Kupiłem ten woltomierz i jak tylko przyjdzie to podłącze i porobie fotki.
Dziubek napisał/a:
zakladasz przekaznik i po sparawie
A właściwie to jaki przekaźnik? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektrykę ale prosty schemat "to wepnij tu i zaizoluj" potrafię już zrobić. Z tego co wyczytałem to przekaźnik w pewnych warunkach wyłączy woltomierz. Tylko co ma decydować o tym kiedy go wyłączy? "Pstryczek", jakieś parametry prądu czy jeszcze co innego?
na podstawie tego schematu podłączyłem halogeny,
Ty zamiast halogenów podłączasz przekaźnik
A zamiast włącznika, podepnij się gdzieś, gdzie pojawia się zasilanie po włączeniu stacyjki.
_________________ Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI
Zakupilem ten z votomierz z linku, zobaczymy jak sie spisze.
jaras
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 64 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 359 Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-10-31, 10:36
kolega z forum afrycznego wziął się do roboty i we współpracy z w/w firmą wymodził V-metr...wiem że w afrykach spisuje sie zaje...biście:)- oto link : http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=6807
_________________ N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
kolega z forum afrycznego wziął się do roboty i we współpracy z w/w firmą wymodził V-metr...wiem że w afrykach spisuje sie zaje...biście:)- oto link : http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=6807
ale to chyba jest to samo, czy sie myle
_________________ Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI
jaras
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 64 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 359 Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-10-31, 12:30
a to musisz juz sprawdzić w kontakcie z RAFWRO...:)- z tego co wiem (i widziałem) to niektórzy mają w afrykach zamontowane w prędkościomierzu tak, że widać tylko same cyfry V-metra...chyba nawet RAFWRO ma to w awatarze..:)
ps.- ja mam V-metr razem z lampką sygnalizacyjną ład. bądź nie - ale to jeszcze italianiec zakładał.....bo w mojej Afryczce sam założyłem zwykły, zegarowy V-metr z Łady ,(coś koło 28 zeta)- taki tam idealnie pasował...
_________________ N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
KTM 1190 Adventure
Volvo XC70 CrossCountry
B3stia
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 270 Skąd: Leszno
4.5-30V Czerwony LED
dokładność: 1%
Minimum voltage: +4.5 V
Maximum voltage: +30 V
Operating temperature: -10 to +65 °C
Operating Humidity: 10 ~ 80%
Waga: 17g
Poniżej zdjęcia:
Oddam w dobre ręce za 23 PLN plus koszty przesyłki 4,5 PLN
Jeśli ktoś chętny proszę o maila na priv.
Pozdrawiam
Tempest
_________________ Tyle zakrętów, tak niewiele czasu.
-----------------------------------------------
Husaberg 501 '98
Kawasaki Versys 650 '09
Caponord '01
Triumph Speed Four
Buell Lightning
XT 660
KTM Duke
Kwasaki ZZR 1100
BMW 1100R
KLE 500
MZ Baghira
Ostatnio zmieniony przez Capo 2013-02-26, 07:31, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 49 Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 96 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-26, 10:54
Witam. Możesz wysłać mi jeden taki voltomierz w tej cenie co podałeś, mozesz wysłąć na priv jakies zdjecie podpowiedz w którym miejscu go zamontowc i jak uszczelnic zeby nie zalac woda podczas mycia.
Zresztą zobaczcie może coś się z tego uda wybrać
LINK
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2013-02-27, 22:23
Ten będzie idealny i będzie zgrywał się z oryginalnym podświetleniem.
http://allegro.pl/dietz-2...3062050729.html
Ja bardzo go sobie chwaliłem. Można go oczywiście kalibrować.
W takiej postaci idealnie pasuje w oryginalną obudowę kokpitu w wersji przedliftowej.
Trzeba tylko wyciąć odpowiedni otwór montażowy.
Ten Dietz wygląda dobrze i potaniał :), czym tak ładnie wyciąłeś otwór?
Czy przewód, którym mierzy prąd ładowania jest jednocześnie prądem zasilającym ten woltomierz? Bo z tego co czytałem to są podobno takie i takie. A chyba lepiej podpiąć mu pomiar prądu prosto z akumulatora, aniżeli z przekaźnika czy też kostki od świateł....?
Wiek: 69 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 586 Skąd: Piła
Wysłany: 2013-02-28, 23:03
To nie ma znaczenia, gdzie podepniesz woltomierz. Przy włączonym silniku i tak mierzy napięcie ładowania, którego zakres zależy od prądnicy (akceleratora). Jeśli wyłączysz silnik to miernik pokaże dokładnie takie napięcie, jakie panuje w instalacji bez względu czy to klemy na aku, czy końcówka w lampie. Po prostu spadek napięcia przy niewielkim i pomijalnym prądzie zasilania woltomierza będzie nieistotny dla pomiaru.
Tylko tak się zastanawiam, po hu.. ten woltomierz? Przeciez tak na dobrą sprawę, to jego wskazania niczego nie dają poza kolejną dziurą na kokpicie. Nawet najbardziej wypasione auta nie mają już tego przyrządu poniechanego w latach '40 ub. wieku, choćby w okrojonej postaci, potwierdzającej dwa stany że napięcie jest lub go nima! I co, odczuwacie w tych swoich jaguarach brak takiej informacji? Z pewnością nie, więc mit o cudownych właściwościach woltomierza moim zdaniem nie przejdzie próby rozsądku. Jestem przekonany, że każdy motocyklista pozna kiedy jego aku jest wychechłane i wymaga podpięcia pod ładowarkę, sprawdzenia w serwisie lub wyrzucenia na śmieci. Elektrośmieci, oczywiście
Ale, co nie ulega wątpliwości, ładnie świeci zmieniającymi się wartościami i można uprzyjemnić sobie nudę jazdy tymi obserwacjami i czasami wyrwać lachona na 'tjuning' Może się mylę, bo stary już jestem i nieco zgorzkniały hłe, hłe!
_________________ Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum