Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Capo
2015-03-09, 08:10
Zawieszenie tył
Autor Wiadomość
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-08, 19:58   Zawieszenie tył

Panowie takie pytanie...
Po dzisiejszej jeździe z żonką zauważyłem obniżenie siodła.
Wcześniej stało dużo wyżej nie zagłębiałem się dziiaj w szczególy wprowadziłem Capo do garażu ale jakoś nie daje mi to spokuju?
Coś poważneg mogło się wydarzyć?
W czasie jazdy po wertepach 2x konkretnie dobiło zawieszenie tylne.
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-03-08, 20:11   

Powiem tak: też jeżdżę z żoną i bambetlami niejednokrotnie po drogach kategorii ostatniej i jakoś nie zauważyłem "przysiadu" moto.... spróbuj może pokombinować z tłumieniem dobicia ( śrubka u dołu amora, radzę przestudiować servisówkę/forum) jak jest całkiem odkręcona to możesz mieć takie właśnie wrażenie że moto siadło...ale jak je "pociągniesz do góry" to będzie ok, może ktoś bardziej obeznany w temacie się wypowie
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-08, 20:28   

RObert inaczej.. nic z zawieszeniem nie grzebałem.. ale...
wcześniej siadając na Capo jedną stope miałem równo z ziemią druga na palcach
teraz po trasie dwie stopy na płasko z lekko ugitymi nogami..
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2015-03-08, 20:36   

Czarny84 napisał/a:
(...)zauważyłem obniżenie siodła. Wcześniej stało dużo wyżej (...)

Czarny przeczytaj ten wątek. Nie jest wykluczone, że coś się wyjaśni lub znajdziesz sposób na usunięcie usterki. Moim zdaniem centralny amortyzator nadaje się do regeneracji lub wymiany. Ale co ja się tam znam...
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-03-08, 20:41   

Właśnie.... nie grzebałeś :) jest inne ustawienie na 1-ą osobę i inne na 2-e....może miałeś na 1-go (ilość obrotów i przepływ oleju jest różny.... jeśli coś zamieszałem proszę o korektę)
Moja rada: regulacja pokrętła przy siedzeniu na HARD na max, pociągnąć moto do góry za rączki jak do postawienia na centralce na max( najlepiej zostawić na centralce) i zakręcić tłumienie.... potem zlookać jakie efekty(wysokość siedzenia) i .... próbować różnych ustawień bo na tych "wsio na max" to komfortu ni ma
edit... Wojtaq dobra podpowiedż zapomniałem o tym wątku :) (ehhh skleroza)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-08, 20:54   

CZłowiek całe życie się uczy...
Tak na marginesie Capo stoi na centralne zawieszenie poszło do góry czy w tej sytuacji mam je wykrecić na max.?
Zaczynam od podstaw więc wybaczcie ;)
Wojtaq dziękuje za namiary na post jesli regulaca nie pomoże mus nie mus trzeba będzie rozbierać zawieche :/

[ Dodano: 2015-03-08, 21:04 ]
JAk doczytałem to spore koszta :/ z wymianą
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-03-08, 21:04   

Czarny84 nie wykręcić a wkręcić/zakręcić :) a potem parę dziur zaliczyć coby zawieszenie popracowało
Edit bądź dobrej myśli to Kapo może to właśnie TY! coś sp....eś :D:D
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-08, 21:13   

ee....zraz spierdoliłeś :) krecąć na postoju nie widziałem różnicy w zawieszeniu ale to pewnie kwestia przejazdzki..dobra dzięki za info i rady zobacze jutro jak czas pozwoli co z tym fantem się stało
Tak szczerze im więcej zagłebiam się w ten motocykl tym więcej mnie zaskakuje.\
dzisiaj wyleciałem na trase V-max 210?
Co ważne ok 160 km/h dziswne uczucie turbulencji w przednim kole powyzej ok
opony Mitas (kostka)
mam się martwić?
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-03-08, 21:22   

v-max w okolicy 210 ok, 160 i "rybka" czyli wężykowanie.... na kostce możliwe w sumie takie zachowanie przy tych prędkościach ma wiele składowych (szyba,kufry,solo/z pasażerem) ja rybkę mam przy 190 (solo+3kufry) na METZELER next-ach
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-08, 21:42   

Więc pewnie kwestia opon...
Zajrze jutro z tą zawiechą co jest grane. Nie ukrywając troche mnie temtat zmartwił.
 
   
vtec 


Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 364
Wysłany: 2015-03-08, 21:44   

na tych oponach max to 170km/h, potem się modlisz :) miałem te same opony, one nie są do tego!
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-03-08, 23:17   

Czytam, patrze... i nie wierze. 170-210 km/h na CAPO.. z kuframi i 2 osobami..
WOW !
A zwłaszcza teraz gdy NIKT na drodze do moto nie przyzwyczajony... oraz, gdy my nie jesteśmy jeszcze "wdrożeni" w moto w nowym sezonie...!
WOW!
Przed chwilą Wojtaq pisał o "szaleństwach" po lesie.. ( z czym się nie do końca zgadzam) ...
ale ziarnko prawdy tam było...

Ludzie nas tak odbierają jak nas widzą! Wiec nie dziwcie się ze nazywają nas "dawcami"...
nie dyskutujcie z tym, bo sami lejecie wodę na młyn...

Zresztą chyba sam sobie "robert1973" zaprzeczasz.. po lesie to z głowa...a po czarnym już nie?
Ja chyba wole szaleństwa po lesie, bo co najwyżej wyeliminujesz "siebie" a nie innych co przypadkiem Cie nie widzieli lecącego 200 km/h na CAPO (motocyklowym tirze).

PS Sorry za uogólnianie... wiem że cześć z was podziela moje zdanie, a część nie. Takie są prawa demokracji...
Jak już kiedyś pisałem w długiej dyskusji na ww temat ze ŚP Kamilem.. ja tam bede "zamulał kapiszona" . On miał podobne podejście do "zapierdalania" ;-( już miał...

Panie i Panowie gumowych drzew wam w tym sezonie życzę !
Oby wam się w tym sezonie układało wszystko ... i zawsze. bo miło się z wami rozmawia...


PS.. "BTW to chyba nie ten dział powinien być".. CAPO może przeniesiesz wątek do "technicznie"..:)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-03-09, 00:15   

190 to nic strasznego, nie rozumiem...

Przy 250 jest trochę lepiej ;)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-09, 07:47   

GrzeTom

Jeżdze motocyklami już jakiś czas wcześniej tylko plastiki i uwierz to nie były prędkości 200 ale tylko trasy szybkiego ruchu co nie wyklucza faktu że taka jazda nie jest "normalna" zdaje sobie sprawę że na drodze może wydarzyć się wszystko i wszystkiego nie można przewidzieć.
Capo przetestowałem sam bez waliek i mojej "pani"m (zresztą żebra prędzej by mi obiła gdybym osiągnął taką prędkość:) trasa "S" aut jak na lekarstwo więc sprawdziłęm jak się motocykl zachowuje przy większych prędkościach i tyle.
Tak na marginesie 100-120km/h przyjemnie, fajnie z kulturką i te spojrzenia ludzi z aut bezcenne :) i tak ma być..

Wracając do tematu zawieszenia sprawdziłem jeszcze raz dzisiaj całość.
Pokrętło klika daje opór natomiast zawiecha zrobiła się mega miękka i sporo przysiadła wycieku oleju też nie zauważyłem spróbuje jeszcze tych regulacji ale na moje coś musiało pierdol....
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-03-09, 08:39   

GrzeTom napisał/a:
Zresztą chyba sam sobie "robert1973" zaprzeczasz.. po lesie to z głowa...a po czarnym już nie?
Ja chyba wole szaleństwa po lesie, bo co najwyżej wyeliminujesz "siebie" a nie innych co przypadkiem Cie nie widzieli lecącego 200 km/h na CAPO (motocyklowym tirze).

powiem tak to były próby na nowo otwartej A1 (okolice Piekar śląskich) gdzie samochód możesz spotkać z częstotliwością 2szt/min, normalnie tak nie zapindalam na autostradzie 140-160 niezab zależnie od warunków 90-120. Raz z ręką na sercu pojechałem jak nienormalny z katowic do wrocka w 1:10 bo goniłem grupę i szczerze... nigdy więcej..... ciągłe skupienie na drodze, maszynie i na innych userach mam gdzieś taką jazdę. Co do motocyklowego tira Wicher chyba już się wypowiedział nt że Capo całkiem dobrze sobie radzi z prędkościami i ja po paru rozmowach z innymi użytkownikami "tirów" viadra/dl-e też stwierdzam że można szybko się przemieszczać bez nadmiernego szarpania nerwów (rybka). Tak jak i po lesie na czarnym też należy jeździć z głową..... jeśli są warunki to czemu nie? :)
PS z plecaczkiem nie ma lekko 140 max
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12