Tempest
_________________
Tyle zakrętów, tak niewiele czasu.
-----------------------------------------------
Husaberg 501 '98
Kawasaki Versys 650 '09
Caponord '01
Triumph Speed Four
Buell Lightning
XT 660
KTM Duke
Kwasaki ZZR 1100
BMW 1100R
KLE 500
MZ Baghira
Ostatnio zmieniony przez Capo 2013-02-26, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
radekch 
radekch

Wiek: 49
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 96
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-26, 10:54   

Witam. Możesz wysłać mi jeden taki voltomierz w tej cenie co podałeś, mozesz wysłąć na priv jakies zdjecie podpowiedz w którym miejscu go zamontowc i jak uszczelnic zeby nie zalac woda podczas mycia.
_________________

 
 
   
tempest 
Tempest


Wiek: 45
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2013-02-26, 20:33   

Witam

Kupiłem z myślą o montażu jak pokazano w poniższym linku.

http://www.apriliaforum.c...-Installed-pics

Jeśli otwór będzie wycięty dokładnie a pod ramkę położysz na około odrobine siliconu to nie powinno być możliwości zalania.

Tył można szczelnie oblać ,,hot meltem''.


Pozdrawiam
Tempest
_________________
Tyle zakrętów, tak niewiele czasu.
-----------------------------------------------
Husaberg 501 '98
Kawasaki Versys 650 '09
Caponord '01
Triumph Speed Four
Buell Lightning
XT 660
KTM Duke
Kwasaki ZZR 1100
BMW 1100R
KLE 500
MZ Baghira
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-26, 23:22   

Wrzuć jakąś fotkę jak już go zamontujesz. Myślałem o nim, ale trochę duży mi się wydawał... Ale i tak nie znalazłem nic fajniejszego..
_________________
Caponord 2003
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 05:37   

Ten jest fajny ale nie za te pieniądze :-(
Link
LINK

A może coś takiego

LINK tylko trzeba by to jakoś uszczelnić.

Zresztą zobaczcie może coś się z tego uda wybrać
LINK
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-27, 22:23   

Ten będzie idealny i będzie zgrywał się z oryginalnym podświetleniem.
http://allegro.pl/dietz-2...3062050729.html
Ja bardzo go sobie chwaliłem. Można go oczywiście kalibrować.
W takiej postaci idealnie pasuje w oryginalną obudowę kokpitu w wersji przedliftowej.
Trzeba tylko wyciąć odpowiedni otwór montażowy.


 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-28, 22:43   

Ten Dietz wygląda dobrze i potaniał :), czym tak ładnie wyciąłeś otwór?
Czy przewód, którym mierzy prąd ładowania jest jednocześnie prądem zasilającym ten woltomierz? Bo z tego co czytałem to są podobno takie i takie. A chyba lepiej podpiąć mu pomiar prądu prosto z akumulatora, aniżeli z przekaźnika czy też kostki od świateł....?
_________________
Caponord 2003
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-02-28, 23:03   

To nie ma znaczenia, gdzie podepniesz woltomierz. Przy włączonym silniku i tak mierzy napięcie ładowania, którego zakres zależy od prądnicy (akceleratora). Jeśli wyłączysz silnik to miernik pokaże dokładnie takie napięcie, jakie panuje w instalacji bez względu czy to klemy na aku, czy końcówka w lampie. Po prostu spadek napięcia przy niewielkim i pomijalnym prądzie zasilania woltomierza będzie nieistotny dla pomiaru.

Tylko tak się zastanawiam, po hu.. ten woltomierz? Przeciez tak na dobrą sprawę, to jego wskazania niczego nie dają poza kolejną dziurą na kokpicie. Nawet najbardziej wypasione auta nie mają już tego przyrządu poniechanego w latach '40 ub. wieku, choćby w okrojonej postaci, potwierdzającej dwa stany że napięcie jest lub go nima! I co, odczuwacie w tych swoich jaguarach brak takiej informacji? Z pewnością nie, więc mit o cudownych właściwościach woltomierza moim zdaniem nie przejdzie próby rozsądku. Jestem przekonany, że każdy motocyklista pozna kiedy jego aku jest wychechłane i wymaga podpięcia pod ładowarkę, sprawdzenia w serwisie lub wyrzucenia na śmieci. Elektrośmieci, oczywiście :-)

Ale, co nie ulega wątpliwości, ładnie świeci zmieniającymi się wartościami i można uprzyjemnić sobie nudę jazdy tymi obserwacjami i czasami wyrwać lachona na 'tjuning' Może się mylę, bo stary już jestem i nieco zgorzkniały hłe, hłe!
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11