Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Podwyższenie kierownicy
Autor Wiadomość
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-14, 08:03   

ech... budżet mi się kończy, sprzęt dopieszczę i nie będę miał za co jechać nawet pod namiot na Słowację nie mówiąc o dalszej trasie :P
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-04-14, 08:10   

To nie jedź na Słowację tylko do Firleja :lol: Ja Ci nie będę liczył za pole namiotowe :-D
Weź tylko konserwy albo karabin bo jeść coś trzeba, a picie się znajdzie :mrgreen:
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-14, 08:18   

Chciałbym, nawet na jeden dzień przyjechać ale sprawy rodzinne... może wyjaśni się w tym tygodniu, ech szkoda gadać :\

[ Dodano: 2014-04-15, 13:56 ]
Zamówiłem w Olek Motocykle, nawet taniej niż na Allegro - zresztą na Allegro mają tylko 20mm - innych brak w magazynach ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-04-15, 22:41   

@tosiek ja mam podwyższenie o 25 mm+ kierownica std i już jest "ciasno" z przewodami, osobiście 30 mm jakoś nie widzę, daj znać jak Ci wyszło
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-16, 06:08   

No to super, bo dzwonili do mnie, że nie mają już 30mm tylko 35mm albo 20mm no i wziąłem 35 :\

Dobra, jak przyjdę to będę się martwił :D
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-04-16, 07:15   

Tosiek, czym się powodowałeś zmieniając wysokość mocowania kierownicy? Czy wynikało to z uwarunkowań anatomicznych dla poprawienia komfortu jazdy, czy raczej chciałeś wyróżnić swojego Caponorda? Sorry, że pytam (możesz nie odpowiedzieć) - ile masz wzrostu?
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-16, 07:25   

Mam 170 i trochę czułem, że pochylam się do przodu. Już obróciłem kierownicę ale to jednak za mało, druga sprawa to handbary - albo będą szorować po baku albo po kierunkach ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-04-16, 09:25   

@Wojtaq przy moim 184 cm wzrostu jest .....wygodniej :) siedzę zupełnie wyprostowany a jak jadę na "stojąco" to się nie garbię, siedzisz na moto jakby bardziej "majestatycznie" :D
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-16, 09:51   

Podwyższenie przyszło, po wstępnej przymiarce wygląda, że powinno pasować, kabli starczy na tyle ;-) Muszę tylko śruby skrócić o jakieś 5mm, to już wieczorkiem :-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-04-16, 10:52   

Wiem, wiem...
Ale wygoda to pojęcie mocno subiektywne i każdy ma swoją definicję. Jednak nie wiem, czy zmiana wysokości kierownicy może radykalnie wpływać na komfort jazdy. Z drugiej strony, jeśli za zmianą riserów miałyby pojawić się problemy z długością kabli, to ja dziękuję. Mam również 184 cm i trochę nakręconych kilometrów na fabrycznym osprzęcie.

W różnych fazach podróży przyjmujemy zmienne pozycje zmagając się ze zmęczeniem ramion i kręgosłupa. Czasem pochylamy się bardziej, innym razem prostujemy w czasie jazdy, żeby trochę odciążyć mięśnie i układ kostny oraz pobudzić krążenie. Te czynności do złudzenia przypominają efekt zmian wysokości kierownicy z tym, że tej regulacji nie można wykonać w trakcie jazdy :mrgreen:

Można wykonać pewien eksperyment siedząc np. na krześle w pozycji kierowcy motocykla. Zmiana wysokości wyciągniętych ramion w granicach +/- 30 mm od przyjętego standardu nie wywołuje większych zmian w pochyleniu całej sylwetki, a dokładnie kregosłupa! Ergo - kombinowanie wysokością riserów to IMHO zabieg kosmetyczny!
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-04-16, 10:56   

Też tak myślałem, ale mi brakuje tych kilku centów aby siedzieć wygodnie - na Dragu kark zaczyna mnie nawalać po 100km (i też myślałem o zmianie ale całej kierownicy, co niestety psuje estetykę), na Kapciu prześmigałem 180km ciągiem i było prawie super - i te 30mm ma dać że będzie super bez prawie ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2014-04-16, 10:59   

Tosiek wiem o czym piszesz. Pomimo, ze na Maruderze jest bardzo wygodnie to po 200 km ramiona i plecy prawie odpadają. Na Kapciu takie odległości to śmiech... Chce się jeszcze więcej. Nawet jak stawałem na siuru to już chciałem wsiadać i śmigać jak najszybciej i dalej, dalej...
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-04-16, 12:04   

Chętnie poczytam o efektach modyfikacji. Czasem sam staję na podnóżkach, coby poprawić portki albo odpędzic znużenie. Jednak nie jest to standardowa pozycja w trakcie jazdy :mrgreen: Podróż non-stop ok. 300 km (od tankowania do tankowania) zaliczam lekko dydem bez zmęczenia, co jest raczej wynikiem prawidłowej postawy dla mojej anatomii.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2014-04-16, 13:02   

Dupska macie Panowie jakieś pancerne :mrgreen: Ja po 200 kilometrach to szukam miejsca do leżenia, albo chociaż trochę postać co by żopu zreanimować :mrgreen:
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
erem 

Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-04-16, 14:29   

Dyskusja ciekawa, to i ja dorzucę swoje 3gr...

Zaczynałem od transalpa i w sumie na trampku tylko udało mi się pobić rekordy głupoty jeśli chodzi o czas i długość trasy...wróciłem z Sarajewa na raz do polski :) 20h jazdy .. tylko siusiu jeść i tankować... i dlatego kombinuje w kapciu jak go zbliżyć do wygody trampka... ten sprzęt jest dla ludzi którzy mają więcej niż 1,8m tak mi sie wydaje ... mam 175 ... wygodnie jest bliżej kiery... pech chciał, że mam wysoką szybę... co też przeszkadza bo widzę przez nią... bliżej kierownicy... kąt kolan do kitu...

Dlatego podwyższenie +odchylenie kierownicy ku sobie +obniżenie setów +spacerówki na przodzie :D bajka hehe
_________________
"breakdowns are part of adventure"
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10