Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-15, 22:58 Naprawa licznika.
Ponieważ po powrocie z Norwegii mój licznik zaczął wariować postanowiłem go naprawić. Elektronik ze mnie żaden ale nie ma rzeczy których nie da się naprawić i nauczyć... Więc wziąłem i naprawiłem :D Problem polegał na tym iż przy niskich temperaturach licznik nie działał. Nie uruchamiały się wyświetlacze i podświetlenie. Jedyne co działało to ciśnienie oleju. Po chwili pracy jednak wszystko zaczynało działać. Chwile się wydłużały z sekund do minut aż przyszła zima i licznik działał jedynie po podgrzaniu w domu(jak rozpracowywałem mapowanie epromu to po chwili trzymania w domu działał idealnie). Przyczyną okazał się kondensator którego test jest bardzo prosty. W zimnych warunkach wystarczy podgrzać np. lutownicą, a w zimnych schłodzić np. jakimś aerozolem technicznym. Kondensator SMD czyli montowany powierzchniowo wymieniłem po wcześniejszych próbach na starych płytach głównych. Operacja przebiegła bezproblemowo, efekt zajebisty czyli działa. Podsumowując licznik Capo ma coraz mniej tajemnic przede mną. Ogarniam software i hardware :D
Link do filmu pokazującego objawy i diagnozę:
film
Foto relacja:
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2019-01-16, 08:59 Re: Naprawa licznika.
Wymieniłeś tarcze wskaźników?
bo w Norwegii miałeś chyba w milach jak dobrze pamiętam czy to druga sztuka?
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-16, 09:20
jak się bawiłem epromem to założyłem tarcze z km ze starych zegarów które padły po spalaniu reglera lata temu na próbę czy zmiany przeliczników działają dobrze. Testy się powiodły i teraz zamawiam nowe piękne tarcze w km. Oczywiście przebieg przeliczony na km zgodny z przebiegiem motocykla.
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Caponordy i Futury dzielą się na te którym się licznik spieprzył i na te którym się dopiero spieprzy :D
Do tej pory miałem jeden problem z licznikiem a w zasadzie z prędkościomierzem, ale winny okazal się być czujnik prędkościomierza więc możliwe, że prawdziwe licznikowe problemy dopiero przede mną.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-16, 22:58
Nikomu tego nie życzę, ale czytając hamerykańskie fora problemy z licznikami pojawiają się często. Zazwyczaj zdarzają się dwa typy problemów. Jeden to ten który teraz rozwiązałem a drugi to krzaki na wyświetlaczach. Otwierając już dziesiąty z rzędu licznik(futura) widzę znowu ślady ingerencji tym razem w opornikach. Tak czy inaczej mój licznik działa i ma się bardzo dobrze. Dzisiaj zgrałem mapę z epromu futury, wyedytowałem tj. wpisałem mój przebieg i zmieniłem przelicznik impulsów z Futury na kapcia. Jutro sprawdzę czy pokazuje mi pojemność zbiornika w litrach bo to mi tylko zostało do rozpracowania :)
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Basin raider, a co byś powiedział na nie działający TYLKO prędkościomierz? Wszystkie inne wskazania są ok, tylko prędkości km/h nie pokazuje /wskazówka stoi /. Twoim zdaniem da się coś z tym zrobić?
_________________ Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-17, 22:55
Sorka, późno już... Jeżeli km nam nabija to w pierwszej kolejności zrobił bym test prędkościomierza w Tune Ecu. Jeżeli licznik nie wstanie to pozostaje dobranie się do płyty licznika i sprawdzenie silniczków. Jak coś to mam takie :)
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47 Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 457 Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2019-01-22, 21:33
michciobb napisał/a:
No raczej nie. Skoro pisze, że TYLKO prędkościomierz to czujnik musi być dobry. Inaczej nie liczyłby kilometrów.
tu się mylisz (ale co ja się tam znam....)....bo to właśnie czujnik powoduje te wszystkie zawirowania...wskazówka może "stać" a km będą liczone,,,,,wskazówka może "latać" km też będą liczone... ba może wskazywać poprawną wartość na prędkościomierzu a później może wykazywać głupoty - a km będą liczone - wiem bo tak miałem
Wszystko zależy od czujnika prędkościomierza - taka przypadłość że padają po różnych czasookresach- a wiem to ze swojego doświadczania. Najbardziej narażone są roczniki starsze tzw. "uszatki" chociaż reguły niestety ni ma ;(
Mondi jeżeli masz taką możliwość to "pożycz" od kogoś czujnik podmień i będziesz miał pewność na 100% o co komon z licznikiem.Je żeli takiej możliwości nie masz to zakup i wykonaj samodzielnie nowy - czyt. nie orgi - patrz na forum było pisane...
Mogę również dodać tak od siebie że wszystkie moje przypuszczenia ( a różnie już kombinowałem ) że pierwsze objawy "zużycia licznika" nie są jednak objawem np. padającego rygla - a w nieszczęściu bo też tak potrafi być uwalenia uzwojenia alternatora (polecam - przewijać a nie kupować nowy - oczywiście w dobrej firmie))
Natomiast - wszystkie objawy związane z wyświetlaczami i innymi pierdołami w liczniku zazwyczaj - tu się zgodzę z Basin raider - koniecznym staje się wymiana kondziora i to POMAGA.
uf...się rozpisałem....za dużo gigas za dużo......
przepraszam zacne grono już się poprawiam :P
_________________ Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum