Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Trzaski z napędu
Autor Wiadomość
Krzycho43 


Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 80
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2019-06-01, 10:43   Trzaski z napędu

Witam grono
Mam taki problem, wczoraj wracając ze szkolenia po jakiś 200km juz w mieście jadąc na 3 biegu usłyszałem mocne trzaski z napędu. Tylko pod obciążeniem czyli na gazie...
Dzisiaj zdjąłęm koło, łożyska ok, zbierak ok, łańcuch i zębatki też ok, luz łańcucha ok...
Tylko zauważyłem jedną sprawę, zębatka zdawcza na wrzuconym biegu ma spory luz, tzn mogę ją obrócić o jakąś 1/5 obrotu......
Czy ktoś może miał taki przypadek ?
I czy tam sie coś dzieje ....?
_________________
Wczesniej - Vstrom DL 650
Teraz - Caponord 2002
 
   
milośnik cap699 
milośnik cap699

Wiek: 55
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 323
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-01, 11:02   

Łańcuch czasem nie jest mocno rozciągnięty sprawdź czy nie próbuje wychodzić na zęby .

[ Dodano: 2019-06-01, 12:07 ]
https://www.youtube.com/watch?v=S04PsDmbXPA
 
   
Krzycho43 


Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 80
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2019-06-05, 12:29   

No okazało sie, że jednak chyba łańcuch na przedniej zębatce choć do końca nie jestem pewien...
Ale martwi mnie ten luz na obrocie wałka zdawczego....(na wrzuconym biegu mogę go obrócić i 1/5 1/4 obrotu prawie) :-(
Może ktoś coś ???
_________________
Wczesniej - Vstrom DL 650
Teraz - Caponord 2002
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 58
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-05, 14:15   

Łańcuch może być zużyty nierównomiernie . Tzn. na niektórych ogniwach uszczelnienia poszły się paść , dostała się woda i jest tak wszystko skorodowane . U mnie skończyło się to zerwaniem łańcucha bo cały wyciągnięty nie był , luz był ok , wyglądał niby dobrze a dopiero po jego dokładnych oględzinach na wierzchu wyszło co się działo .
A co do luzu na zębatce zdawczej . To ten luz ma zębatka na wałku czy cały wałek z zębatką . Bo to dwie różne rzeczy .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
Krzycho43 


Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 80
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2019-06-06, 06:35   

Nie nie, tylko wałek ma ten luz w silniku.
Zębatka siedzi ciasno na frezie, sam wałek sie obraca o jakąś część obrotu.
_________________
Wczesniej - Vstrom DL 650
Teraz - Caponord 2002
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-06-06, 06:57   

Wydaje mi się, że taki obrót jest w granicach normy - jest to po prostu suma luzów pomiędzy wszystkimi przełożeniami skrzyni biegów. Nie sprawdzałem u siebie ile luzu ma wałek zębatki zdawczej, ale na biegu można kawałek luźno obrócić tylne koło, a wiadomo że prędkość obrotowa zębatki zdawczej jest większa niż koła :-)
 
   
Krzycho43 


Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 80
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2019-06-06, 07:25   

ralph178 napisał/a:
Wydaje mi się, że taki obrót jest w granicach normy - jest to po prostu suma luzów pomiędzy wszystkimi przełożeniami skrzyni biegów. Nie sprawdzałem u siebie ile luzu ma wałek zębatki zdawczej, ale na biegu można kawałek luźno obrócić tylne koło, a wiadomo że prędkość obrotowa zębatki zdawczej jest większa niż koła :-)


Dzieki za odp, a jeśli ktoś mógłby sprawdzić u siebie ten luz to byłbm wdzieczny

[ Dodano: 2019-06-06, 11:26 ]
No i przejażdżka dzisiaj :(
To nie łańcuch, bo nie wskakuje na zęby tylko coś w środku po drugiej stronie wałka zdawczego. Strzela , chrupie , nie wiem jak to nazwać :(
Silnik w tym miejscu tak gorący że śruby od pokrywy zębatki nagrzane jak nie wiem.....
_________________
Wczesniej - Vstrom DL 650
Teraz - Caponord 2002
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-06, 20:47   

łożysko wałka zdawczego pewnie umarło - wnioskuje to po opisie...

zdejmij osłonę zębatki przedniej, poluzuj łańcuch i zobacz czy zębatka nie ma luzów bocznych łącznie z wałkiem, oraz czy swobodnie się obraca
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
grzechotnik 
Stary korwobód


Ile cylindrów ma Caponord: 1
Wiek: 49
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-06-16, 16:51   

Witam, podłączę się pod temat...
Wczoraj wracając z gór zaczął strzelać napęd.... okazało się że łożysko tylnego koła od strony tarczy hamulca padło.
Możecie mnie poratować informacją jakie łożyska i oringi na tylne kolo do Caponorda 1200 2016 rok. Akurat jestem w Norwegii i pasuje jakoś wrócić ... pozdrawiam

[ Dodano: 2019-06-16, 19:42 ]
ok, temat ogarnięty ... wymiary znam,już zamówione. Pozdrawiam
_________________
Lepszy Caponord w telewizorze niż Multistrada u sąsiada.
 
   
Krzycho43 


Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 80
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2019-07-02, 10:05   

jagiel napisał/a:
łożysko wałka zdawczego pewnie umarło - wnioskuje to po opisie...

zdejmij osłonę zębatki przedniej, poluzuj łańcuch i zobacz czy zębatka nie ma luzów bocznych łącznie z wałkiem, oraz czy swobodnie się obraca


No właśnie nie ma tam luzów, zębattka obraca się normalnie i żadnych bocznych luzów.
Wymieniłem łożyska w tylnym kole w piątek, myśałem że to jest przyczyna.
W niedzielę na powrocie z 3miasta 40km przed domem znów zaczęło strzelać i jak przyglądałem się na łańcuch w czasie jazdy to mocno podskakiwał........
Napęd zamówiony, zobaczymy po wymianie.

[ Dodano: 2019-07-05, 10:18 ]
jagiel napisał/a:
łożysko wałka zdawczego pewnie umarło - wnioskuje to po opisie...

zdejmij osłonę zębatki przedniej, poluzuj łańcuch i zobacz czy zębatka nie ma luzów bocznych łącznie z wałkiem, oraz czy swobodnie się obraca


Jagiel mam pytanko.
Zamówiłem nowy napęd, założyłem wczoraj łąńcuch DIDa VX i zębatki Sunstara, po naciągnieciu mam wrażenie że w pewnym momencie łańcuch jest napięty a jak obrócę koło to ma prawidłowy luz......
Czemu tak , jeśli cały napęd nowy ?
_________________
Wczesniej - Vstrom DL 650
Teraz - Caponord 2002
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2019-07-05, 23:30   

A po co kupiłeś chińskiego DIDA????? :shock:
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-06, 09:58   

W przypadku zestawów DID Sunstar, to niestety norma. Słaba jakość zębatek. Więc może tak być. Alternatywnie kup inne zębatki.

Tak na marginesie VX do kapcia to moim zdaniem wyrzucone pieniądze, ten łańcuch się bardzo szybko skończy.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2019-07-08, 11:47   

Polecam ĆZ i zębatki Esjot
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-08, 13:49   

no teraz to trochę za późno :))

ale fakt, esjot ma dobre zębatki
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Lewan69 


Wiek: 55
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2019-07-14, 17:12   

Potwierdzam ... zrobiłem na zestawie ĆZ i Esjot prawie 20 tyś km i nic mu nie jest ...
_________________
Caponord 2001
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10