Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki olej do Capo
Autor Wiadomość
alexbill 
alexbill

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-18, 16:22   Jaki olej do Capo

Jak w temacie. Ja zalałem moją na początku sezonu syntetycznym Castrolem Power Racing 4T 10W-50 bo mi u Olka w Bielsku powiedzieli, że jest on lepszy od zalecanego 15W-50. Może i mają rację, ale ja mam zastrzeżenie do pracy skrzyni biegów (jest dość głośna przy ich zrzucaniu) i nie wiem czy zmiana na zalecany 15W-50 nie poprawi jej "kultury" pracy. Jeżeli ktoś z was jeździ na 15W-50 to czego konkretnie używacie?
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-18, 20:13   

Jeździłem na syntetyku castrola 10W40 i powiem Ci że miałem wrażenie że silnik dość głośno pracuje więc przesiadłem się na półsyntetyka motul 15W50 i jak na razie jestem zadowolony silniczek chodzi jakby ciszej :) mam także wrażenie że lepiej sprzęgło pracuje ale to takie subiektywne wrażenia.
 
 
   
Gregum

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 66
Wysłany: 2008-11-19, 18:52   

Ja też preferuję (jeszcze z czasów od poprzedniego moto) 15W-50, ale teraz przy wymianie będzie to full syntetyk Motula. Mam subiektywne wrażenie, że skrzynia w upały
lepiej chodzi ;-) .
_________________

 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 21:16   

Od zawsze i we wszystkich motocyklach stosowałem MOTULA.
Nie mam żadnych zastrzeżeń co do tego oleju.
O Castrolu krąży zbyt dużo niepochlebnych opinii.
 
   
gumis 
darek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 30
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2008-12-28, 20:45   

Mam pytanko jaka ilosc oleju jest potrzebna na wymiane ile dpkladnie wchodzi do silnika??? ;-)
 
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-29, 00:09   

Jeśli chodzi o ilość oleju to zależy czy wymieniasz z filtr czy nie :) kup sobie bańkę 4 litry i 1 litr. Przy wymianie wlej 4 litry a później odpal moto i dolej tak by było między min a max.. Oleju wchodzi około 4,2 litra jak dobrze pamiętam. Tylko nie zapomnij przy wymianie odkręcić drugiej śruby spustowej oleju bo będziesz miał około 1 litra za dużo :)
 
 
   
Gregum

Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 66
Wysłany: 2009-01-12, 20:31   

Hey
dzis po wymianie i wlaniu 4 litrow - mam w połowie stanu!
BTW
wymiana w egzemplarzach z pełnym orurowaniem i płytą po silnikiem
jest utrudniona! coś za coś...
_________________

 
   
maciejwu71

Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 238
Wysłany: 2009-02-11, 10:58   

JAKI KONKRETNIE LAC TEN MOTUL? JA WLASNIE WYMIENILEM NA 15 W- 50 ALE NIE JESTEM JAKOS SPECJALNIE ZADOWOLONY
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-11, 23:46   

a co Ci się dzieje na tym oleju że nie jesteś z niego zadowolony? ja na motulu 15w50 zrobiłem w poprzednim sezonie około 12000 km i jestem zadowolony i w tym sezonie też go wleję :-) nie polecam castrola 10W40
 
 
   
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2009-08-22, 19:50   

Wracając do tematu oleju...
Wiadomo, że wszystkie silniczki potrzebują mniej lub więcej "dolewek" oleju... jak to wygląda w capo? ile dolewacie średnio i po ilu kilometrach taka potrzeba zaczyna występować?
_________________
Minio
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-08-22, 20:32   

Mój nic nie bierze. Lejąc nigdy nie napełniam do maximum na miarce. Wtedy gdzieś wpluje nadmiar do poziomu złotego środka miedzy max a min.
_________________
 
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-23, 01:22   

Moje moto nie potrzebowało dolewek. Kapeć ma duży "nadmiar" oleju coś koło 500 ml od poziomu min do max (jeśli dobrze pamiętam) więc jak nawet się zdarzy że trochę wciągnie to powinno wystarczyć do kolejnej wymiany.
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-08-23, 08:25   

Jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym musiał dolewać oleum pomiędzy wymianami.
Mam nadzieję, że tak pozostanie jeszcze przez długi czas.
Ja również nie leję pod MAX. To nie zdrowe dla uszczelniaczy zaworowych :mrgreen:
Warto jednak tą połowę stanu trzymać, lub nieco ponad.
 
   
Krzysiek 
Jazda,jazda,jazda...


Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 459
Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2009-08-24, 08:33   

Super rozwiązaniem jest ta zewnętrzna rureczka do ispekcji poziomu oleju, wiem że to banał, ale jeszcze przesiaduję wieczorami w garażu gdzie poznaję i dopieszczam moje capo :-)
...mam je dopiero tydzień i jeszcze sie nie nacieszyłem

Czy we wszystkich przez tę rurkę jest wrażenie, że olej jest niebieski?
_________________
Minio
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-08-24, 09:01   

U mnie tak. Rurka jest albo biała albo niebieska.
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10