Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
łożyska wachacza
Autor Wiadomość
Lewan69 


Wiek: 55
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-02-24, 22:17   

No właśnie z tym wybijaniem to mam obawy żeby nie uszkodzić wahacza. Ale dzięki za sugestię. Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły ?
_________________
Caponord 2001
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2016-02-25, 06:44   

A czekaj, racja. Jedno łożysko poszło bez problemów a z drugim wylądowałem u znajomego mechanika żeby je wyciągnąć bo tam nietypowy ściągacz trzeba było dorobić. Mówimy o łożyskach wahacza oczywiście a nie kiwaczki.
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Lewan69 


Wiek: 55
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
  Wysłany: 2016-02-25, 21:32   

Znalazłem tani ściągacz :

http://allegro.pl/sciagac...6013176427.html
_________________
Caponord 2001
 
   
lukaszT 
Łukasz

Wiek: 46
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-06-03, 15:03   

Ostatnio przerabiałem całe tylne zawieszenie, więc napiszę swoje spostrzeżenia.
Łożyska idzie wyciągnąć prawie wszystkie samemu - z wyłączeniem igiełkowego wahacza. Tutaj albo wyposażyć się w ściągacz, wybijak łożysk, żeby nic nie uszkodzić, albo dać zarobić mechanikowi ze sprzętem (20 zł w Tarnowie). Reszta idzie łatwo.

Łożyska wprasowoywać za pomocą prasy - ładowanie młotem nie przejdzie.

Uszczelniacze INA dostępne i nie drogie. Łożyska nie brać dziadostwa - Koyo, NTN, FAG, Nadella, SKF.
Oryginalnie igiełkowe to Torringtony (KOYO). Ja nabyłem NTN HK3026, 6xNadella DL1816, 2x Torrington DL1816 i 2x KOYO 6904ZZ (oryginalne otwarte, ale, że lubię poprawić fabrykę to dałem zamknięte).

Bierznie wewnętrzne miałem lekko przyrdzewiałe, ale po polerce igła i nie jajo.

Wszystkie igiełkowe posmarowałem smarem Molykote 111 o powyższej lepkości odpornym na wodę. To cholerswo jest dobre, nawet jak sobie ręce ubrudzisz to trudno umyć, więc powinno trzymać te łożyska z dala od rudej.
Poskładane i miód malina.

Odradzam łożyska HK1816, one mają mniejszą ilość igiełek i koszyk - są przeznaczone do mniejszych obciążeń statycznych, niż DL1816 które nie mają koszyka, więcej igiełek i więcej kosztują, ale warto. Ogólnie łożyska, uszczelniacze dostępne w Albeco.

Pozdrawiam
_________________
ETV 1000 2003, BMW R850R 2004
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2016-06-03, 19:55   

A ja dałem towotu i też gites malina. A igiełki włożyłem takie do maszyn rolniczych ;)
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-09, 18:01   

Gdzie w Warszawie dorobić tuleje? Potrzebuję dwie krótkie, ale jakby cena nie była zaporowa to wszystkie cztery. Jakieś pewne miejsce, gdzie zrobią porządnie?
 
   
Tomek91 


Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 484
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-05-09, 21:02   

przerabiałem temat dzwoniłem do paru zakładów obróbki metali nikt nie chciał się tego podjąć problem jest w tym że z byle jakiego materiału tego nie wytoczysz poza tym obróbka termiczna musi być bo inaczej tulejkami Ci się wyginięcie a z tego co wiem to te tulejki są jeszcze azotowane proponuję kupić 3 te długie tulejki j jedna przeciąć będziesz miał tą krótka pod amortyzator i druga troszku dłuższą ale tak czy siak trzeba będzie czekać na części
 
   
mr_soze 
Suzuki GSX s1000gx


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 296
Wysłany: 2017-05-09, 21:19   

U Jagiela możesz komplet nabyć...chyba
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-09, 21:35   

Fabryczny komplet? Nie, dzięki. Nie będę podwajał wartości motóra :D

Ale Tomek podał mi trop. Krótkie raczej na śmietnik, jedna długa w połowie dobra, druga idealna.
Gdybym tą na wpół dobrą przyciął, musiałbym dokupić jedynie jedna długą i jedną krótką.

Tak czy siak, jutro zrobię kurs po paru warsztatach i wypytam.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-09, 22:27   

Dorabiałem, muszą być hartowane i odpowiednio obrobione, porządny warsztat wziął za to, z tego co pamiętam 50zł taniej od oryginału... czy się opłaca ? w/g mnie niekoniecznie

Prymasa 1000 lecia tak jak masz MCS visa vis jest obróbka skrawaniem, zrobią ci w.g wzoru
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-09, 22:38   

O, dzienks, to tam zajrzę najpierw. Jeśli przytną mi moją jedną fabryczną długą na wymiar krótkiej z podparcia amora to pozostaną tylko dwie do dorobienia. To już nie powinno mnie zrujnować. A ich wytrzymałość oceni się przy najbliższym zimowym serwisie.
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2017-05-09, 23:39   

Mam w Gnieźnie jednego znajomego starego fachurę. Pierścienie dorabiał do HD-ków swego czasu, czy cuś takiego. Dla mnie też pare rzeczy robił. Jak ktoś ma fach w ręce to i igłę wytoczy (wyskrobie) ;)
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-10, 11:32   

Nic z tego. W trzech róznych warsztatach usłyszałem to samo. Dorobienie tych tulejek będzie droższe od zakupu oryginalnych. W jednym wyliczył mi 200zł za zgrubną obróbkę 4szt. Bez wykończenia i hartowania. Generalnie wszyscy odradzali dorabianie z pełną obróbką i hartowaniem, znając cenę kompletu fabrycznego.
Poleruję te co mam i zakładam spowrotem. Nie ma na nich głębokichh wżerów i rowów po obwodzie, więc jeszcze pojeżdżą. A przy okazji zimowego serwisu ocenię ich stan i zapadnie decyzja co dalej. Najwyżej będę musiał dodatkowo ponownie zmienić łożyska.
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2017-05-10, 15:22   

dam taką podpowiedź - poszukaj kontaktu w jakiejś dużej nowoczesnej firmie "mechanicznej" i z działem utrzymania ruchu - mają czym i możliwości wykonania takich tulejek
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2017-05-10, 15:38   

Chopy tuleje są już dawno wykonane trzeba tylko kupić na metry i dać do tokarza żeby potoczył na odpowiednią długość.
_________________
B2,V8,R5
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10