Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa licznika.
Autor Wiadomość
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-15, 22:58   Naprawa licznika.

Ponieważ po powrocie z Norwegii mój licznik zaczął wariować postanowiłem go naprawić. Elektronik ze mnie żaden ale nie ma rzeczy których nie da się naprawić i nauczyć... Więc wziąłem i naprawiłem :D Problem polegał na tym iż przy niskich temperaturach licznik nie działał. Nie uruchamiały się wyświetlacze i podświetlenie. Jedyne co działało to ciśnienie oleju. Po chwili pracy jednak wszystko zaczynało działać. Chwile się wydłużały z sekund do minut aż przyszła zima i licznik działał jedynie po podgrzaniu w domu(jak rozpracowywałem mapowanie epromu to po chwili trzymania w domu działał idealnie). Przyczyną okazał się kondensator którego test jest bardzo prosty. W zimnych warunkach wystarczy podgrzać np. lutownicą, a w zimnych schłodzić np. jakimś aerozolem technicznym. Kondensator SMD czyli montowany powierzchniowo wymieniłem po wcześniejszych próbach na starych płytach głównych. Operacja przebiegła bezproblemowo, efekt zajebisty czyli działa. Podsumowując licznik Capo ma coraz mniej tajemnic przede mną. Ogarniam software i hardware :D

Link do filmu pokazującego objawy i diagnozę:
film

Foto relacja:



_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2019-01-16, 08:59   Re: Naprawa licznika.

Wymieniłeś tarcze wskaźników?
bo w Norwegii miałeś chyba w milach jak dobrze pamiętam ;-) czy to druga sztuka?
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-16, 09:20   

jak się bawiłem epromem to założyłem tarcze z km ze starych zegarów które padły po spalaniu reglera lata temu na próbę czy zmiany przeliczników działają dobrze. Testy się powiodły i teraz zamawiam nowe piękne tarcze w km. Oczywiście przebieg przeliczony na km zgodny z przebiegiem motocykla.
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-01-16, 11:06   

No i super - wolałbym nie mieć licznikowych problemów, ale jak będą to materiał może być przydatny :-)
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-16, 11:26   

Caponordy i Futury dzielą się na te którym się licznik spieprzył i na te którym się dopiero spieprzy :D
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-16, 12:38   

Czy prze wymianą kondensatorka próbowałeś tylko przetopić luty czy od razu wymieniłeś na nowy? Bardziej wygląda mi to po prostu na zimny lut.
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-16, 13:04   

Próbowałem. Zdecydowanie w tej sytuacji winny jest kondensator.
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-01-16, 20:24   

Basin raider napisał/a:
Caponordy i Futury dzielą się na te którym się licznik spieprzył i na te którym się dopiero spieprzy :D

Do tej pory miałem jeden problem z licznikiem a w zasadzie z prędkościomierzem, ale winny okazal się być czujnik prędkościomierza więc możliwe, że prawdziwe licznikowe problemy dopiero przede mną.
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-16, 22:58   

Nikomu tego nie życzę, ale czytając hamerykańskie fora problemy z licznikami pojawiają się często. Zazwyczaj zdarzają się dwa typy problemów. Jeden to ten który teraz rozwiązałem a drugi to krzaki na wyświetlaczach. Otwierając już dziesiąty z rzędu licznik(futura) widzę znowu ślady ingerencji tym razem w opornikach. Tak czy inaczej mój licznik działa i ma się bardzo dobrze. Dzisiaj zgrałem mapę z epromu futury, wyedytowałem tj. wpisałem mój przebieg i zmieniłem przelicznik impulsów z Futury na kapcia. Jutro sprawdzę czy pokazuje mi pojemność zbiornika w litrach bo to mi tylko zostało do rozpracowania :)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-01-17, 22:15   

Basin raider, a co byś powiedział na nie działający TYLKO prędkościomierz? Wszystkie inne wskazania są ok, tylko prędkości km/h nie pokazuje /wskazówka stoi /. Twoim zdaniem da się coś z tym zrobić?
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-17, 22:23   

Mondi, Ja bym tutaj szedł w stronę czujnika prędkościomierza.
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-17, 22:40   

No raczej nie. Skoro pisze, że TYLKO prędkościomierz to czujnik musi być dobry. Inaczej nie liczyłby kilometrów.
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-01-17, 22:55   

Sorka, późno już... Jeżeli km nam nabija to w pierwszej kolejności zrobił bym test prędkościomierza w Tune Ecu. Jeżeli licznik nie wstanie to pozostaje dobranie się do płyty licznika i sprawdzenie silniczków. Jak coś to mam takie :)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-01-22, 18:36   

Basin raider, test był, licznik stoi :/. Chyba muszę skontaktować się z Tobą na priv ;p
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
gigas 
Tomek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 457
Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2019-01-22, 21:33   

michciobb napisał/a:
No raczej nie. Skoro pisze, że TYLKO prędkościomierz to czujnik musi być dobry. Inaczej nie liczyłby kilometrów.


tu się mylisz (ale co ja się tam znam....)....bo to właśnie czujnik powoduje te wszystkie zawirowania...wskazówka może "stać" a km będą liczone,,,,,wskazówka może "latać" km też będą liczone... ba może wskazywać poprawną wartość na prędkościomierzu a później może wykazywać głupoty - a km będą liczone - wiem bo tak miałem
Wszystko zależy od czujnika prędkościomierza - taka przypadłość że padają po różnych czasookresach- a wiem to ze swojego doświadczania. Najbardziej narażone są roczniki starsze tzw. "uszatki" chociaż reguły niestety ni ma ;(

Mondi jeżeli masz taką możliwość to "pożycz" od kogoś czujnik podmień i będziesz miał pewność na 100% o co komon z licznikiem.Je żeli takiej możliwości nie masz to zakup i wykonaj samodzielnie nowy - czyt. nie orgi - patrz na forum było pisane...
Mogę również dodać tak od siebie że wszystkie moje przypuszczenia ( a różnie już kombinowałem ) że pierwsze objawy "zużycia licznika" nie są jednak objawem np. padającego rygla - a w nieszczęściu bo też tak potrafi być uwalenia uzwojenia alternatora (polecam - przewijać a nie kupować nowy - oczywiście w dobrej firmie))
Natomiast - wszystkie objawy związane z wyświetlaczami i innymi pierdołami w liczniku zazwyczaj - tu się zgodzę z Basin raider - koniecznym staje się wymiana kondziora i to POMAGA.

uf...się rozpisałem....za dużo gigas za dużo......
przepraszam zacne grono już się poprawiam :P
_________________
Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11