Z tymi cewkami to masakra. Kiedyś miałem salonowego scenica. Jedna cewka oryginał kosztowała mnie 400pln. Padały jak szalone. Dopiero po jakimś czasie zacząłem kupować zamienniki za 60pln i jak ręką odjął :) Widać czasem podróbka jest lepsza od oryginału ;) .
_________________ Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
Ostatnio zmieniony przez Mondi 2017-01-31, 19:38, w całości zmieniany 1 raz
Panowie, odgrzeję trochę temat, co by nie zakładać nowego. Jako, że sesja do przodu, w końcu dzisiaj miałem czas chwilę podłubać przy moto. No i sprawa ma się tak, przez sezon świeciło mi się EFI 33 czyli cewka przód. Moto miało pełną moc, spalanie w normie, nic niepokojącego się nie działo. Ale, że to mruganie na desce strasznie mnie wkur*** to postanowiłem wykonać patent z cewką samochodową. Wszystko zrobione według instrukcji zawartej na forum. Cewka założona, no i łączymy złącze diagnostyczne, a tam... Nadal EFI 33. Myślę sobie, nosz cholera. Szybka podmianka na cewki, które są raczej dobre (oryginały), których błędów moto nie sygnalizuje. Nadal EFI 33. Przez chwilę ale tylko 1 raz, pojawiło się EFI 24 (już się nie pojawiała, pojawiło się tylko 1 raz przez moment). Niezależnie na jakim miejscu była jaka cewka, na kompie cały czas EFI 33. Brakuje mi pomysłów, moto w garażu rozkręcone, a ja nie wiem za bardzo co robić. Macie może jakieś rady, chcę to ogarnąć jak najszybciej, póki jeszcze jestem w domu. Mam nadzieję, że przedstawiłem sprawę w miarę przejrzyście :D
#desperacja
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-17, 20:37
Zamieniałeś miejscami przednie cewki i sprawdzałeś czy efi nie znika ? kolejna sprawa, podpinasz tune ecu, odpalasz motocykl i sprawdzasz jakie napięcia wychodzą na cewki, bo być może twój problem to brak przejścia na kostce a nie cewka sama w sobie. Oczywiście chyba nie muszę pisać , że zapamiętane błędy należy skasować i sprawdzić czy się nie powielają.
Przednie nie, tył szedł na miejsce 33. Tune ecu? Mógłbyś rozwinąć? Sorry, za może banalne pytania, ale jestem zielony w temacie :D. Czy błędy można skasować tak samo jak np. service czy nie obejdzie się bez wizyty u speca z kompem?
_________________ China power 50 -> Varadero 125 -> Fazer 600 -> Varadero 1000 -> Caponord 1000
Czy była by możliwość wrzucenia ponownie tych zdjęć co Pumex dał na początku wątku ? bo niestety się już nie wyświetlają
Pozdrawiam
raczej nie bo to zdjęcia pumex-a zapytaj go osobiście.... z drugiej strony temat tak szeroko opisany na forum że hej....
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Wiek: 69 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 586 Skąd: Piła
Wysłany: 2020-07-15, 19:49
Hej! Trochę ostatnio rozpisałem się na Forum, ale widać taka potrzeba. Podpinam do tematu z cewkami, bo problem dotyczy tego podzespołu. Nabyłem kiedyś komplet 4 sztuk, z czego dwie poszły do forowiczów, a sobie zostawiłem ostatnią parę.
Ponieważ miałem dwa przypadki, kiedy palił jeden cylinder, postanowiłem dać dwie zapasowe na przód i sprawdzić co będzie się działo. Przypadek jest dziwny, bo pojawił się i samoistnie ustąpił bez generowania błędów. W przypadku niejednoznacznego efektu, powtórzę to samo dla cewek pod siedzeniem. Normalka!
Ale okazało się, że jestem w posiadaniu zapasu o nieco innej budowie, choć cewki też pochodzą od Caponorda. Jest zatem pytanie, czy pomimo różnic można je stosować zamiennie i skąd wynikają te różnice? Na fotkach pokazałem jedne i drugie, a zestawienie pokazuje czym się różnią. Te z jasną, dłuższą końcówką WN są oryginalne od mojej maszyny.
Wiek: 69 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 586 Skąd: Piła
Wysłany: 2020-07-15, 21:49
Oryginały? Zamienniki? Ch** wie! Te z czarną końcówką mają gumowe osłony korpusów identyczne do cewek z końcówkami jasnymi. Nawet oznaczenia, cechy roku produkcji i nazwy Aprilia takie same. Pochodzące od czarnych 'dziubków' kable WN mają nieco krótsze gumowe osłony od strony cewek (bo 'dziubki' krótsze), ale długość kabli i kapturek na świecę identyczne z 'dziubkami' jasnymi.
No nic, trzeba potestować na żywym organizmie w myśl tezy zakładającej empirykę, jako źródło poznania 🤣
Dodane 19.07.2020:
Założyłem na przedni cylinder cewki z czarnymi 'dziubkami' i pracują bez zastrzeżeń. Przede mną trudny do określenia czas testowania, żeby sprawdzić czy ponownie nie wystąpi usterka z pracą na jednym cylindrze. Przy okazji wymieniłem świece na nowe, co było na tyle przydatne, że sprawdziłem po wyglądzie elektrod proces spalania w cylindrach. Poprzedni komplet świec był montowany przez ISM w ubiegłym roku, ale wiadomo: strzeżonego Panbucek strzeże! Ponadto nie miałem pewności czy wcześniej świece zostały wygrzane po założeniu, a dzisiaj zrobiłem to osobiście.
_________________ Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum