Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Falujące wolne obroty
Autor Wiadomość
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-08-18, 22:46   Falujące wolne obroty

Witajcie,

Wkurzają mnie już te falujące obroty. Na stronie Caporider jest instrukcja jak zaradzić problemowi.

Niestety mój angielski leży i kwiczy bo nie rozumiem o co mu tam chodzi. Jakby ktoś był tak miły i przetłumaczył mi o co kaman..
_________________
 
 
   
Marcin 
Aprilia Atlantic 500

Wiek: 54
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 358
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-08-18, 23:44   

To może ja spróbuję, zawsze lubiłem się przechwalać... :mrgreen:

Masz problem z wolnymi obrotami?
Najpierw upewnij się że soft w sterowniku jest świeży. Nowe mapy zostały opublikowane i może ci je wgrać lokalny dealer, albo może wysłać twój sterownik do Aprilii. Poczarują trochę i odeślą ci sterownik na drugi dzień. Zgodnie z tym co Mówi Cory z serwisu Aprilia USA, problem może być prościutki, chodzi o ustawienie pozycji odcięcia i zmuszenie sterownika, żeby się nauczył ponownie gdzie znajduje się pozycja zamkniętej przepustnicy. Każdy dealer z Axonem ci to zrobi, TunaBoy też da sobie z tym radę.

Jeśli to nie pomoże, to, oto rada od innego użytkownika Capo:
Wymieniłem zawór (chyba) odpowietrzający u podstawy zbiornika paliwa na przelotkę. Użyłem typowego samochodowego łącznika, kupiłem cztery takie za dwa dolary.
Wyjaśnienie: oryginalny zawór wydawał się zacięty w pozycji zamkniętej, ale za każdym razem jak testowałem go przy uruchomionym silniku wytwarzał ciągłe podciśnienie. I nie chciał się odblokować.
Zasobnik z węglem aktywnym wchłania opary ze zbiornika paliwa (które i tak wydostają się na zewnątrz przez otworki w korku wlewu), przez zawór jednodrożny. Przy pracującym silniku w zbiorniku wytwarzane jest podciśnienie co otwiera zawór jednodrożny. Gdy silnik gaśnie, zawór się zamyka przez co powietrze nie dochodzi do zbiornika (i stąd ujemne ciśnienie w zbiorniku). Wygląda mi na to, że Capo usuwa opary paliwa, ale zbiornik nie jest wentylowany prawidłowo. Myślę, że to dziwne zachowanie powoduje pompa paliwa, pracująca mocniej, żeby przezwyciężyć obniżone ciśnienie w zbiorniku.
W każdym razie po wyczyszczeniu zaworu jednodrożnego, rozebraniu u złożeniu korka wlewu i uruchomieniu wg diagramu dot. zasobnika węglowego, zamieszczonego w manualu na jakąś godzinkę uznałem że problem sprawiał zawór jednodrożny.Zastąpiłem go zwykłą przelotką, która pozwala zarówno na opróżnianie zbiornika oparów, jak i na wyrównanie ciśnienia.
Wydaje się działać dobrze, a mechanik Aprilii powiedział 'zrobiłem to samo', kiedy spytałem go jak naprawił dwa inne Capo z podobnymi problemami. Oto więc co zrobiłem, kupiłem ćwierćcalową przelotkę kątową i i założyłem ją...

Uff... Ale się zmęczyłem. Może nie za pięknie i nie za wiernie, ale ogólny sens powinien być OK. Tylko jedno małe ale. Wydaje mi się, że to wszystko to jest ta trzecia góralska prawda - gówno prawda... Otwórz korek wlewu paliwa i sprawdź czy jest różnica. Jeśli nie, to zawór zwrotny nie ma tu nic do rzeczy... :mrgreen:

pozdrawiam i idę spać...
_________________
Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
 
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2009-08-19, 21:12   

Marcinie pięknie dziękuję.

Jak tylko pogoda trochę podupadnie to zaraz wezme się za sprawdzenie tego ustrojstwa.
_________________
 
 
   
S1lesiu 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 14
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-06-29, 12:29   

Siemanko podłącze sie, mnie faluje na ciepłym silniku. Chodzi równo ale jak złapie temperature zaczyna falowac i nie wiem co jest ??? Może ktoś coś podpowie ??
 
 
   
wojo 
Wojtek

Wiek: 47
Dołączył: 13 Wrz 2015
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-29, 20:36   

U mnie ( kiedyś) pomogło wzbogacenie dawki paliwa na wolnych obrotach.
_________________
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006
 
 
   
mr_soze 
Suzuki GSX s1000gx


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 296
Wysłany: 2019-06-29, 22:05   

ja bym szukał problemu w elektryce i w podciśnieniach.... w moim przypadku cewki głupiały jak sie nagrzały
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-30, 09:32   

U mnie obroty się wyrównały po DOKŁADNYM wyczyszczeniu silniczka krokowego i uszczelnieniu airboxa.
Oczywiście przewody podciśnienia muszą być szczelne. Po tym zabiegu pracuje bardzo RÓWNO
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-06-30, 11:51   

Ja proponuję wyczyścić jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego do airboxa. Na naszym forum mało jest o nim napisane, a jest on odpowiedzialny za wiele parametrów mieszanki paliwo / powietrze. U mnie po jego wyczyszczeniu też problem z obrotami ustał.
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-06-30, 14:25   

Ja miałem problem z falowaniem i zbyt wysokimi wolnymi obrotami.
Czyszczenie silniczka krokowego a nawet jego wymiana nie przyniosły rezultatu.
Pomógł natomiast reset TPS, ale trzeba go zrobić podpinając się pod komputer.
Oczywiście szczelność przewodów podciśnienia musi być tak jak wszyscy piszą :-)
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-06-30, 15:19   

Jak widzisz pole do popisu spore, co egzemplarz to inna przyczyna. Spróbuj zacząć od rozwiązań bezinwestycyjnych a dopiero na samym końcu wymieniał silnik na nowy😉
 
   
junior 

Wiek: 36
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 119
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-07-02, 09:33   

A u mnie rozwalone były króćce ssące :D Wymieniłem i wszystko działa dobrze :)
 
   
S1lesiu 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 14
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-01-09, 20:42   

I po Świętach . Czas zrobić porządek z maszyną....
Pytanko jaki kabel i jaki program potrzebny żeby djagnostykę maszyny zrobić ??? No i gdzie podłączyć 😜
 
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2020-01-11, 04:13   

S1lesiu napisał/a:
Pytanko jaki kabel i jaki program potrzebny żeby djagnostykę maszyny zrobić ??? No i gdzie podłączyć 😜
soory Kolego ale tyle razy było to już pisane że następny wpis nie pogłębi Twojej wiedzy wybacz opcja szukaj nie gryzie a pomaga konstruktywnie rozwiązywać problemy
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
S1lesiu 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 14
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-07-01, 13:09   

Ręce mi opadły mam dość ... Wymaian świec, 2cewek, czyszczenie krokowca zero poprawy . Jak jest gorąco to jest lipa nawet gaśnie . Odpala i trzyma obroty przez chwile dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu....
Potrzebny ktoś z kompem i pojęciem jak najbliżej Częstochowy.
Jakieś propozycje ?
Ewentualnie czy znajdzie sie ziom o dobrym sercu i podpowie co kupić i jak przystosować interfejs by to działało 😜. Miarka sie przebrała rozbieram w sobote i całkowity przegląd łącznie ze sprawdzeniem luzów zaworowych. Krokowiec niby dziala ale nie wiem jaki to model żadnego numeru na nim niea a napis sie zmył przy myciu . Waku jakieś sie walają w garażu i wężyki z zaslepkami jakieś pod zbiornikiem namierzyłem . Prosze o pomoc bo naprawde jestem chwile przed drastycznymi krokami tak mnie to irytuje . Miałem już 2 apki ale tak mnie nie wkór...ły....
 
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-07-01, 18:43   

Zrobiłeś dużo tylko zacząłeś od rzeczy najtrudniejszych. Czy przejrzałeś dokładnie całą magistralę podciśnień milimetr po milimetrze? Nie wiem czy zauważyłeś że w większości podpowiedzi powtarza się temat szczelności podciśnień i uwierz mi że w 95% jest to główna przyczyna falowania tego silnika. Te wszystkie wężyki nawet jak wyglądają na całe to potrafią być delikatnie nadpęknięte i już będzie dupa.
Zacznij od tego i przyłóż się bo to klucz do sukcesu
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11