czy ktoś robił? jest jakiś tutorial?
mam doświadczenia z XRV750 ale tutaj ten cholerny wtrysk.
coś mi się obiło, że warto po ustawieniu synchro zrobić korektę składu mieszanki... ekhm... tylko gdzie jeśli tak?
a zatem: coś wiadomo?
proszę na temat.
Za podciśnienie odpowiadają położenia przepustnic i to się da wyregulować za pomocą odpowiednich wakuometrów. Ale skład mieszanki to już sprawa dla sterownika. Potrzebny jest analizator spalin i odpowiedni komp. Żadną śrubką się tam nie pokręci....
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
Hmm... Za pomocą waku ustawia się żeby podciśnienie za przepustnicą w każdym z cylindrów było identyczne. Inaczej do cylindrów trafia różna dawka powietrza i w efekcie mieszanka jest za uboga albo za bogata. Przekłada się to na lichą jakość jazdy i duże zużycie wachy. Ale nie wierzę, że tego nie wiesz....
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
A przyszło mi do głowy, że może ci chodzi o synchronizację ciśnień na wtryskiwaczach, może cię źle zrozumiałem. Ale w takim przypadku skoro Capo ma jedną pompę paliwową to ciśnienie musi być wszędzie jednakowe i nie ma co regulować...
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
nenenene
chodzi mi o to, że słyszałem iż po synchronizacji podciśnień /jak w gaźnikowcu/ trzeba jeszcze wyreguljować skład mieszanki czy coś nie chce mi się w to wierzyć ale pytam na wszelki wypadek. co jak nie trzeba to tym lepiej dla mnie. zrobię zawory i synchro i gotowe.
Nie jestem serwisantem, ale to moje mocne podejrzenie... Przecież sterownik nie będzie wiedział, że po regulacji przepustnice są nieco inaczej ustawione i będzie dawkował paliwo po staremu. Czyli najczęściej źle...
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
B3stia
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 270 Skąd: Leszno
Wysłany: 2009-12-17, 15:00
No tak tylko dawkowanie na pewno jest kontrolowane przy pomocy sondy lambda, która jest umieszczona w jednym z kolektorów. To by też świadczyło o tym, że zawsze będzie równa dawka paliwa podawana do obu cylindrów na cykl. W takim przypadku na zmianę mieszanki powinna być reakcja ECU "wyrównując" ją do wcześniej zapamiętanej.
Opinia czysto subiektywna
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-12-17, 22:05
Nie chcę się wymądrzać, ale powinno się zacząć chyba od ustalenia prawidłowego składu mieszanki. Synchronizacja położenia klap przepustnic to ostatnia czynność w całej tej zabawie i jest to raczej sprawa finalna.
Sama synchronizacja oprócz tego co napisaliście wyżej, ma też na celu poprawienie pracy jednostki na biegu jałowym,umożliwia poprawne przejście silnika z dolnego zakresu obrotów gdzieś w okolice średniego rejestru, ale w okolicah maksymalnej ilości obrotów nie jest elementem kluczowym.
Podobno prawidłowa synchronicacja zmniejsza wibracje. Przyznam szczerze, że nigdy tego nie odczułem, ale zarówno w XJ 600 jak i FZS 600 zauważyłem, że po synchro, koszyk sprzęgłowy zachowywał się zdecydowanie ciszej na biegu jałowym.
Ale B3stia ma rację... Sterownik skoryguje dawkę paliwa na podstawie wskazań lambdy... Cieszę się że ludzie jednak czytają to ze zrozumieniem...
Z pewnością jak jest jedna lambda, to dawki paliwa na oba cylindry są takie same. Dlatego sądzę, że wyrównane podciśnienia to ważna sprawa. I tak jak pisze Wicher, raczej dla niskich i średnich uchyleń przepustnicy.
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
Paniowie a przypadkiem Capo na ssaniu nie ma czegoś w rodzaju przepływomierza powietrza? Pytam bo jeszcze nie zdejmowałem zbiornika i nie zaglądałem tam.
_________________ Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
Chyba bardziej chodzi o to żeby podciśnienie wytwarzane przez każdy cylinder było takie samo, nieważne jaką będzie mieć wartość. Zwykły wakuometr nie pokaże stałej wartości podczas synchronizacji więc nie uda Ci się odczytać wartości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum