To może ja spróbuję, zawsze lubiłem się przechwalać...
Masz problem z wolnymi obrotami?
Najpierw upewnij się że soft w sterowniku jest świeży. Nowe mapy zostały opublikowane i może ci je wgrać lokalny dealer, albo może wysłać twój sterownik do Aprilii. Poczarują trochę i odeślą ci sterownik na drugi dzień. Zgodnie z tym co Mówi Cory z serwisu Aprilia USA, problem może być prościutki, chodzi o ustawienie pozycji odcięcia i zmuszenie sterownika, żeby się nauczył ponownie gdzie znajduje się pozycja zamkniętej przepustnicy. Każdy dealer z Axonem ci to zrobi, TunaBoy też da sobie z tym radę.
Jeśli to nie pomoże, to, oto rada od innego użytkownika Capo:
Wymieniłem zawór (chyba) odpowietrzający u podstawy zbiornika paliwa na przelotkę. Użyłem typowego samochodowego łącznika, kupiłem cztery takie za dwa dolary.
Wyjaśnienie: oryginalny zawór wydawał się zacięty w pozycji zamkniętej, ale za każdym razem jak testowałem go przy uruchomionym silniku wytwarzał ciągłe podciśnienie. I nie chciał się odblokować.
Zasobnik z węglem aktywnym wchłania opary ze zbiornika paliwa (które i tak wydostają się na zewnątrz przez otworki w korku wlewu), przez zawór jednodrożny. Przy pracującym silniku w zbiorniku wytwarzane jest podciśnienie co otwiera zawór jednodrożny. Gdy silnik gaśnie, zawór się zamyka przez co powietrze nie dochodzi do zbiornika (i stąd ujemne ciśnienie w zbiorniku). Wygląda mi na to, że Capo usuwa opary paliwa, ale zbiornik nie jest wentylowany prawidłowo. Myślę, że to dziwne zachowanie powoduje pompa paliwa, pracująca mocniej, żeby przezwyciężyć obniżone ciśnienie w zbiorniku.
W każdym razie po wyczyszczeniu zaworu jednodrożnego, rozebraniu u złożeniu korka wlewu i uruchomieniu wg diagramu dot. zasobnika węglowego, zamieszczonego w manualu na jakąś godzinkę uznałem że problem sprawiał zawór jednodrożny.Zastąpiłem go zwykłą przelotką, która pozwala zarówno na opróżnianie zbiornika oparów, jak i na wyrównanie ciśnienia.
Wydaje się działać dobrze, a mechanik Aprilii powiedział 'zrobiłem to samo', kiedy spytałem go jak naprawił dwa inne Capo z podobnymi problemami. Oto więc co zrobiłem, kupiłem ćwierćcalową przelotkę kątową i i założyłem ją...
Uff... Ale się zmęczyłem. Może nie za pięknie i nie za wiernie, ale ogólny sens powinien być OK. Tylko jedno małe ale. Wydaje mi się, że to wszystko to jest ta trzecia góralska prawda - gówno prawda... Otwórz korek wlewu paliwa i sprawdź czy jest różnica. Jeśli nie, to zawór zwrotny nie ma tu nic do rzeczy...
pozdrawiam i idę spać...
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
Siemanko podłącze sie, mnie faluje na ciepłym silniku. Chodzi równo ale jak złapie temperature zaczyna falowac i nie wiem co jest ??? Może ktoś coś podpowie ??
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2018 Posty: 158 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-30, 09:32
U mnie obroty się wyrównały po DOKŁADNYM wyczyszczeniu silniczka krokowego i uszczelnieniu airboxa.
Oczywiście przewody podciśnienia muszą być szczelne. Po tym zabiegu pracuje bardzo RÓWNO
Ja proponuję wyczyścić jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego do airboxa. Na naszym forum mało jest o nim napisane, a jest on odpowiedzialny za wiele parametrów mieszanki paliwo / powietrze. U mnie po jego wyczyszczeniu też problem z obrotami ustał.
_________________ Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
Ja miałem problem z falowaniem i zbyt wysokimi wolnymi obrotami.
Czyszczenie silniczka krokowego a nawet jego wymiana nie przyniosły rezultatu.
Pomógł natomiast reset TPS, ale trzeba go zrobić podpinając się pod komputer.
Oczywiście szczelność przewodów podciśnienia musi być tak jak wszyscy piszą
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2018 Posty: 158 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-30, 15:19
Jak widzisz pole do popisu spore, co egzemplarz to inna przyczyna. Spróbuj zacząć od rozwiązań bezinwestycyjnych a dopiero na samym końcu wymieniał silnik na nowy😉
I po Świętach . Czas zrobić porządek z maszyną....
Pytanko jaki kabel i jaki program potrzebny żeby djagnostykę maszyny zrobić ??? No i gdzie podłączyć 😜
Pytanko jaki kabel i jaki program potrzebny żeby djagnostykę maszyny zrobić ??? No i gdzie podłączyć 😜
soory Kolego ale tyle razy było to już pisane że następny wpis nie pogłębi Twojej wiedzy wybacz opcja szukaj nie gryzie a pomaga konstruktywnie rozwiązywać problemy
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ręce mi opadły mam dość ... Wymaian świec, 2cewek, czyszczenie krokowca zero poprawy . Jak jest gorąco to jest lipa nawet gaśnie . Odpala i trzyma obroty przez chwile dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu....
Potrzebny ktoś z kompem i pojęciem jak najbliżej Częstochowy.
Jakieś propozycje ?
Ewentualnie czy znajdzie sie ziom o dobrym sercu i podpowie co kupić i jak przystosować interfejs by to działało 😜. Miarka sie przebrała rozbieram w sobote i całkowity przegląd łącznie ze sprawdzeniem luzów zaworowych. Krokowiec niby dziala ale nie wiem jaki to model żadnego numeru na nim niea a napis sie zmył przy myciu . Waku jakieś sie walają w garażu i wężyki z zaslepkami jakieś pod zbiornikiem namierzyłem . Prosze o pomoc bo naprawde jestem chwile przed drastycznymi krokami tak mnie to irytuje . Miałem już 2 apki ale tak mnie nie wkór...ły....
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1574 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-07-01, 18:43
Zrobiłeś dużo tylko zacząłeś od rzeczy najtrudniejszych. Czy przejrzałeś dokładnie całą magistralę podciśnień milimetr po milimetrze? Nie wiem czy zauważyłeś że w większości podpowiedzi powtarza się temat szczelności podciśnień i uwierz mi że w 95% jest to główna przyczyna falowania tego silnika. Te wszystkie wężyki nawet jak wyglądają na całe to potrafią być delikatnie nadpęknięte i już będzie dupa.
Zacznij od tego i przyłóż się bo to klucz do sukcesu
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum