Wiek: 55 Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 81 Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-06-06, 14:57
Do "KKK"
Współczynnik nadmiaru powietrza :
"Tak zwany współczynnik nadmiaru powietrza dostarcza informacji o składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Na przykład, jeśli mieszanka zawiera więcej paliwa, mówi sie o mieszance bogatej - silnik pracuje z niedoborem powietrza. Współczynnik powietrza wynosi lambda < 1.
Jeśli mieszanka zawiera porównywalnie mniej paliwa i stosunkowo dużo powietrza, mówi się o mieszance ubogiej. W komorze spalania jest nadmiar powietrza. Odpowiedni współczynnik powietrza wynosi lambda > 1"
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 787 Skąd: Ustroń
Wysłany: 2016-06-06, 18:19
Lewan 69 pod uwagę zawsze się bierze paliwo a nie powietrze.O oczywiste jest że jest współczynnik nadmiaru powietrza,tylko że jest on zmienny bo masz zasilanie ilościowe czyli ilość mieszanki paliwo-powietrze daje kopa.
W dieslu masz współczynnik stały bo sterujesz jakością mieszanki dlatego jak przymulisz diesla albo dajesz w palnik to dymi.
Jeżeli lambda jest powyżej 1 to jest mieszanką bogata w paliwo i to się bierze pod UWAGĘ.
Takie artykuły robią ludziom wodę z mózgu .
Dużo benzyny -swieca czarna.
Mało benzyny -swieca prawie Biała i wypala wszystko.
Pisałem o składzie benzyny i powietrza a nie na odwrót.
Reszta na telefon jak masz wątpliwości.
Wiek: 55 Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 81 Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-06-18, 23:39
Temat dawki paliwa ostatecznie rozpracowany na analizatorze i przy kompie. Podniosłem lekko IFT czyli dawkę paliwa z 24,2 do 26,6 , lambda (parametr na analizatorze) obniżyła się do akceptowalnego poziomu czyli zbliżyła się do jedynki . No i świeczki bardziej zbrązowiały. Jednak miałem minimalnie zbyt ubogą mieszankę.
_________________ Caponord 2001
skvrnsk [Usunięty]
Wysłany: 2016-07-23, 15:57
Słowackie limity prędkości i opowieści o bajońskich mandatach zrobiły swoje.
Po przejechaniu 443 kilometrów zalałem pod korek 20,31 litrów.
Jakby nie patrzeć wychodzi 4,6/100km.
Teoretycznie spokojnie mogę zrobić 500km na baku :)
skvrnsk, z żaglami z wiatrem jechałeś???...no albo "non-stop" z górki??? ;P
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47 Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 457 Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2016-07-23, 21:44
skvrnsk napisał/a:
...
Jakby nie patrzeć wychodzi 4,6/100km.
...
To jaką ty miałeś prędkość ? jeszcze o takim spalaniu Kapcia nie słyszałem :P
u mnie podobnie jak u Jancia, ale też nie liczę :))) tylko leję i do przodu :)
_________________ Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
skvrnsk [Usunięty]
Wysłany: 2016-07-23, 23:02
To są suche fakty!
Po raz pierwszy rezerwa mignęła mi po 410km.
Wokół Tatr gnałem niewiele ponad słowackie ograniczenia. Niewiele znaczy max. +10km/h.
U nas podobnie nie szarżowałem.
Odnośnie technikaliów mam wgraną mapę Catfisha 2011(IFT-0, LTFT-4,2).
Wiek: 47 Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 141 Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-07-25, 19:37
Lane po korek na klikunastu stacjach w trasie na Bałkany. Plecak z tyłu+ 3 kufry+ na 2 kufrach dodatkowe tobołki. Spalanie 5,4l/100km ... Dla mnie rewelka :)
_________________ Bmw f 650
Aprilia Pegaso 650
Aprilia Caponord ETV 1000
skvrnsk [Usunięty]
Wysłany: 2016-08-07, 20:07
Dzisiaj po 365km zalałem 18,7l.
Wychodzi 5,1/100km.
Jazda mieszana, mało płynna, dużo wyprzedzania i mieszania biegami.
skvrnsk, napisz jeszcze ile Ci pali w trasie przy jeździe ekonomiczniej
Patrzyłeś może jak świece wyglądają po takim wypadzie? Chętnie bym zobaczył zdjęcie.
skvrnsk [Usunięty]
Wysłany: 2016-08-07, 20:54
Przy jeździe superekonomicznej udało mi się zejść poniżej 5l/100km.
Generalnie rzadko pałuję na niskich biegach. Tylko kiedy trzeba.
Do świec nie zaglądałem. Nie widzę na razie takiej potrzeby. Może kiedyś przy okazji.
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-07, 22:57
Robiłeś analizę składu spalin, jakie masz wartości ?
Każdego kapcia można "wykastrować", ustawić dawkę paliwa na niskim poziomie dzięki czemu spalanie będzie jak w rasowej 126tce, ekolodzy będą w niebo wzięci , motocykl będzie mógł pracować w garaży podziemnym pół dni i nie załączy się czujnik dymu.... ale zastanawiam się tylko po co tak karać ten zajefajny silnik ???
Na dłuższą metę jeżdżąc w taki peudo-ekonomiczny sposób gdzie spalasz praktycznie powietrze a paliwo jest przy okazji aby proces detonacji miał miejsce , skazujesz silnik na przedwczesne zużycie. Uboga mieszanka to podwyższona temperatura spalania, wypalające się gniazda zaworowe, przedwczesne zużycie świec itd...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum