Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Tarcze sprzęgła
Autor Wiadomość
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2016-11-29, 10:11   

KKK napisał/a:
Człowieku ludzie piszą ci kulturalnie abyś się domyślił...

Także, ten tego...
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-03-28, 10:43   

Czy ktoś może potwierdzić ilość i kolejność tarcz w I i II generacji Capo?
Zauważyłem, że roczniki do 2003 mają 9 tarcz i 10 przekładek, a od 2004 mają 8 tarcz i 9 przekładek, jak u mnie. Czy to się zgadza? Da ktoś konkretnego linka do kompletu tarcz dla II generacji?


Chciałem EBC i ogólnie na necie jest info, że do wszystkich roczników pasuje zestaw CK4434, ale sprzedawca podał mi szczegóły i tam jest 9 tarcz po 3mm, a u mnie jest 8 po 3,6mm, więc sam już nie wiem, co i jak.
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2017-03-28, 11:06   

a co na to fiszka ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-02, 14:19   

Jest problem. Zamontowałem nowy komplet EBC SRK117 i o ile już nie ślizga, to przez noc się skleja, rano trudno wbić jedynkę bez szarpnięcia i zgaszenia silnika. Na zimno ciągnie i bardzo trudno znaleźć luz. Po iluśtam kilometrach trochę się uspokaja i przestaje tak ciągnąć.
Tarcze założone prawidłowo(wymoczone), układ odpowietrzony nie raz i nie dwa, a nawet nie pięć, wysprzęglik szczelny, tłoczek porusza się normalnie... a wyraźnie nie wysprzęgla do końca. Na klamce trzpień wyregulwany i wypróbowany w każdej pozycji. Zrobiłem już na nim 600km.
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2017-05-02, 14:34   

Jaka oliwa ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-02, 15:04   

Eni 15W50.

Co jeszcze mogę dodać...
-nowy komplet jest 0.8mm cieńszy
-nowe sprężyny są 1.4mm dłuższe (zakładałem też stare do nowych tarcz bez skutku)
-same tarcze oczywiście mają inne grubości, bo jest ich więcej (9 ciernych, 10 stalowych)

Na forum af1 nawet ktoś pojechał po bandzie i polecił spraawdzić popychacz, bo mógł się zużyć i skrócić. Niemożliwe, bo z poprzednimi tarczami było dobrze, a i zużyć się nie miał jak, bo na jednym końcu opiera się na łożysku, na drugim ma aluminiowy tłoczek. To już prędzej tłoczek mógł się wyrobić w miejscu styku z popychaczem, ale raz jeszcze - z poprzednimi tarczami było dobrze.

Czyżby grubość kompletu miała takie znaczenie? 0.8mm?
A może samo ustąpi w miarę nabijania kilometrów? Nie wymieniałem nigdy wszystkich tarcz, więc nie wiem, czy to działa na zasadzie "zamontuj i jedź" czy muszą się dotrzeć.
 
   
milośnik cap699 
milośnik cap699

Wiek: 55
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 323
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-02, 20:06   

Mój syn miał taki przypadek jak twój olej miał matula zmieniliśmy na castro l i wszystko ustąpiło to nie reklama tylko przykład z życia .
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-02, 20:19   

To nie takie proste niestety. Na starych tarczach nie było żadnego ciągnięcia, tylko ślizganie z racji zajechanych tarcz ciernych. Poza tym sprzęgło pracowało dobrze.
Teraz nie ślizga nic a nic, ale też nie wysprzęgla dobrze, a jedyne co robiłem to zmiana tarcz, więc cała hydraulika i olej odrzucam.
Zrobiłem jeszcze taki myk, że założyłem stare metalowe(9) i nowe cierne(9) plus jedna dodatkowa nowa metalowa, bo nowe cierne są cieńsze. Efekt jest taki, że ciągnięcie prawie całkiem zniknęło i nic nie ślizga.
Jutro spróbuję jeszcze jeden myk - założę cały nowy komplet, który jest prawie milimetr cieńszy od starego + jedną starą przekładkę, żeby zwiększyć grubość całego zestawu, bo najwyraźniej to jest przyczyną słąbego wysprzęglania.

Reasumując, moim zdaniem, wszystkiemu winny jest burdel z generacjami Aprilii, różnymi sprzęgłami, a najgorszy jest piep.... burdel z serwisówkami i sklepami, gdzie co sklep jest co innego i jeszcze co innego w manualach.Szukałem tarczy to się okazało, że inny komplet jest w manualu, inny w sklepach z OEMami(fabryczne) i jeszcze inny w pozostałych sklepach. Pomijam już fakt, że do tego samego rocznika różne sklepy miały komplety tarcz o różnej grubości. BURDEL.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-02, 20:27   

Więcej tarcz = mniejsze luzy pomiędzy nimi w momencie wysprzęglenia. Wcześniej miałeś 16 przerw, teraz dzielisz to przez 18, więc każda szczelina jest mniesza po wysprzegleniu, dlatego nie rozłącza do końca.
_________________
Caponord 2003
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-02, 20:41   

Ale zestaw jest dedykowany do wszystkich roczników Caponorda. Tak jest sprzedawany.
A skoro jest dedykowany to ma działać. A nie działa, bo pewnie jest do innego rocznika.
Weź znajdź komplet, jak mój z ośmioma tarczami ciernymi i dziewięcioma stalówkami... nie ma.
To znaczy jest OEM w sklepie AF1 za grubo ponad dwa tysiące.
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2017-05-02, 21:13   

skvrnsk napisał/a:
Ale zestaw jest dedykowany do wszystkich roczników Caponorda. Tak jest sprzedawany.
A skoro jest dedykowany to ma działać.


To że coś jest dedykowane - wcale nie oznacza że pasuje i ma z tym działać !
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-02, 22:15   

Jaki masz przebieg że sprzęgło wymienales ? Polecam oryginalne, nowe sprężyny , są lepsze od zamienników, mocniejsze.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-02, 22:25   

81000.
Jak mało, że pisałem jak ślizga, to macie jeszcze to:
https://www.youtube.com/w...p1YxgKPr6Y&t=1s

Sprężyny wymieniłem najpierw na EBC wzmocnione(na filmie), a tereaz z całym zestawem mam jeszcze dłuższe EBC od poprzednich.
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2017-05-03, 08:19   

Ja tak sobie myślę, że jeżeli tarcze mają właściwą cierność, to należy zadbać o docisk...
I może ich być więcej i mieć sumarycznie mniejszą grubość - to nam chyba tylko obniży czas użytkowania jak sądzę - ale jak to będzie dobrze dociskane, spełni swoją rolę.
Logika tak nakazuje myśleć...
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-03, 08:42   

Martinezz napisał/a:
Ja tak sobie myślę, że jeżeli tarcze mają właściwą cierność, to należy zadbać o docisk...

Ale które tarcze, stare czy nowe? Na starych spiek tak się zeszklił, że można się w nich przeglądać. Im już nic nie pomoże.
A nowe tarcze mają podwyższoną trwałość(włókna aramidowe), więc o ich trwałość się nie obawiam.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11