Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-29, 13:00
Z racji tego że mam rozbebeszony motocykl zabrałem się za amorek:
Na pewno zrobię sobie kompletny serwis wstępnego napięcia sprężyny, widać na zdjęciu że system jest rozebrany do ostatniego oringa :) Dołożę nowy odbój, może progresywną sprężynkę. Kminie dosyć mocno nad wymianą oleju w samym amorze, ale niestety nie mam żadnego amora na straty... no cóż pożyjemy zobaczymy :)
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
hej, mógłbyś powiedzieć jak rozebrałeś amortyzator od dołu ? Trzeba zgnieść sprężynę, zablokować, wyciągnąć tą blokadę (okragłą z wycięciem) i wszystko idzie w dół?
Z tego co czytałem na nim to amor jest gazowy lub olejowo-gazowy to tak nie bardzo zaglądać jeszcze dalej niż rozebrałeś.
za odpowiedź bedę wdzięczny, muszę się też za swój wziąć.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-29, 17:06
Amortyzator jak jak każdy inny. Pewnie ameryki nie odkryli.
Na 90% jest gazowo olejowy. Na załączonym zdjęciu jest zaznaczona śruba, która najprawdopodobniej jest miejscem w którym można wlać olej. Zmodyfikuję ją tak aby umieścić w niej zawór umozliwiający napompowanie amorka i tyle. Teoretycznie wszystko powinno odbywać się jak na tym przykładowym filmiku. Oczywiście nas interesuje sama końcowa faza napełniania amortyzatora. Zakładają że amorek mi sie nie rozciek(a nic na to nie wskazuje) odmierzę zlaną ilość oleju i uzupełnie olejem Kayaby do tylnych amorków. Na koniec przez zamontowany zawór nabije to azotem i tyle.
Sosnos sprężynę musisz ściągnąć sciągaczem do sprężyn i wyjąć zabezpieczenie.
ps. Szykujcie dla mnie awaryjny amortyzator jak zabieg nie wyjdzie :D
Hejka, u mnie nie działało napięcie wstępne sprężyny (jeśli dobrze to nazwałem) ten tłok co ją wciska nie wychodził a pokrętło kręciło się bez oporu, wymieniłem miedziane podkładki zalałem olejem, zamontowałem na moto i na razie od grudnia napięcie trzyma, ciekawe jak podczas jazdy - chociaż pewnie nie ominie mnie wymiana tego uszczelnienia w tłoku (na twoim zdjęciu jest ono bodajże w lewym górny rogu? i teraz zastanawiam się czy to ruszać czy nie - póki owiewki mam ściągnięte. Nie mam ściągaczy - ale mam dostęp do pracy i tak myślałem czy amorka delikatnie nie ścisnąć i sprężyny jakoś nie zabezpieczyć.
to chyba zbytniego znaczenia nie ma, ma tylko trzymac ciśnienie i tyle,ja wlałem jakiś od przednich amorków chyba 10W. Jesli sie mylę niech mnie ktoś poprawi.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-29, 23:37
tak. Najlepiej wlać olej o najmniejszej ściśliwości. Niektórzy leją tam płyn hamulcowy ale nie polecam tej metody z racji zastosowanych oringów na tłoku napinacza. Są to zwykłe oringi nie przystosowane do płynu hamulcowego. U mnie w regulatorze był zalany czerwony płyn hydrauliczny, ale olej z przedniego zawiasu może być.
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-03-01, 09:00
Po rozmowach ze Słoniem na Firleju doszliśmy do wniosku że może by tak LHM ( płyn do zawieszeń i nie tylko do citroena) ?
A jeśli chodzi o oringi są dostępne ich wymiary ?
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-01, 09:41
Metalowo gumowe to są uszczelniacze kiwaczki w oryginale, nie do kupienia niestety. Oczywiście można zamówić oryginały ale będą to zwykłe gumowe simmeringi.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-03-01, 09:44
jagiel napisał/a:
Metalowo gumowe to są uszczelniacze kiwaczki w oryginale, nie do kupienia niestety. Oczywiście można zamówić oryginały ale będą to zwykłe gumowe simmeringi.
A jeśli chodzi o oringi są dostępne ich wymiary ?
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum