Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
synchro podciśnień ukł. wtryskowego
Autor Wiadomość
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-12-16, 00:07   synchro podciśnień ukł. wtryskowego

czy ktoś robił? jest jakiś tutorial?
mam doświadczenia z XRV750 ale tutaj ten cholerny wtrysk.
coś mi się obiło, że warto po ustawieniu synchro zrobić korektę składu mieszanki... ekhm... tylko gdzie jeśli tak?
a zatem: coś wiadomo?
proszę na temat.

zdrowaś
matjas
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-16, 13:05   

Za podciśnienie odpowiadają położenia przepustnic i to się da wyregulować za pomocą odpowiednich wakuometrów. Ale skład mieszanki to już sprawa dla sterownika. Potrzebny jest analizator spalin i odpowiedni komp. Żadną śrubką się tam nie pokręci.... :mrgreen:
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-12-16, 14:12   

hej hej
waku mam swoje. pytanie co po waku.
m
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-16, 17:01   

Hmm... Za pomocą waku ustawia się żeby podciśnienie za przepustnicą w każdym z cylindrów było identyczne. Inaczej do cylindrów trafia różna dawka powietrza i w efekcie mieszanka jest za uboga albo za bogata. Przekłada się to na lichą jakość jazdy i duże zużycie wachy. Ale nie wierzę, że tego nie wiesz.... :mrgreen:
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-16, 17:05   

A przyszło mi do głowy, że może ci chodzi o synchronizację ciśnień na wtryskiwaczach, może cię źle zrozumiałem. Ale w takim przypadku skoro Capo ma jedną pompę paliwową to ciśnienie musi być wszędzie jednakowe i nie ma co regulować...

:mrgreen:
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-12-16, 17:33   

nenenene
chodzi mi o to, że słyszałem iż po synchronizacji podciśnień /jak w gaźnikowcu/ trzeba jeszcze wyreguljować skład mieszanki czy coś :roll: nie chce mi się w to wierzyć ale pytam na wszelki wypadek. co jak nie trzeba to tym lepiej dla mnie. zrobię zawory i synchro i gotowe.

zdrowaś
matjas
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-17, 09:19   

Jestem głęboko przekonany, że jak się pogrzebie przy przepustnicach i podciśnieniach to korekcja składu mieszanki też jest potrzebna...
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
matjas

Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 31
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-12-17, 09:41   

jesteś pewien? bo to by była znacząca różnica względem gaźnika. niestety na niekorzyść.
m
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-17, 10:43   

Nie jestem serwisantem, ale to moje mocne podejrzenie... Przecież sterownik nie będzie wiedział, że po regulacji przepustnice są nieco inaczej ustawione i będzie dawkował paliwo po staremu. Czyli najczęściej źle...
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
B3stia 

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 270
Skąd: Leszno
Wysłany: 2009-12-17, 15:00   

No tak tylko dawkowanie na pewno jest kontrolowane przy pomocy sondy lambda, która jest umieszczona w jednym z kolektorów. To by też świadczyło o tym, że zawsze będzie równa dawka paliwa podawana do obu cylindrów na cykl. W takim przypadku na zmianę mieszanki powinna być reakcja ECU "wyrównując" ją do wcześniej zapamiętanej.
Opinia czysto subiektywna :mrgreen:
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-17, 22:05   

Nie chcę się wymądrzać, ale powinno się zacząć chyba od ustalenia prawidłowego składu mieszanki. Synchronizacja położenia klap przepustnic to ostatnia czynność w całej tej zabawie i jest to raczej sprawa finalna.
Sama synchronizacja oprócz tego co napisaliście wyżej, ma też na celu poprawienie pracy jednostki na biegu jałowym,umożliwia poprawne przejście silnika z dolnego zakresu obrotów gdzieś w okolice średniego rejestru, ale w okolicah maksymalnej ilości obrotów nie jest elementem kluczowym.
Podobno prawidłowa synchronicacja zmniejsza wibracje. Przyznam szczerze, że nigdy tego nie odczułem, ale zarówno w XJ 600 jak i FZS 600 zauważyłem, że po synchro, koszyk sprzęgłowy zachowywał się zdecydowanie ciszej na biegu jałowym.
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-17, 23:39   

Ale B3stia ma rację... Sterownik skoryguje dawkę paliwa na podstawie wskazań lambdy... Cieszę się że ludzie jednak czytają to ze zrozumieniem... :mrgreen:

Z pewnością jak jest jedna lambda, to dawki paliwa na oba cylindry są takie same. Dlatego sądzę, że wyrównane podciśnienia to ważna sprawa. I tak jak pisze Wicher, raczej dla niskich i średnich uchyleń przepustnicy.
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
Karaluch 
No to jazdaaaa...

Wiek: 47
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 289
Skąd: Sompolno k/Konina
Wysłany: 2009-12-18, 09:54   

Paniowie a przypadkiem Capo na ssaniu nie ma czegoś w rodzaju przepływomierza powietrza? Pytam bo jeszcze nie zdejmowałem zbiornika i nie zaglądałem tam.
_________________
Nie ten jest motocyklistą kto o motorach dużo mówi a ten, który wsiada na motocykl i jedzie przed siebie.
 
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-12, 17:26   

Czy ktoś zna dokładne wartości wartości podciśnień, jakie powinny być ustawione? Jest to gdzieś napisane w jakimś manualu?
_________________
Caponord 2003
 
   
major 
KTM 640 SM

Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 95
Skąd: Warszawa WA
Wysłany: 2011-07-12, 20:30   

Chyba bardziej chodzi o to żeby podciśnienie wytwarzane przez każdy cylinder było takie samo, nieważne jaką będzie mieć wartość. Zwykły wakuometr nie pokaże stałej wartości podczas synchronizacji więc nie uda Ci się odczytać wartości.
_________________
Michał
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11