Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dysza olejarki
Autor Wiadomość
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-04, 22:18   Dysza olejarki

Na wiosnę będę montować olejarkę własnej konstrukcji. Zastanawiam się czy warto aby olej kapał na łańcuch z obu stron zębatki. Zrobiłem taką dyszę z dwoma rurkami tylko nie wiem czy w praktyce ma to sens. Czy znacie fabryczne olejarki, które smarują obie strony łańcucha? Jeżeli nie ma takich rozwiązań to może po prostu jest to nie potrzebne?

Dysza.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2444 raz(y) 162,25 KB

 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2021-02-04, 23:27   

Uważam, że podawanie oleju z jednej rurki to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Olej tak czy siak nie jest rozprowadzany punktowo, ale rozbryzgowo po całej długości łańcucha i obwodzie kół zębatych. Dwie dysze komplikują konstrukcję olejarki i IMO nie mają żadnego wpływu na skuteczność urządzenia. Trzeba tylko zadbać o minimalny dystans między dyszą, a miejscem olejenia i wykluczenie ewentualnego wpływu zawirowań powietrza podczas jazdy.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2021-02-05, 14:21   Re: Dysza olejarki

michciobb napisał/a:
Czy znacie fabryczne olejarki, które smarują obie strony łańcucha?

Scottoiler :)
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-05, 14:25   

Wojtaq napisał/a:
Trzeba tylko zadbać o minimalny dystans między dyszą, a miejscem olejenia i wykluczenie ewentualnego wpływu zawirowań powietrza podczas jazdy.


Ale żeś teraz pojechał po bandzie :mrgreen: , bez symulacji komputerowej turbulencji nie ugryzę tematu dalej ;-)

Myślę, że jak podam krople na zębatkę to siła odśrodkowa już zrobi resztę. Ostatecznie chyba jednak wrócę do wersji jednostronnej, ten mój wytwór wydaje mi się za delikatny. Tym bardziej, że chcę się trochę upodlić w terenie i obawiam się, że pierwszy głęboki piach może uszkodzić taką dyszę.

[ Dodano: 2021-02-05, 14:32 ]
janciovodnik napisał/a:

Scottoiler :)


Janek, może mało szukałem ale znalazłem tylko takie rozwiązanie:

scotoiler.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2427 raz(y) 79,75 KB

 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2021-02-05, 16:29   

Patrz Pan :)
http://www.scottoiler.com...-dual-injector/

Ja mam tak
https://www.eurobike.co.n...-h660-q80/3989/

[ Dodano: 2021-02-05, 16:31 ]
michciobb napisał/a:
Ale żeś teraz pojechał po bandzie :mrgreen: , bez symulacji komputerowej turbulencji nie ugryzę tematu dalej ;-)

Uważaj na Wojtka bo on lubi wpuszczać w maliny "świeżaków" :P
Niby klepie po pleckach ale... :mrgreen: :mrgreen:
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-05, 20:36   

janciovodnik napisał/a:
Patrz Pan :)
http://www.scottoiler.com...-dual-injector/


o widzisz właśnie to to :mrgreen:
Więc jednak jest takie rozwiązanie, dzięki.

A żeby z Wojtkiem wejść w dywagacje to trzeba najpierw jakieś wysokie uczelnie skończyć inaczej nic z tego nie idzie zrozumieć :mrgreen: ;-)
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2021-02-06, 22:22   

Wszelkie pochlebstwa przyjmuję z wielką radością, pozwalając ich autorom jaśnieć w moim blasku i tak samo grzać w cieple serdecznej życzliwości. Pogłoski o wykształceniu dementuję, jako absolwent oxFordonu in spe :mrgreen: Wracają jednak do tematu, moja olejarka posiada tylko jedną(!) dyszę skierowaną wprost na ogniwa łańcucha. Niezawodnie transportuje medium, zapewnia precyzyjne mocowanie i takież działanie. To prosta i tania konstrukcja do zakupienia w każdym, bynajmniej nie specjalistycznym markecie. Niezaprzeczalną zaletą jest inteligentne sterowanie modulo 2 ogniwa z częstotliwością à 300 km przy suchej pogodzie i 200 km w deszczu. O jej zaletach przekonało się kilku kolegów np. podczas spotkania w Stężycy. Polecam!

fig#1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2404 raz(y) 222,39 KB

fig#2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2406 raz(y) 182,96 KB

fig#3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2401 raz(y) 210,73 KB

_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2021-02-07, 12:26   

Wojtaq napisał/a:
To prosta i tania konstrukcja do zakupienia w każdym, bynajmniej nie specjalistycznym markecie. Niezaprzeczalną zaletą jest inteligentne sterowanie modulo 2 ogniwa z częstotliwością à 300 km przy suchej pogodzie i 200 km w deszczu. O jej zaletach przekonało się kilku kolegów np. podczas spotkania w Stężycy. Polecam!



Wojtek zapomniałeś dopisać że jest uniwersalna i podczas wspólnego wyjazdu może być stosowana do wielu motocykli jak i różnych zastosowań :-)
ps opis i działanie jak zwykle na bardzo wysokim poziomie ;-)
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-07, 14:03   

I nawet kolor ładnie zgrywa się z podświetleniem zegarów :-)

Stężyca to niedaleko ode mnie. Szkoda, że jeszcze wtedy nie było mnie na caponordowym świecie.

Co do dual-injectora to trójniczek 6zł, kawałek przewodu gumowego 1 zł, chwila pracy w Fusion360 i ze 3 godziny pracy drukarki 3D i będzie jak oryginalna amerykańska mięta :mrgreen: Co prawda trochę przymiarek trzeba będzie porobić ale i tak wyjdzie taniej :-) - satysfakcja bezcenna :-P
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2021-02-13, 12:44   

Podwója dysza nie ma sensu,i jest to sprawdzone i nie ma sensu nad tym prowadzić debaty, bo to mija się z celem.....
Na jednej dyszy i skromnie ustawionym iliwieniu można pyknąc 100000km ne jednej kiecie.
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-14, 20:12   

Dzięki Wicher za stanowczą odpowiedź, jednak w jakim celu jest takie rozwiązanie i to za jakieś tam już pieniądze. Gdyby to było całkiem bez sensu to by nikt tego nie stosował a widać, że nawet tutaj ludzie zastosowali podwójne smarowanie. Ostatecznie można tak jak Wojtek i od początku motoryzacji patent sie sprawdzał. Ostatecznie w długie zimowe wieczory jest dość czasu aby usprawniać elementy i tak działające ;-)
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2021-02-14, 22:44   

Michciobb, dziękuję za uznanie skromnego wkładu, aczkolwiek ze smutkiem i daleko idącym niesmakiem czytałem, że ręczna oliwiarka jest 'ostatecznym' rozwiązaniem! O niezawodności metody nie będę pisać, bo z faktami się nie dyskutuje... Szanując zwolenników olejarek automatycznych, nie neguję ich zalet. Będąc jednak zamożnym informatykiem na budżetowej posadzie, mógłbym ich zamontować tysiąc, a jeśli tego nie zrobiłem to z czystego lenistwa, obrzydzenia do komplikowania życia i... posiłkowany opiniami użytkowników. Cieszy mnie jednak owocna dyskusja, która leje wodę na młyńskie koła mojej złożonej natury :mrgreen: Wydaje się, że mogę nawet na tym skorzystać instalując drugą dyszę do siermiężnej, ręcznej oliwiarki. O efektach napiszę w okolicach 1 kwietnia :mrgreen:
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2021-02-15, 12:18   

A ja akurat należę do zwolenników automatycznych olejarek, bo spokój ducha jak dają jest bezcenny..:)

A w trasie nigdy mi się nie chce babrać w smarowanie szprajem czy jakże wyborną olejarką WOJTAQową:)
Bo jak moto załadowany kuframi, to nawet ciężko go na centralną wrzuć, że nie wspomnę o konieczności posiadania rzeczonego szpraja/Wojtaqowej olejarki , gdzieś w kufrach :)
Poza tym jak masz w automacie, to się nie przejmujesz deszczami , suchotami innymi szutrami , co najwyżej na chwile "dolejesz" więcej na łańcuch :) - guziczkiem/pokrętłem :)

U mnie Capo olejarce zrobił 24kkm na 1 łańcuchu i nawet nie był w połowie naciągu..) Na jednej dyszy :)
PS wiem wiem- felga jest brudna , Junior już ze szmatką leci :)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-02-15, 19:16   

I tu bardziej popieram tok myślenia Grześka. Bliżej mi do niepamiętania z ubrudzoną felgą niż do przeklinania wielokrotnego w myślach, że znowu zapomniałem nasmarować łańcuch napawając się widokiem błyszczącej obręczy :-D
Ostatecznie jestem stanowczo za a nawet przeciw :lol:

[ Dodano: 2021-02-15, 20:11 ]
Żeby było z czego się pośmiać to pierwszy próbny wydruk. Pasuje idealnie. Jeszcze tylko dorobić jakieś sprytne mocowanie i spokojnie się sprawdzi. Tylko do tego potrzebuję moto ale ono zimuje z dala od właściciela. Dalsze prace w marcu.

tn_IMG_20210215_200308.jpg
Plik ściągnięto 4219 raz(y) 92,76 KB

tn_IMG_20210215_200231.jpg
Plik ściągnięto 4219 raz(y) 91,42 KB

 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2021-02-15, 22:17   

michciobb napisał/a:
Dzięki Wicher za stanowczą odpowiedź, jednak w jakim celu jest takie rozwiązanie i to za jakieś tam już pieniądze. Gdyby to było całkiem bez sensu to by nikt tego nie stosował a widać, że nawet tutaj ludzie zastosowali podwójne smarowanie

Dual Injector, to takie marketingowe stwarzanie potrzeb jak BMW GS. Jak coś nie jest ci potrzebne, to My sprawimy, że zaczniesz myśleć inaczej, stąd podwójna dysza(czyli zbytek) i BMW GS :mrgreen:
Problemem podwójnej dyszy jest to, że jej końcówki są dla siebie odpowietrznikiem, więc na postoju opróżniają się....
Patent z podwójną dyszą miał sprawić, że zużycie oleju będzie mniejsze(potrzebna mniejsza jego ilość), ale okazuje się, że na ilość zużytego smarowidła i stopien osrania elementów motocykla nie wpływa tylko rodzaj dyszy, ale to zapewne wiesz ;)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14